Adrian Cioroianu - Epoca de aur a incertitudinii. America si China, ideile si Primavara araba, Clio, Clausewitz si Lady Gaga la inceputul secolului XXI
PRP: 36,60 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 27,45 lei
Diferență: 9,15 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Adrian Cioroianu
Editura: CURTEA VECHE
Anul publicării: 2011
DESCRIERE
Acest volum vorbeste despre un inceput de secol XXI pe al carui decor intelectualii conteaza mai putin decat vedetele media, in care America si Occidentul par a fi depasite de puterea in crestere a Chinei si a statelor emergente, in care statele Arabiei dezmint clisee (si islamizeaza politica), iar Rusia isi consuma energia pentru a-si intretine flacara ambitiilor imperiale, in care Turcia pare chiar a-si fi inceput propria revansa, iar Europa Unita pare mai imbatranita (si mai dezbinata) ca oricand. Intr-o analiza subtila si nuantata, Epoca de aur a incertitudinii este chiar timpul nostru: unul al grabei si al inconsistentei, in care se infrunta si se suprapun trei logici diferite: logica educativ-istorica a muzei Clio, logica mobilizatoare&„eroica“ a generalului Von Clausewitz si logica axata pe eveniment& surpriza a star system-ului de tip Lady Gaga. Ce rezulta de aici? O harta planetara jalonata de foarte multe semne de intrebare.
Adrian Cioroianu este autorul volumelor de succes Pe umerii lui Marx. O introducere in istoria comunismului romanesc (2005) si Geopolitica Matrioskai. Rusia postsovietica in noua ordine mondiala (2009), ambele aparute la Curtea Veche Publishing.
Ceea ce reuseste Adrian Cioroianu este dificilul echilibru intre stiinta si sinteza plastica a observatiilor, echilibru obtinut prin accentul care cade mai mult pe expozeu decat pe comentariu.
Iulia Deleanu, Observator cultural
[Adrian Cioroianu] scrie fluent, izbutind un aliaj remarcabil intre rigorile analistului, informatia fostului ministru si calitatile povestitorului.
Mircea Morariu, Familia
Acest volum pune in discutie doua dintre dosarele pe care autorul
le vede ca fiind esentiale pentru prezentul nostru: i) pozitionarea intelectualului intre biblioteca si televiziune, intre cunoastere si informatie, intre continuum-ul oferit de civilizatia literei si evenimentul ilustrat de civilizatia imaginii; ii) logica in schimbare a actualitatii internationale, cu o China care poate va lua in acest secol locul Statelor Unite ale Americii drept cea mai mare putere a lumii, cu o lume islamica in care Revolutia iasomiei si Primavara araba au deocamdata un final deschis si cu alte spatii— Rusia, Turcia, Uniunea Europeana etc.— in care certitudinile sunt tot mai anemice.
Pentru a-l insoti pe cititor de-a lungul acestor pagini am apelat la trei personaje diferite, din timpuri si spatii ce nu au multe in comun: muza Clio— patroana istoricilor—, generalul prusac Carl von Clausewitz si artista pop Lady Gaga. Niciunul nu trebuie privit aici drept ceea ce a fost sau este, ci mai curand prin prisma simbolisticii sale. Fiecare dintre cele trei personaje este, in textul de mai jos, un semnificant pentru cate un tip de logica diferita.
Prin logica de tip Clio inteleg aici evolutia cumulativa a societatii globale, povestea acestui continuum al Istoriei in care intotdeauna in spatele unui efect se afla mai multe cauze si in care trama in sine este mult mai importanta decat personajele care o anima. Logica de tip Clio inseamna respectul fata de trecut si speranta ca acest trecut poate oferi lectii pentru un prezent (si viitor) mai bun. Apoi, prin logica de tip Clausewitz inteleg maniera in care s-au structurat, de-a lungul ultimelor secole, dosarele politice, diplomatice sau militare ale puterilor statale ce au dat contur Istoriei. Logica de tip Clausewitz e mereu cu fata spre viitor: orice actiune ai intreprinde azi (militara, diplomatica sau politica), ea are loc in virtutea unei zile de maine pe care-o doresti a fi intr-un fel anume. In fine, prin logica de tip Lady Gaga inteleg aici dimensiunea spectaculara si imprevizibila a lumii de azi, si mai ales prevalenta evenimentului (in contrast cu povestea de tip Clio) si a exhibarii imagistice media (in contrast cu planul confidential de tip Clausewitz). Este logica unui„prezent continuu“, in care trecutul (adica logica de tip Clio) nu mai conteaza, iar viitorul (adica logica de tip Clausewitz) nu mai intereseaza din perspectiva ideologica pe aproape nimeni.
ADRIAN CIOROIANU (n. 1967, Craiova) este Doctor in Istorie al Universitatii Laval din Québec, Canada, si al Universitatii Bucuresti. Specializat in Istoria Contemporana a Romaniei, lucreaza din 1993 in Facultatea de Istorie a Universitatii Bucuresti (ca profesor, in prezent), unde sustine cursuri (pentru licenta si Masterat) de Istorie a regimului comunist din Romania si de Istorie a Rusiei postsovietice. Din octombrie 2011 este director al Departamentului Istoria Romanilor si a Sud-Estului Europei din Facultatea de Istorie a Universitatii Bucuresti.
