ALL, biografia unui succes
DESCRIERE
Cartea autorului Mihail Penescu „ALL, biografia unui succes" de la editura ALL
Proiectul acestei carti ma framanta de mai multi ani. In ultimul timp am tot cautat motivatii pentru care o asemenea carte merita sa fie scrisa. Iata ce am gasit.
In primul rand, chiar daca printr-o fereastra foarte ingusta, ea este o marturie a ultimilor 20 de ani. Contine o farama din istoria acestor doua decenii, mici instantanee ale devenirii Romaniei dupa 1989.
In al doilea rand, exista in mintea fiecarui roman – si aici ma includ si pe mine – preconceptia ca toate afacerile postrevolutionare sunt manjite, nascute din privatizari dubioase sau dezvoltate la umbra unor retele de influenta care-si intind radacinile in era comunista. Povestea din aceasta carte arata contrariul. S-au putut constitui si initiative independente si curate, cum sunt convins ca mai exista cu miile. Povestea de fata poate fi o contributie la schimbarea de mentalitate, atat de necesara pentru intrarea in normalitate.
„Nu stiu cati dintre cititori stiu cat de greu e sa construiesti o piata de carte si mai ales sa rezisti pe o piata de carte (recunosc ca nici mie nu imi sunt complet deslusite lucrurile, atata timp cat am luat contact cu acest mediu doar de vreo 3-4 ani de zile), cel putin in Romania.
In acesti ani, de cand lucrez la librarie, mi-am dat seama cat de dificil este sa cladesti un nume durabil intr-un astfel de domeniu, un domeniu in care profitul, ratiunea de a fi a oricarei afaceri, se dovedeste adesea nu mobilul principal al activitatii, ci mai degraba un rezultat colateral si ocazional. Ca sa fie lucrurile mai clare o sa ma refer la exemplul pe care il da Mihail Penescu in cartea sa: o editura plateste bani in avans pentru drepturi de autor, pentru traducere, pentru tiparire, pentru publicarea unei carti, pentru promovarea ei iar mai apoi… spera ca ea va avea succes. Da, spera, pentru ca prea putine studii si previziuni pot anticipa succesul unui volum dependent de gusturile capricioase ale publicului. Veti spune ca aceasta este o regula generala in afaceri, cea a asumarii riscului in lansarea produselor noi. Insa nu trebuie sa uitati ca activitatea unei edituri e reprezentata in cea mai mare parte a timpului de o asemenea provocare, de un asemenea pariu din care de prea putine ori iesi castigator.
Asadar, pe de o parte vorbim de investitii in permanent riscante si pe de alta parte de o recuperare a banilor de la furnizori adesea la fel de imprevizibila – caci comertul de carte in Romania se face in general dupa o lege practic nescrisa, a platii pe masura vanzarii.”
- www. blog. Libris. ro
An aparitie: 2011
Format: 20 X 13
Numar pagini: 168
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 29,25 leiPRP: 39,00 lei
- 33,75 leiPRP: 45,00 lei
- 35,91 leiPRP: 39,90 lei
OPINIA CITITORILOR