Comunicarea relationala pe intelesul celor mici. Jacques Salome metoda E. S. P. E. R. E. - Editia a II-a
PRP: 15,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 11,25 lei
Diferență: 3,75 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Jacques Salomé
Editura: ASCENDENT
Anul publicării: 2009
DESCRIERE
In aceasta carte veti descoperi bazele comunicarii relationale. Fiecare text face o trimitere la o regula de igiena relationala, propusa prin metoda E. S. P. E. R. E. de catre Jacques Salome si ne invita sa reflectam la relatiile pe care le avem in viata, la cele pe care le propunem celorlalti si noua insine, plecand de la cateva teme precum:
- Diferentierea dintre dorinte si nevoi
- Disocierea termenilor tata/tatic, mama/mamica
- Instrumentele comunicarii
Metoda E. S. P. E. R. E. (Energie Specifica Pentru o Ecologie Relationala Esentiala) reprezinta una dintre contributiile esentiale ale lui Jacques Salome la psihologia contemporana si la imbunatatirea comunicarii relationale. Kathleen Geerlandt este cadru didactic si initiatoarea unui atelier de comunicare relationala pentru copiii de 5 ani. Este autoarea acestor poeme, care reprezinta o sinteza poetica a metodei E. S. P. E. R. E., iar ilustratiile sunt desenele facute de copiii in urma discutiei acestor teme. Desenele copiilor ilustreaza reactiile lor fata de exprimarea unei relatii, a unei nevoi, a unui sentiment si continua, prin intelegerea intuitiva a inteligentei relationale, mesajul transmis de Jacques Salome. Cartea de fata se poate citi ca o lucrare despre psihologia relationala, dar si ca o carte de arta si, mai ales ca un mesaj de inteligenta si intuitie.
Cuprins:
Multumiri... 6
Prefata de Jacques Salome... 7
Cuvant inainte... 9
RELATIA CU TINE INSUTI
Iubeste-te pe tine insuti... 10
A vedea altfel lucrurile... 13
Dinamicile relationale (adult)... 14
Dinamicile relationale (copii)... 15
Eu sunt raspunzator sa spun "EU"... 16
Responsabilizarea... 19
Bebelusul rege... 20
Nevoile si dorintele... 21
Efectele pozitive si efectele negative ale mesajelor... 22
De ce?... 25
Prioritatea dorintelor... 26
POLUANTII RELATIILOR
Abuzul lui "TU"... 27
Sabotorii relatiei... 28
LUCRURILE CARE IMBUNATATESC RELATIA
In spatele fricii exista o dorinta... 31
Dorinte autonome si dorinte dependente... 32
Cum sa intelegem dorintele si nevoile... 33
Instrumentele comunicarii... 34
Mesajele Otrava... 37
Cum sa hranim o relatie... 38
Pubela relationala... 39
Simbolizarea... 39
Triangularea... 40
Vizualizarea (adulti)... 43
Vizualizarea (copii)... 44
RELATIA CU CEILALTI
Cum sa insotim emotiile celuilalt... 44
Emotii si sentimente... 45
Iluzia atotputerniciei infantile... 46
Mai putina suferinta si mai multe cuvinte... 49
Secretul meu apasator... 50
Intrebari... 51
Relatia maternala... 52
Relatia paternala... 53
A lua inapoi o violenta... 54
Cum sa simbolizam sentimentele... 55
Zakaria... 56
O balanta din mintea noastra... 58
Postfata de Jacques Salome:
- Pentru o sensibilizare fata de comunicarea relationala non-violenta la scoala... 59
Fragment:
REGELE BEBELUS
Cand eram bebelus eu eram regele
Plangeam si mama imediat venea
Ma imbufnam si tata se ocupa de mine
Tipam si mama ma schimba
Strigam si tata imi canta "La la la"
Urlam si mama imi dadea lapte
Gemeam putin si tata in brate ma legana.
