Elena Nica, Ghidul profesorului pentru clasa pregatitoare. Planificarea si organizarea resurselor pedagogice informationale. Lucrare in domeniul managementului educational
PRP: 30,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 26,40 lei
Diferență: 3,60 lei
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Autor: Elena Nica
Editura: CARMINIS
Anul publicării: 2015
DESCRIERE
-Documente curriculare
-Planificarea integrata anuala
-Planificarea integrata pe unitati de continut
-Planificarea integrata pe unitati tematice (Model orientativ)
-Lista textelor-suport
-Cunoasterea elevului
-Metodologia de intocmire a raportului de evaluare
Lucrarea "Ghidul profesorului - Planificarea si organizarea resurselor pedagogice informationale" vine in sprijinul cadrelor didactice cu propuneri de materiale curriculare specifice activitatii de proiectare didactica, precum si cu alte documente curriculare necesare. Forma electronica"Ghid de aplicare a programei scolare la clasa pregatitoare", urmand a fi disponibila pe site-ul Editurii Carminis, prezinta diverse materiale necesare pentru orientarea demersului didactic si ii ofera cadrului didactic posibilitatea dea face interventiile necesare pentru a le personaliza in concordanta cu particularitatile specifice colectivului sau de elevi (in ceea ce priveste abordarea unitatilor de continut si tematice propuse de auxiliarele Editurii Carminis).
Conducerea activitatii de invatare, crearea motivatiei necesare, dozarea sarcinilor si stimularea interesului, dezvoltarea unui stil de munca intelectuala si evaluarea sistematica a rezultatelor obtinute, constituie cerinte de baza ale activitatii cadrelor didactice din ciclul primar.
Prima functie a managementului educational este cea de planificare si organizare a sistemului de invatamant, iar aceasta implica valorificarea tuturor resurselor pedagogice:
- umane (cadre didactice, personal administrativ, elevi, parinti etc.);
- materiale (spatiul, timpul, baza didactico-materiaIa);
- financiare (buget central, local, contributiile comunitatii educative);
- informationale (metodologii, documente curriculare principale, sugestii metodologice, materiale curriculare specifice activitatii de proiectare didactica, produse curriculare auxiliare, Indrumari metodice).
Documentele curriculare principale sunt: planurile-cadru de invatamant, programa scolara, manualul scolar.
Organizarea planurilor de invatamant pe arii curriculare ofera ca avantaje:
- posibilitatea integrarii demersului monodisciplinar actual intr-un cadru interdisciplinar;
- echilibrarea ponderi lor acordate diferitelor domenii si obiecte de studiu;
- concordanta cu teoriile actuale privind procesul, stilul si ritmurile invatarii;
- continuitatea.
Ariile curriculare sunt urmatoarele: limba si comunicare, matematica si stiinte ale naturii, om si societate, arte, educatie fizica, sport si sanatate, tehnologii, consiliere si orientare.
Programa scolara cuprinde: nota de prezentare, competente generale, competente specifice si continuturi, sugestii metodologice.
Printre materialele curriculare auxiliare se numara: auxiliarele curriculare, ghidurile metodice pentru cadrele didactice, materialele didactice de suport/ajutatoare, normele metodologice, indrumatoarele pentru elevi, caietele de activitate independenta pentru elevi, softurile educationale, seturile multimedia, pachetele de invatare etc.
Materiale curriculare specifice activitatii de proiectare didactica (elaborate de catre cadrul didactic) sunt:
- planificarea integrata calendaristica (semestriala, si anuala);
- proiectarea integrata pe unitati de continut;
- proiectarea integrata pe unitati tematice;
- proiectul de lectie/activitate didactica.
La clasa pregatitoare, abordarea prin competente implica: - participarea activa a elevilor la toate aspectele invatarii;
- trecerea profesorului la rolul de facilitator si de ghid, oferind resurse si sustinere elevilor;
- contextualizarea invatarii (corelarea invatarii cu situatii pertinente pentru aplicarea cunostintelor dobandite);
- orientarea invatarii catre rezolvarea de probleme concrete;
- transformarea invatarii intr-un proces social, care sa permita interactiunea intre elevi, dar si intre elevi si profesor;
- timp suficient pentru exercitii practice, repetari numeroase cu fiecare elev.
Evaluarea competentelor ramane faza cea mai complexa. Aceasta este posibila in anumite conditii:
-Redactarea competentelor trebuie sa permita evaluarea lor.
- Numarul de competente trebuie sa fie limitat.
- Probele de evaluare trebuie sa fie constituite din situatii complexe.
- Probele de evaluare trebuie sa fie redactate intr-un mod care permite o evaluare corecta.
Daca elevului i se propune o singura ocazie de a verifica o anumita competenta, nu se pot trage concluzii valabile in ceea ce priveste stapanirea competentei respective.
Scopul evaluarii trebuie sa fie acela de a informa despre progresul elevilor si de a ameliora si sustine procesul de predare-invatare. Profesorul urmareste in comportamentul elevilor tot ceea ce poate servi la stimularea lor, la dezvoltarea dorintei de autoperfectionare si de crestere a capacitatii lor de autoevaluare.
