Comportamentul consumatorului (Alina Simona Tecau)

PRP: 30,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 25,80 lei
Diferență: 4,20 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2013

Alertă stoc

*
?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

O privire asupra naturii umane din perspectiva marketingului.

Nivel de educatie si cultura crescut, venituri ridicate, sofisticare, obiceiuri noi - nu totdeauna bune, mobilitate, instabilitate si un grad crescut de tehnologizare sunt cateva dintre elementele ce caracterizeaza consumatorii actuali, factori ce au condus la cresterea puterii acestora  intr-o masura care l-a determinat pe Philip Kotler sa afirme“Consumatorii sunt noii proprietari ai marcilor!”.

Saturati de modele ale perfectiunii si de retete ale succesului ce le-au fost prezentate ani la randul, consumatorilor de astazi le place sa vada  personaje comune pe care le percep“un simbol al propriei persoane”, doresc sa li se confere un sentiment de putere si mai ales nu le place sa fie contrazisi.

Au o misiune dificila specialistii de marketing. Sa cauti si sa-i oferi mereu noi produse, noi idei, noi mesaje acestui capricios consumator  modern, nu poate fi usor. Dar tocmai asta face din marketing un domeniu atat de dinamic, de pasionant, de captivant! Iar cu cat  il cunosti mai bine pe cel ce-ti poate fi si prieten, dar si adversar, adica pe consumator, cu atat ai sanse mai mari sa-l castigi.

Aceasta lucrare incearca sa se constituie intr-un demers logic si coerent ce doreste sa abordeze problematica dificila a comportamentului consumatorului privit din perspectiva actiunilor de marketing, dar arunca doar o privire, dezvaluie numai o mica parte dintr-un domeniu vast si incitant.

In cadrul celor zece capitole, lucrarea abordeaza principalele concepte specifice comportamentului consumatorului individual (perceptie, motivatie, invatare, atitudine, stil de viata etc.) si al celui organizational (cultura organizationala, valorile grupului etc.), incheindu-se cu o parte destinata unui exemplu de cercetare de marketing in domeniul comportamentului consumatorului organizational.

Aceasta carte ofera un sprijin studentilor economisti  in demersul lor de a deveni viitori specialisti, dar si managerilor sau antreprenorilor ce doresc sa afle mai multe despre cei ce le asigura succesul in afaceri– consumatorii.


Alina Simona TECAU

Cuprins:

Prefata / 9

1.  Rolul si importanta cunoasterii comportamentului consumatorului / 11
1. 1. Introducere / 11
1. 2. Orientarea catre consumator– caracteristica a marketingului contemporan / 11
1. 3. Rolul si importanta cunoasterii comportamentului consumatorului / 16
1. 4. Test de evaluare a cunostintelor / 20

2.  Perceptia / 22
2. 1. Introducere / 22
2. 2. Natura perceptiei / 22
2. 3. Principalele modalitati senzoriale / 28
2. 4. Legi generale ale perceptiei si sensibilitatii cu relevanta in marketing / 39
2. 5. Test de evaluare a cunostintelor / 43

3.  Invatarea / 45
3. 1. Introducere / 45
3. 2. Caracteristici generale ale invatarii / 46
3. 3. Teorii si forme ale invatarii / 46
3. 4. Masurarea invatarii / 54
3. 5. Test de evaluare a cunostintelor / 56

4.  Motivatia / 57
4. 1. Introducere / 57
4. 2. Natura motivatiei / 57
4. 3. Teorii ale motivatiei / 58
4. 4. Masurarea motivatiei / 72
4. 5. Test de evaluare a cunostintelor / 74

5.  Atitudini si valori / 75
5. 1. Introducere / 75
5. 2. Formarea atitudinilor / 76
5. 3. Modele de masurare a atitudinilor / 82
5. 4. Valorile / 86
5. 5. Test de evaluare a cunostintelor / 92

6.  Personalitatea / 93
6. 1. Introducere/ 93
6. 2. Definirea personalitatii / 93
6. 3. Teorii ale personalitatii / 95
6. 4. Imaginea de sine / 107
6. 5. Test de evaluare a cunostintelor / 108

7.  Stilul de viata / 111
7. 1. Introducere / 111
7. 2. Stilul de viata– concepte / 111
7. 3. Segmentarea psihografica / 112
7. 4. Test de evaluare a cunostintelor / 124

8.  Factorii mediului / 125
8. 1. Introducere / 125
8. 2. Cultura si clasele sociale / 125
8. 3. Grupurile de apartenenta si de referinta / 130
8. 4. Familia / 133
8. 5. Test de evaluare a cunostintelor / 137

9.  Comportamentul consumatorului organizational / 138
9. 1. Introducere / 138
9. 2. Conceptul de comportament organizational / 138
9. 3. Componentele si manifestarea culturii organizationale / 143
9. 4. Grupurile in cadrul organizatiilor / 145
9. 5. Comportamentul de cumparare al firmei / 150
9. 6. Caracteristicile procesului de cumparare organizational / 152
9. 7. Specificul pietei institutionale si guvernamentale / 156
9. 8. Test de evaluare a cunostintelor / 159

10.  Cercetare de marketing cu privire la disponibilitatea managerilor de a utiliza internetul in scopul perfectionarii sistemelor de distributie / 162
10. 1. Introducere / 162
10. 2.  Ipotezele  si obiectivele cercetarii / 163
10. 3. Proiectarea si desfasurarea cercetarii / 163
10. 4. Rezultatele cercetarii / 167

BIBLIOGRAFIE  / 178


Anul aparitiei: 2013

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.0986 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.