Iar apoi a sosit ea
Sora pe care nu o cerusem niciodata
A trebuit sa impart totul cu ea
Pe tata, pe mama si camera mea.
Nu mai eram eu cel atotputernic
Si cand ii chemam pe parinti
Asteptam mult
COSUL DE GUNOI RELATIONAL
Daca primesc o violenta fizica sau morala
O voi simboliza si o voi impacheta,
Inainte sa imi faca rau
Si o voi trimite celui care mi-a transmis-o
Sau o pot simboliza si arunca in pubela relationala.
SIMBOLIZAREA
Am faurit o cutie din lemn in care sa-mi pun bucuriile
O cutie din fier, in care sa-mi tin furiile
O cutie din argint in care sa stea sentimentele
O cutie din carton in care sa-mi strecor emotiile
O cutie cu flori in care sa-mi arunc friciie
O cutie din aur in care sa-mi ascund comorile
O cutie din panza prin care sa iasa nemultumirile
O cutie din catifea care sa-mi apere iubirile
O cutie incolora in care sa stea durerile
O cutie din casmir in care sa-mi alint dorintele
O cutie din nuc in care sa-mi alin suferintele
O cutie din satin in care sa-mi asez nevoile
O cutiuta in inima mea in care sa stea fericirea
Si un mic cufar in care sa-mi ascund tristetile.
- Cel care refuza, se opune sau respinge, pune pe primul plan satisfacerea unei dorinte primare, fara sa tina cont de adevaratele sale nevoi.
- A relationa. Un profesor este pus in situatia de a gestiona 20-30 de relatii, pe care uneori doar el singur le alimenteaza, le hraneste, le insufleteste, in fata pasivitatii, a refuzului sau a sabotarilor anumitor copii. Uneori asteapta in zadar o reactie in schimb, sub forma de participare, de creativitate sau chiar de rezultate.
- Daca consideram faptul ca o relatie este un canal, suntem de acord de asemenea ca acest canal trebuie intretinut, depoluat de deseurile relationale care il degradeaza. Astfel, vom aplana conflictele inter si intrapersonale traite de catre copii, conflicte care sunt energetivore, care umbresc capetele relatiei, le impiedica sa ramana deschise, receptive si sa permita libera circulatie a mesajelor emise spre receptor... si in sens invers.
- A socializa. Astazi acest lucru inseamna a relua de la baza anumite lacune, lipsuri cu privire la cunoasterea si respectarea regulilor fundamentale de civilizate si de sociabilitate, fara de care schimburile si comunicarea nu ar fi posibile. Fara acestea, s-ar isca o prapastie adanca in viata scolara, intre asteptarile profesorului- fata de elevi (liniste, ascultare, participare, integrare, rezultate bune) si raspunsurile elevilor (agitatie, lipsa de disponibilitate, dificultatea de concentrare, de a avea rezultate bune...)
- Altadata socializarea de baza reprezenta o cunoastere dobandita inaintea varstei de scolarizare. Astazi, nemaifiind dobandita aceasta cunoastere, lipsa comunicarii, agresivitatea verbala si fizica fac dificila daca nu chiar imposibila comunicarea.
- Profesorii sunt astazi impartiti intre tentatiile represive, de dobandire a unei sigurante (prin mentinerea ordinii cu ajutorul unui raport de forte), propunerile pedagogice (deschiderea spre exterior, sprijinirea si sustinerea unor aptitudini proprii unei anumite categorii de varsta), tentatiile tehnologice (audio-vizualul, internetul...), iar uneori sunt...
CONFIRMAREA: este o atitudine relationala care stabileste o coerenta si o congruenta, sprijinindu-se pe reformulare, ceea ce permite sa se redea celuilalt ceea ce ii apartine celuilalt.
