Dinastiile luxului
PRP: 28,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 21,28 lei
Diferență: 6,72 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Yann Kerlau
Editura: PHILOBIA
Anul publicării: 2012
DESCRIERE
Vuitton, Chanel, Hermes, Gucci... Nume care te fac sa visezi, care evoca luxul, prestigiul, succesul. Dar cine a auzit povestea ascunsa in fiecare din ele? Marile dinastii de moda, parfumuri, masini de lux au cunoscut adesea inceputuri din cele mai modeste, inainte de a cunoaste faima mondiala.
Sapte dinastii, sapte epopee. Dinastiile luxului este povestea unor nume mitologice, de la infiitarea marcii la anii de glorie, trecand prin drame si lupte nemiloase.
Trei criterii m-au ghidat in alegerea marcilor care, familiale fiind la inceput, si-au pierdut identitatea la debutul secolului al XXI-lea:
- perenitatea lor in lumea de azi;
- vechimea lor istorica, neluandu-le in consideratie pe cele care nu au
reusit sa ramana la conducere mai mult de doua generatii;
- meseriile: la intemeierea fiecarei dinastii, se afla intr-adevar o meserie sau o indemanare deosebita - giuvaergeria pentru Cartier, croitoria pentru Chanel, cizmaria pentru Ferragamo, marochinaria pentru Gucci, articolele de voiaj pentru Vuitton, autoturismul pentru Rolls-Royce.
Singura exceptie de la aceste trei criterii o reprezinta marca Rolls-Royce care, prin notorietatea sa mondiala, merita sa i se consacre un capitol din aceasta istorie a dinastiilor luxului, chiar daca, in sensul etimologic al cuvantului, aceasta nu a constituit o dinastie.
Din aceste sapte dinastii - exceptand cazul deosebit al marcii Rolls-Royce - numai trei au ramas strict familiale: Chanel, Ferragamo si Hermes. Pe o piata mondiala a luxului de 135 de miliarde de euro, ele reprezinta niste reusite spectaculoase. Pana in prezent, toate trei au reusit sa reziste provocarilor galagioase ale oamenilor de afaceri precum si tentatiilor bursiere.
Celelalte, fie ca s-au nascut in Italia sau in Franta, au devenit de-a lungul timpului modele de crestere, de diversificare si de management sanatos. Exemplaritatea reusitei lor pe pietele internationale serveste drept pilda tuturor marcilor care viseaza sa li se alature. Cedand modei riscante a diversificarii, fiecare a incercat, mai mult sau mai putin pertinent, sa-si largeasca domeniul initial de actiune, fara sa-si uite totusi niciodata meseria de suflet.
Astazi, luxul, afectat de criza economica mondiala din 2008-2010, mai este inca o valoare refugiu sau va fi obligat sa-si vada limitele si beneficiile mult erodate? Va disparea el sau din contra, datorita formidabilelor piete care sunt India si China, va cunoaste noi perspective de dezvoltare? Va mai fi el creat in continuare in Europa si consumat peste tot in lume sau Asia va deveni cel mai mare atelier din lume si totdata cel mai mare consumator de lux planetar?
Progresul lent al dinastiilor care, pas cu pas, au stiut sa edifice in Europa cele mai frumoase afaceri ale lumii nu ne face doar sa visam. Ne indeamna sa reflectam la motivele succesului sau ale esecului marcilor care nu au rezistat in timp.
Artizanii, producatorii acestor giuvaeruri de exceptie au sarcina grea sa creeze si apoi sa perpetueze o traditie. Moda, care este in acelasi tip un dusman si un aliat, sanctioneaza an dupa an creatiile: unele dintre ele vor fi uitate, iar altele vor intra in catalogul succeselor imemoriale in care fiecare viseaza sa-si aiba locul.
Formatul cartii: 16, 5 x 23, 5
An aparitie: 2012
Sapte dinastii, sapte epopee. Dinastiile luxului este povestea unor nume mitologice, de la infiitarea marcii la anii de glorie, trecand prin drame si lupte nemiloase.
Trei criterii m-au ghidat in alegerea marcilor care, familiale fiind la inceput, si-au pierdut identitatea la debutul secolului al XXI-lea:
- perenitatea lor in lumea de azi;
- vechimea lor istorica, neluandu-le in consideratie pe cele care nu au
reusit sa ramana la conducere mai mult de doua generatii;
- meseriile: la intemeierea fiecarei dinastii, se afla intr-adevar o meserie sau o indemanare deosebita - giuvaergeria pentru Cartier, croitoria pentru Chanel, cizmaria pentru Ferragamo, marochinaria pentru Gucci, articolele de voiaj pentru Vuitton, autoturismul pentru Rolls-Royce.
Singura exceptie de la aceste trei criterii o reprezinta marca Rolls-Royce care, prin notorietatea sa mondiala, merita sa i se consacre un capitol din aceasta istorie a dinastiilor luxului, chiar daca, in sensul etimologic al cuvantului, aceasta nu a constituit o dinastie.
Din aceste sapte dinastii - exceptand cazul deosebit al marcii Rolls-Royce - numai trei au ramas strict familiale: Chanel, Ferragamo si Hermes. Pe o piata mondiala a luxului de 135 de miliarde de euro, ele reprezinta niste reusite spectaculoase. Pana in prezent, toate trei au reusit sa reziste provocarilor galagioase ale oamenilor de afaceri precum si tentatiilor bursiere.
Celelalte, fie ca s-au nascut in Italia sau in Franta, au devenit de-a lungul timpului modele de crestere, de diversificare si de management sanatos. Exemplaritatea reusitei lor pe pietele internationale serveste drept pilda tuturor marcilor care viseaza sa li se alature. Cedand modei riscante a diversificarii, fiecare a incercat, mai mult sau mai putin pertinent, sa-si largeasca domeniul initial de actiune, fara sa-si uite totusi niciodata meseria de suflet.
Astazi, luxul, afectat de criza economica mondiala din 2008-2010, mai este inca o valoare refugiu sau va fi obligat sa-si vada limitele si beneficiile mult erodate? Va disparea el sau din contra, datorita formidabilelor piete care sunt India si China, va cunoaste noi perspective de dezvoltare? Va mai fi el creat in continuare in Europa si consumat peste tot in lume sau Asia va deveni cel mai mare atelier din lume si totdata cel mai mare consumator de lux planetar?
Progresul lent al dinastiilor care, pas cu pas, au stiut sa edifice in Europa cele mai frumoase afaceri ale lumii nu ne face doar sa visam. Ne indeamna sa reflectam la motivele succesului sau ale esecului marcilor care nu au rezistat in timp.
Artizanii, producatorii acestor giuvaeruri de exceptie au sarcina grea sa creeze si apoi sa perpetueze o traditie. Moda, care este in acelasi tip un dusman si un aliat, sanctioneaza an dupa an creatiile: unele dintre ele vor fi uitate, iar altele vor intra in catalogul succeselor imemoriale in care fiecare viseaza sa-si aiba locul.
Formatul cartii: 16, 5 x 23, 5
An aparitie: 2012
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 33,75 leiPRP: 45,00 lei
- 74,25 leiPRP: 99,00 lei
- 56,25 leiPRP: 75,00 lei
OPINIA CITITORILOR