Ambarcatiuni si navigatie in preistorie
PRP: 18,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 16,20 lei
Diferență: 1,80 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Cristian Schuster
Editura: CETATEA DE SCAUN
Anul publicării: 2008
DESCRIERE
Volumul aprofundeaza zona Dunarii de Jos. Descoperirile din aceasta regiune sunt analizate, comparate si integrate in context european mai larg,
nelipsind, acolo unde s-a simtit nevoia, referirile la alte spatii: Orientul Apropiat si Africa de Nord. Folosirea ambarcatiunilor si apoi dezvoltarea
unor rute comerciale la Dunarea de Jos si vestul coastei Marii Negre, a fost indusa de ratiuni economice. Evident, la inceput, asigurarea hranei
sau un surplus de hrana a facut sa fie construite primele ambarcatiuni– monoxile, plute– care ajutau comunitatile la pescuit. Ulterior,
incepand cu epoca bronzului, ambarcatiunile primitive cunosc o„modernizare” in spatiul egeean si, implicit, vest-pontic, fiind folosite barci de
scanduri dar, mai ales, corabii. Acestea din urma vor permite traficarea unor marfuri deficitare spre Dunarea de Jos. In volum se face o analiza a
tipurilor de ambarcatiuni, a dovezilor directe ale existentei acestora. Anume epave, ancore e piatra, copii in miniatura ale unor ambarcatiuni,
dar si reprezentari pe ceramica, carapace de scoici, stele din piatra. Sunt abordate si dovezile indirecte cu privire la navigatie, precum pescuitul
stationar pe apele curgatoare, unde acesta implica si prezenta unor ambarcatiuni. Cercetarile arheologice in asezari de la Dunarea de Jos permit
reconstituirea dinamicii habitatului riveran, respectiv costier, precum si identificarea unor rute comerciale ce s-au derulat de-a lungul cursurilor
unor rauri navigabile din nordul Balcanilor.
CUPRINS:
Cuvant inainte 7
Cap. I. In loc de introducere 11
Cateva notiuni despre cadrul geografic 11
Cu privire la relatia om– apa in preistorie 24
Cap. II. Despre ambarcatiunile preistorice 33
Ambarcatiuni de tip monoxila. 34
Ambarcatiuni din scanduri. 39
Ambarcatiuni cu schelet din lemn si acoperite cu piei de animale 40
Ambarcatiuni in miniatura. 41
Ambarcatiuni-recipient 46
Reprezentari de ambarcatiuni 47
Despre cateva epave 56
Ancore si ancore in miniatura 58
Cap. III. Cate ceva despre pescuitul din preistorie si pana la
geto-daci 63
Pescuitul pe Dunare 65
Pescuitul in apele secundare ale Dunarii 70
Pescuitul in Marea Neagra 76
Pescuitul inafara regiunii Dunarii de Jos 77
Pescuitul din alte zone ale Balcanilor 79
Unele aspecte ale pescuitului la geto-daci 81
Unele dovezi ale pescuitului in Europa 83
Cap. IV. Materii prime si unele produse finite 85
Piatra 85
Chihlimbarul 87
Colorantii 89
Sarea 90
Metalele 91
Cuprul 91
Cositorul 94
Aurul 95
Argintul 96
Scoica Spondylus 97
Sticla
100
Cap. V. Posibile rute comerciale 101
Rutele maritime si unele aspecte militare 106
Cap. VI. Cateva concluzii 109
Bibliografie 111
Planse 157
Autor: Cristian Schuster, Alexandru Morintz
Nr. Pagini: 155
Format: 17x24 cm
nelipsind, acolo unde s-a simtit nevoia, referirile la alte spatii: Orientul Apropiat si Africa de Nord. Folosirea ambarcatiunilor si apoi dezvoltarea
unor rute comerciale la Dunarea de Jos si vestul coastei Marii Negre, a fost indusa de ratiuni economice. Evident, la inceput, asigurarea hranei
sau un surplus de hrana a facut sa fie construite primele ambarcatiuni– monoxile, plute– care ajutau comunitatile la pescuit. Ulterior,
incepand cu epoca bronzului, ambarcatiunile primitive cunosc o„modernizare” in spatiul egeean si, implicit, vest-pontic, fiind folosite barci de
scanduri dar, mai ales, corabii. Acestea din urma vor permite traficarea unor marfuri deficitare spre Dunarea de Jos. In volum se face o analiza a
tipurilor de ambarcatiuni, a dovezilor directe ale existentei acestora. Anume epave, ancore e piatra, copii in miniatura ale unor ambarcatiuni,
dar si reprezentari pe ceramica, carapace de scoici, stele din piatra. Sunt abordate si dovezile indirecte cu privire la navigatie, precum pescuitul
stationar pe apele curgatoare, unde acesta implica si prezenta unor ambarcatiuni. Cercetarile arheologice in asezari de la Dunarea de Jos permit
reconstituirea dinamicii habitatului riveran, respectiv costier, precum si identificarea unor rute comerciale ce s-au derulat de-a lungul cursurilor
unor rauri navigabile din nordul Balcanilor.
CUPRINS:
Cuvant inainte 7
Cap. I. In loc de introducere 11
Cateva notiuni despre cadrul geografic 11
Cu privire la relatia om– apa in preistorie 24
Cap. II. Despre ambarcatiunile preistorice 33
Ambarcatiuni de tip monoxila. 34
Ambarcatiuni din scanduri. 39
Ambarcatiuni cu schelet din lemn si acoperite cu piei de animale 40
Ambarcatiuni in miniatura. 41
Ambarcatiuni-recipient 46
Reprezentari de ambarcatiuni 47
Despre cateva epave 56
Ancore si ancore in miniatura 58
Cap. III. Cate ceva despre pescuitul din preistorie si pana la
geto-daci 63
Pescuitul pe Dunare 65
Pescuitul in apele secundare ale Dunarii 70
Pescuitul in Marea Neagra 76
Pescuitul inafara regiunii Dunarii de Jos 77
Pescuitul din alte zone ale Balcanilor 79
Unele aspecte ale pescuitului la geto-daci 81
Unele dovezi ale pescuitului in Europa 83
Cap. IV. Materii prime si unele produse finite 85
Piatra 85
Chihlimbarul 87
Colorantii 89
Sarea 90
Metalele 91
Cuprul 91
Cositorul 94
Aurul 95
Argintul 96
Scoica Spondylus 97
Sticla
100
Cap. V. Posibile rute comerciale 101
Rutele maritime si unele aspecte militare 106
Cap. VI. Cateva concluzii 109
Bibliografie 111
Planse 157
Autor: Cristian Schuster, Alexandru Morintz
Nr. Pagini: 155
Format: 17x24 cm
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 33,75 leiPRP: 45,00 lei
- 74,25 leiPRP: 99,00 lei
- 56,25 leiPRP: 75,00 lei
OPINIA CITITORILOR