- Exemple de confirmare: Atunci cand primesc de la tine un mesaj pozitiv, care este bun pentru mine, iti confirm faptul ca ceea ce am primit de la tine imi face placere. Cand primesc din partea ta un mesaj negativ, care nu este bun pentru mine, ti-l restitui, spunandu-ti "acesta este punctul tau de vedere, iti apartine tie, aceasta este violenta ta, ti-o las tie". Reciproca este valabila. Daca eu iti transmit un mesaj pozitiv, sper ca imi vei confirma ca l-ai primit. Daca iti trimit un mesaj negativ, sper ca mi-l vei retrimite... in mod simbolic!
- PUBELA RELATIONALA: poate fi un obiect real cu o destinatie simbolica. Un cos de gunoi "special", in sensul in care este folosit doar in acest scop, in care putem arunca ceea ce primim de la ceilalti si nu este bun pentru noi.
- CUTIILE PENTRU SUPARARI, PENTRU FURIE: Cutii personalizate, in care copiii pot depune ceea ce ramane din "poluari", din tensiunile emotionale acumulate in afara scolii, inainte de ore sau in pauze... poluari care ii pot afecta foarte mult atunci cand raman in interior... pe parcursul intregii zile.
- PRINCIPIUL AUTO-RESPONSABILIZARII SI AL IMPLICARII:
profesorul accepta sa vorbeasca despre el in fata elevului si ia asupra lui gestionarea propriului sau capat de relatie.
- Exemple de responsabilizare: "In loc sa iti arat reprosuri si critici prefer sa iti arat dorinta mea de a vedea o schimbare la tine. Am pus un trandafir in vaza aceasta, care simbolizeaza dorinta mea ca tu sa ai rezultate mai bune la limba franceza. Iti arat astfel, intr-un mod clar, ca este o dorinta importanta pentru mine si vreau sa am grija de ea." Demonstrez astfel ca pot sa ma ocup de propriile mele asteptari, ca sunt responsabil de frustrarile mele, de deceptiile si de fricile mele, fara sa le depun asupra copilului. "Eu sunt dezamagita de faptul ca ai note mici si voi face ceva pentru aceasta dezamagire, pentru ca altfel iti voi cere tie sa faci ceva pentru deceptia mea."
- Daca eu nu fac nimic pentru asteptarile mele, voi fi obligat sa ii cer...
Nr. de pagini: 63
Anul aparitiei: 2009
- Diferentierea dintre dorinte si nevoi
- Disocierea termenilor tata/tatic, mama/mamica
- Instrumentele comunicarii
Metoda E. S. P. E. R. E. (Energie Specifica Pentru o Ecologie Relationala Esentiala) reprezinta una dintre contributiile esentiale ale lui Jacques Salome la psihologia contemporana si la imbunatatirea comunicarii relationale. Kathleen Geerlandt este cadru didactic si initiatoarea unui atelier de comunicare relationala pentru copiii de 5 ani. Este autoarea acestor poeme, care reprezinta o sinteza poetica a metodei E. S. P. E. R. E., iar ilustratiile sunt desenele facute de copiii in urma discutiei acestor teme. Desenele copiilor ilustreaza reactiile lor fata de exprimarea unei relatii, a unei nevoi, a unui sentiment si continua, prin intelegerea intuitiva a inteligentei relationale, mesajul transmis de Jacques Salome. Cartea de fata se poate citi ca o lucrare despre psihologia relationala, dar si ca o carte de arta si, mai ales ca un mesaj de inteligenta si intuitie.