Cuprins:
Introducere
Metodologia aplicarii planului-cadru
Discipline la clasa pregatitoare - sugestii metodologice
Schema orara Clasa pregatitoare
Orarul corespunzator planificarii integrate pe unitati tematice
Planificarea integrata anuala
Planificarea integrata pe unitati de continut
Model Planificarea pe (sub ) unitatea tematica"Prietenii apelor" (APA)- Saptamana 25
Oferta auxiliarelor - Clasa pregatitoare Editura Carminis
Lista textelor-suport. Lista cantecelor si a jocurilor de miscare
Cunoasterea elevului
Metodologia de intocmire, completare si valorificare a raportului de evaluare
Nr. de pagini: 136
Anul aparitiei: 2015
-Planificarea integrata anuala
-Planificarea integrata pe unitati de continut
-Planificarea integrata pe unitati tematice (Model orientativ)
-Lista textelor-suport
-Cunoasterea elevului
-Metodologia de intocmire a raportului de evaluare
Lucrarea "Ghidul profesorului - Planificarea si organizarea resurselor pedagogice informationale" vine in sprijinul cadrelor didactice cu propuneri de materiale curriculare specifice activitatii de proiectare didactica, precum si cu alte documente curriculare necesare. Forma electronica"Ghid de aplicare a programei scolare la clasa pregatitoare", urmand a fi disponibila pe site-ul Editurii Carminis, prezinta diverse materiale necesare pentru orientarea demersului didactic si ii ofera cadrului didactic posibilitatea dea face interventiile necesare pentru a le personaliza in concordanta cu particularitatile specifice colectivului sau de elevi (in ceea ce priveste abordarea unitatilor de continut si tematice propuse de auxiliarele Editurii Carminis).
Conducerea activitatii de invatare, crearea motivatiei necesare, dozarea sarcinilor si stimularea interesului, dezvoltarea unui stil de munca intelectuala si evaluarea sistematica a rezultatelor obtinute, constituie cerinte de baza ale activitatii cadrelor didactice din ciclul primar.
Prima functie a managementului educational este cea de planificare si organizare a sistemului de invatamant, iar aceasta implica valorificarea tuturor resurselor pedagogice:
- umane (cadre didactice, personal administrativ, elevi, parinti etc.);
- materiale (spatiul, timpul, baza didactico-materiaIa);
- financiare (buget central, local, contributiile comunitatii educative);
- informationale (metodologii, documente curriculare principale, sugestii metodologice, materiale curriculare specifice activitatii de proiectare didactica, produse curriculare auxiliare, Indrumari metodice).
Documentele curriculare principale sunt: planurile-cadru de invatamant, programa scolara, manualul scolar.
Organizarea planurilor de invatamant pe arii curriculare ofera ca avantaje:
- posibilitatea integrarii demersului monodisciplinar actual intr-un cadru interdisciplinar;
- echilibrarea ponderi lor acordate diferitelor domenii si obiecte de studiu;
- concordanta cu teoriile actuale privind procesul, stilul si ritmurile invatarii;
- continuitatea.
Ariile curriculare sunt urmatoarele: limba si comunicare, matematica si stiinte ale naturii, om si societate, arte, educatie fizica, sport si sanatate, tehnologii, consiliere si orientare.
Programa scolara cuprinde: nota de prezentare, competente generale, competente specifice si continuturi, sugestii metodologice.
Printre materialele curriculare auxiliare se numara: auxiliarele curriculare, ghidurile metodice pentru cadrele didactice, materialele didactice de suport/ajutatoare, normele metodologice, indrumatoarele pentru elevi, caietele de activitate independenta pentru elevi, softurile educationale, seturile multimedia, pachetele de invatare etc.
Materiale curriculare specifice activitatii de proiectare didactica (elaborate de catre cadrul didactic) sunt:
- planificarea integrata calendaristica (semestriala, si anuala);
- proiectarea integrata pe unitati de continut;
- proiectarea integrata pe unitati tematice;
- proiectul de lectie/activitate didactica.
La clasa pregatitoare, abordarea prin competente implica: - participarea activa a elevilor la toate aspectele invatarii;
- trecerea profesorului la rolul de facilitator si de ghid, oferind resurse si sustinere elevilor;
- contextualizarea invatarii (corelarea invatarii cu situatii pertinente pentru aplicarea cunostintelor dobandite);
- orientarea invatarii catre rezolvarea de probleme concrete;
- transformarea invatarii intr-un proces social, care sa permita interactiunea intre elevi, dar si intre elevi si profesor;
- timp suficient pentru exercitii practice, repetari numeroase cu fiecare elev.
Evaluarea competentelor ramane faza cea mai complexa. Aceasta este posibila in anumite conditii:
-Redactarea competentelor trebuie sa permita evaluarea lor.
- Numarul de competente trebuie sa fie limitat.
- Probele de evaluare trebuie sa fie constituite din situatii complexe.
- Probele de evaluare trebuie sa fie redactate intr-un mod care permite o evaluare corecta.
Daca elevului i se propune o singura ocazie de a verifica o anumita competenta, nu se pot trage concluzii valabile in ceea ce priveste stapanirea competentei respective.
Scopul evaluarii trebuie sa fie acela de a informa despre progresul elevilor si de a ameliora si sustine procesul de predare-invatare. Profesorul urmareste in comportamentul elevilor tot ceea ce poate servi la stimularea lor, la dezvoltarea dorintei de autoperfectionare si de crestere a capacitatii lor de autoevaluare.
Cuprins:
Introducere
Metodologia aplicarii planului-cadru
Discipline la clasa pregatitoare - sugestii metodologice
Schema orara Clasa pregatitoare
Orarul corespunzator planificarii integrate pe unitati tematice
Planificarea integrata anuala
Planificarea integrata pe unitati de continut
Model Planificarea pe (sub ) unitatea tematica"Prietenii apelor" (APA)- Saptamana 25
Oferta auxiliarelor - Clasa pregatitoare Editura Carminis
Lista textelor-suport. Lista cantecelor si a jocurilor de miscare
Cunoasterea elevului
Metodologia de intocmire, completare si valorificare a raportului de evaluare
Nr. de pagini: 136
Anul aparitiei: 2015
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 33,75 leiPRP: 45,00 lei
- 74,25 leiPRP: 99,00 lei
- 56,25 leiPRP: 75,00 lei
OPINIA CITITORILOR