Redactor si ulterior colaborator permanent al revistei Dilema / Dilema veche (din 1998 pana in prezent), prof. Cioroianu publica constant in revistele Foreign Policy— Romania, Historia, Istorie si civilizatie sau Scrisul romanesc (din Craiova) s. a. Senator de Timis si vicepresedinte al Comisiei de Cultura a Senatului Romaniei (2004-2008), prof. Cioroianu a fost membru al Parlamentului European si vicepresedinte al grupului politic ALDE de acolo (2005-2007), iar intre martie 2007 si aprilie 2008 a fost ministru al Afacerilor Externe al Romaniei. Din februarie 2011, este vicepresedinte al Institutului Roman de Istorie Recenta din Bucuresti.
Nr. de pagini: 384
Anul aparitiei: 2011
Adrian Cioroianu este autorul volumelor de succes Pe umerii lui Marx. O introducere in istoria comunismului romanesc (2005) si Geopolitica Matrioskai. Rusia postsovietica in noua ordine mondiala (2009), ambele aparute la Curtea Veche Publishing.
Ceea ce reuseste Adrian Cioroianu este dificilul echilibru intre stiinta si sinteza plastica a observatiilor, echilibru obtinut prin accentul care cade mai mult pe expozeu decat pe comentariu.
Iulia Deleanu, Observator cultural
[Adrian Cioroianu] scrie fluent, izbutind un aliaj remarcabil intre rigorile analistului, informatia fostului ministru si calitatile povestitorului.
Mircea Morariu, Familia
Acest volum pune in discutie doua dintre dosarele pe care autorul
le vede ca fiind esentiale pentru prezentul nostru: i) pozitionarea intelectualului intre biblioteca si televiziune, intre cunoastere si informatie, intre continuum-ul oferit de civilizatia literei si evenimentul ilustrat de civilizatia imaginii; ii) logica in schimbare a actualitatii internationale, cu o China care poate va lua in acest secol locul Statelor Unite ale Americii drept cea mai mare putere a lumii, cu o lume islamica in care Revolutia iasomiei si Primavara araba au deocamdata un final deschis si cu alte spatii— Rusia, Turcia, Uniunea Europeana etc.— in care certitudinile sunt tot mai anemice.
Pentru a-l insoti pe cititor de-a lungul acestor pagini am apelat la trei personaje diferite, din timpuri si spatii ce nu au multe in comun: muza Clio— patroana istoricilor—, generalul prusac Carl von Clausewitz si artista pop Lady Gaga. Niciunul nu trebuie privit aici drept ceea ce a fost sau este, ci mai curand prin prisma simbolisticii sale. Fiecare dintre cele trei personaje este, in textul de mai jos, un semnificant pentru cate un tip de logica diferita.
Prin logica de tip Clio inteleg aici evolutia cumulativa a societatii globale, povestea acestui continuum al Istoriei in care intotdeauna in spatele unui efect se afla mai multe cauze si in care trama in sine este mult mai importanta decat personajele care o anima. Logica de tip Clio inseamna respectul fata de trecut si speranta ca acest trecut poate oferi lectii pentru un prezent (si viitor) mai bun. Apoi, prin logica de tip Clausewitz inteleg maniera in care s-au structurat, de-a lungul ultimelor secole, dosarele politice, diplomatice sau militare ale puterilor statale ce au dat contur Istoriei. Logica de tip Clausewitz e mereu cu fata spre viitor: orice actiune ai intreprinde azi (militara, diplomatica sau politica), ea are loc in virtutea unei zile de maine pe care-o doresti a fi intr-un fel anume. In fine, prin logica de tip Lady Gaga inteleg aici dimensiunea spectaculara si imprevizibila a lumii de azi, si mai ales prevalenta evenimentului (in contrast cu povestea de tip Clio) si a exhibarii imagistice media (in contrast cu planul confidential de tip Clausewitz). Este logica unui„prezent continuu“, in care trecutul (adica logica de tip Clio) nu mai conteaza, iar viitorul (adica logica de tip Clausewitz) nu mai intereseaza din perspectiva ideologica pe aproape nimeni.
ADRIAN CIOROIANU (n. 1967, Craiova) este Doctor in Istorie al Universitatii Laval din Québec, Canada, si al Universitatii Bucuresti. Specializat in Istoria Contemporana a Romaniei, lucreaza din 1993 in Facultatea de Istorie a Universitatii Bucuresti (ca profesor, in prezent), unde sustine cursuri (pentru licenta si Masterat) de Istorie a regimului comunist din Romania si de Istorie a Rusiei postsovietice. Din octombrie 2011 este director al Departamentului Istoria Romanilor si a Sud-Estului Europei din Facultatea de Istorie a Universitatii Bucuresti.
Redactor si ulterior colaborator permanent al revistei Dilema / Dilema veche (din 1998 pana in prezent), prof. Cioroianu publica constant in revistele Foreign Policy— Romania, Historia, Istorie si civilizatie sau Scrisul romanesc (din Craiova) s. a. Senator de Timis si vicepresedinte al Comisiei de Cultura a Senatului Romaniei (2004-2008), prof. Cioroianu a fost membru al Parlamentului European si vicepresedinte al grupului politic ALDE de acolo (2005-2007), iar intre martie 2007 si aprilie 2008 a fost ministru al Afacerilor Externe al Romaniei. Din februarie 2011, este vicepresedinte al Institutului Roman de Istorie Recenta din Bucuresti.
Nr. de pagini: 384
Anul aparitiei: 2011
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 26,40 leiPRP: 30,00 lei
- 26,40 leiPRP: 30,00 lei
- 26,40 leiPRP: 30,00 lei
OPINIA CITITORILOR