Cuprins:
Multumiri... 6
Prefata de Jacques Salome... 7
Cuvant inainte... 9
RELATIA CU TINE INSUTI
Iubeste-te pe tine insuti... 10
A vedea altfel lucrurile... 13
Dinamicile relationale (adult)... 14
Dinamicile relationale (copii)... 15
Eu sunt raspunzator sa spun "EU"... 16
Responsabilizarea... 19
Bebelusul rege... 20
Nevoile si dorintele... 21
Efectele pozitive si efectele negative ale mesajelor... 22
De ce?... 25
Prioritatea dorintelor... 26
POLUANTII RELATIILOR
Abuzul lui "TU"... 27
Sabotorii relatiei... 28
LUCRURILE CARE IMBUNATATESC RELATIA
In spatele fricii exista o dorinta... 31
Dorinte autonome si dorinte dependente... 32
Cum sa intelegem dorintele si nevoile... 33
Instrumentele comunicarii... 34
Mesajele Otrava... 37
Cum sa hranim o relatie... 38
Pubela relationala... 39
Simbolizarea... 39
Triangularea... 40
Vizualizarea (adulti)... 43
Vizualizarea (copii)... 44
RELATIA CU CEILALTI
Cum sa insotim emotiile celuilalt... 44
Emotii si sentimente... 45
Iluzia atotputerniciei infantile... 46
Mai putina suferinta si mai multe cuvinte... 49
Secretul meu apasator... 50
Intrebari... 51
Relatia maternala... 52
Relatia paternala... 53
A lua inapoi o violenta... 54
Cum sa simbolizam sentimentele... 55
Zakaria... 56
O balanta din mintea noastra... 58
Postfata de Jacques Salome:
- Pentru o sensibilizare fata de comunicarea relationala non-violenta la scoala... 59
Fragment:
REGELE BEBELUS
Cand eram bebelus eu eram regele
Plangeam si mama imediat venea
Ma imbufnam si tata se ocupa de mine
Tipam si mama ma schimba
Strigam si tata imi canta "La la la"
Urlam si mama imi dadea lapte
Gemeam putin si tata in brate ma legana.
Iar apoi a sosit ea
Sora pe care nu o cerusem niciodata
A trebuit sa impart totul cu ea
Pe tata, pe mama si camera mea.
Nu mai eram eu cel atotputernic
Si cand ii chemam pe parinti
Asteptam mult
COSUL DE GUNOI RELATIONAL
Daca primesc o violenta fizica sau morala
O voi simboliza si o voi impacheta,
Inainte sa imi faca rau
Si o voi trimite celui care mi-a transmis-o
Sau o pot simboliza si arunca in pubela relationala.
SIMBOLIZAREA
Am faurit o cutie din lemn in care sa-mi pun bucuriile
O cutie din fier, in care sa-mi tin furiile
O cutie din argint in care sa stea sentimentele
O cutie din carton in care sa-mi strecor emotiile
O cutie cu flori in care sa-mi arunc friciie
O cutie din aur in care sa-mi ascund comorile
O cutie din panza prin care sa iasa nemultumirile
O cutie din catifea care sa-mi apere iubirile
O cutie incolora in care sa stea durerile
O cutie din casmir in care sa-mi alint dorintele
O cutie din nuc in care sa-mi alin suferintele
O cutie din satin in care sa-mi asez nevoile
O cutiuta in inima mea in care sa stea fericirea
Si un mic cufar in care sa-mi ascund tristetile.
- Cel care refuza, se opune sau respinge, pune pe primul plan satisfacerea unei dorinte primare, fara sa tina cont de adevaratele sale nevoi.
- A relationa. Un profesor este pus in situatia de a gestiona 20-30 de relatii, pe care uneori doar el singur le alimenteaza, le hraneste, le insufleteste, in fata pasivitatii, a refuzului sau a sabotarilor anumitor copii. Uneori asteapta in zadar o reactie in schimb, sub forma de participare, de creativitate sau chiar de rezultate.
- Daca consideram faptul ca o relatie este un canal, suntem de acord de asemenea ca acest canal trebuie intretinut, depoluat de deseurile relationale care il degradeaza. Astfel, vom aplana conflictele inter si intrapersonale traite de catre copii, conflicte care sunt energetivore, care umbresc capetele relatiei, le impiedica sa ramana deschise, receptive si sa permita libera circulatie a mesajelor emise spre receptor... si in sens invers.
- A socializa. Astazi acest lucru inseamna a relua de la baza anumite lacune, lipsuri cu privire la cunoasterea si respectarea regulilor fundamentale de civilizate si de sociabilitate, fara de care schimburile si comunicarea nu ar fi posibile. Fara acestea, s-ar isca o prapastie adanca in viata scolara, intre asteptarile profesorului- fata de elevi (liniste, ascultare, participare, integrare, rezultate bune) si raspunsurile elevilor (agitatie, lipsa de disponibilitate, dificultatea de concentrare, de a avea rezultate bune...)
- Altadata socializarea de baza reprezenta o cunoastere dobandita inaintea varstei de scolarizare. Astazi, nemaifiind dobandita aceasta cunoastere, lipsa comunicarii, agresivitatea verbala si fizica fac dificila daca nu chiar imposibila comunicarea.
- Profesorii sunt astazi impartiti intre tentatiile represive, de dobandire a unei sigurante (prin mentinerea ordinii cu ajutorul unui raport de forte), propunerile pedagogice (deschiderea spre exterior, sprijinirea si sustinerea unor aptitudini proprii unei anumite categorii de varsta), tentatiile tehnologice (audio-vizualul, internetul...), iar uneori sunt...
CONFIRMAREA: este o atitudine relationala care stabileste o coerenta si o congruenta, sprijinindu-se pe reformulare, ceea ce permite sa se redea celuilalt ceea ce ii apartine celuilalt.
- Exemple de confirmare: Atunci cand primesc de la tine un mesaj pozitiv, care este bun pentru mine, iti confirm faptul ca ceea ce am primit de la tine imi face placere. Cand primesc din partea ta un mesaj negativ, care nu este bun pentru mine, ti-l restitui, spunandu-ti "acesta este punctul tau de vedere, iti apartine tie, aceasta este violenta ta, ti-o las tie". Reciproca este valabila. Daca eu iti transmit un mesaj pozitiv, sper ca imi vei confirma ca l-ai primit. Daca iti trimit un mesaj negativ, sper ca mi-l vei retrimite... in mod simbolic!
- PUBELA RELATIONALA: poate fi un obiect real cu o destinatie simbolica. Un cos de gunoi "special", in sensul in care este folosit doar in acest scop, in care putem arunca ceea ce primim de la ceilalti si nu este bun pentru noi.
- CUTIILE PENTRU SUPARARI, PENTRU FURIE: Cutii personalizate, in care copiii pot depune ceea ce ramane din "poluari", din tensiunile emotionale acumulate in afara scolii, inainte de ore sau in pauze... poluari care ii pot afecta foarte mult atunci cand raman in interior... pe parcursul intregii zile.
- PRINCIPIUL AUTO-RESPONSABILIZARII SI AL IMPLICARII:
profesorul accepta sa vorbeasca despre el in fata elevului si ia asupra lui gestionarea propriului sau capat de relatie.
- Exemple de responsabilizare: "In loc sa iti arat reprosuri si critici prefer sa iti arat dorinta mea de a vedea o schimbare la tine. Am pus un trandafir in vaza aceasta, care simbolizeaza dorinta mea ca tu sa ai rezultate mai bune la limba franceza. Iti arat astfel, intr-un mod clar, ca este o dorinta importanta pentru mine si vreau sa am grija de ea." Demonstrez astfel ca pot sa ma ocup de propriile mele asteptari, ca sunt responsabil de frustrarile mele, de deceptiile si de fricile mele, fara sa le depun asupra copilului. "Eu sunt dezamagita de faptul ca ai note mici si voi face ceva pentru aceasta dezamagire, pentru ca altfel iti voi cere tie sa faci ceva pentru deceptia mea."
- Daca eu nu fac nimic pentru asteptarile mele, voi fi obligat sa ii cer...
Nr. de pagini: 63
Anul aparitiei: 2009
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 33,75 leiPRP: 45,00 lei
- 74,25 leiPRP: 99,00 lei
- 56,25 leiPRP: 75,00 lei
OPINIA CITITORILOR