Evaluare Nationala 2013. Limba si Literatura Romana, clasa a VIII-a
PRP: 16,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 12,48 lei
Diferență: 3,52 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Vasile Goran
Editura: NOMINA
Anul publicării: 2013
Pagini: 141
DESCRIERE
EVALUAREA NATIONALA PENTRU ELEVII CLASEI A VIII-A
PROGRAMA PENTRU DISCIPLINA LIMBA SI LITERATURA ROMANA
1. PRECIZARI
Limba si literatura romana are, in cadrul testarii nationale de la finalul clasei a VlII-a, statut
de disciplina obligatorie. .
Prezenta programa pentru testarea nationala de la finalul clasei a VlII-a la disciplina limba
si literatura romana vizeaza evaluarea competentelor elevilor de receptare a mesajului scris. din texte literare si non literare, in scopuri diverse si de exprimare scrisa! de utilizare corecta si adecvata a limbii romane in producerea de mesaje scrise, in diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse. Deoarece competentele sunt definite ca ansambluri de cunostinte. deprinderi si atitudini formate in clasele a V-a - a VIII-a, subiectele pentru testarea nationala vor evalua atat competentele specifice si continuturi le asociate acestora, conform programei scolare actualizate pentru clasa a VIII-a (aprobata prin ordinul ministrului educatiei. cercetarii si inovarii cu nr. 5097 din 2009), cat si continuturi le din programele scolare actualizate pentru clasele a V-a - a VII-a, ce sunt valorificate in clasa a VIII-a.
Prin testarea nationala Ia limba si literatura romana, in evaluarea unitatilor de continut care privesc domeniul limba romana (Elemente de constructie a comunicarii), se are in vedere viziunea comunicativ-pragmatica, abordarea functionala si aplicativa a elementelor de constructie a comunicarii, cu accent pe identificarea rolului acestora in construirea mesajelor si pe utilizarea lor corecta si adecvata in propria exprimare scrisa. Sarcinile de lucru vizeaza exercitii de tip analitic (de recunoastere, de grupare, de motivare, de descriere, de diferentiere) si de tip sintetic (de modificare, de completare, de exemplificare. de constructie), de subliniere a valorilor stilistice si de evidentiere a aspectelor ortografice si de punctuatie, in situatiile care impun o asemenea abordare.
In evaluarea unitatilor de continut ale domeniului lectura. sarcinile de lucru implica cerinte care privesc intelegerea unui text dat, literar sau nonliterar (identificarea ideilor principale, a unor trasaturi generale si particulare ale textului si exprimarea unui punct de vedere asupra acestora etc.), precum si redactarea de catre elev a unor cornpuneri vizand scrierea despre un text literar sau nonliterar (rezumat, caracterizare de personaj, comentarea sumara a unor secvente. identificarea ideilor principale, exprimarea unui punct de vedere privind ideile sau structurare a textului etc.). De asemenea. sarcinile de lucru vor avea in vedere evaluarea competentelor de redactare a unor texte argumentative (exprimarea argumentata a unui punct de vedere privind textul studiat la prima vedere, motivare a apartenentei la un gen literar). reflexive si imaginative (compuneri care presupun exprimarea propriilor sentimente, eviden tierea trasaturilor unui obiect Intr-o descriere, intr-un portret. scurte naratiuni continuarea logica a unor dialoguri etc.)
Pentru competentele de receptare si de producere a mesajelor orale .. profesori! vor organiza
activitati specifice si vor realiza evaluarea de parcurs a progresului elevilor.
PROGRAMA PENTRU DISCIPLINA LIMBA SI LITERATURA ROMANA
1. PRECIZARI
Limba si literatura romana are, in cadrul testarii nationale de la finalul clasei a VlII-a, statut
de disciplina obligatorie. .
Prezenta programa pentru testarea nationala de la finalul clasei a VlII-a la disciplina limba
si literatura romana vizeaza evaluarea competentelor elevilor de receptare a mesajului scris. din texte literare si non literare, in scopuri diverse si de exprimare scrisa! de utilizare corecta si adecvata a limbii romane in producerea de mesaje scrise, in diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse. Deoarece competentele sunt definite ca ansambluri de cunostinte. deprinderi si atitudini formate in clasele a V-a - a VIII-a, subiectele pentru testarea nationala vor evalua atat competentele specifice si continuturi le asociate acestora, conform programei scolare actualizate pentru clasa a VIII-a (aprobata prin ordinul ministrului educatiei. cercetarii si inovarii cu nr. 5097 din 2009), cat si continuturi le din programele scolare actualizate pentru clasele a V-a - a VII-a, ce sunt valorificate in clasa a VIII-a.
Prin testarea nationala Ia limba si literatura romana, in evaluarea unitatilor de continut care privesc domeniul limba romana (Elemente de constructie a comunicarii), se are in vedere viziunea comunicativ-pragmatica, abordarea functionala si aplicativa a elementelor de constructie a comunicarii, cu accent pe identificarea rolului acestora in construirea mesajelor si pe utilizarea lor corecta si adecvata in propria exprimare scrisa. Sarcinile de lucru vizeaza exercitii de tip analitic (de recunoastere, de grupare, de motivare, de descriere, de diferentiere) si de tip sintetic (de modificare, de completare, de exemplificare. de constructie), de subliniere a valorilor stilistice si de evidentiere a aspectelor ortografice si de punctuatie, in situatiile care impun o asemenea abordare.
In evaluarea unitatilor de continut ale domeniului lectura. sarcinile de lucru implica cerinte care privesc intelegerea unui text dat, literar sau nonliterar (identificarea ideilor principale, a unor trasaturi generale si particulare ale textului si exprimarea unui punct de vedere asupra acestora etc.), precum si redactarea de catre elev a unor cornpuneri vizand scrierea despre un text literar sau nonliterar (rezumat, caracterizare de personaj, comentarea sumara a unor secvente. identificarea ideilor principale, exprimarea unui punct de vedere privind ideile sau structurare a textului etc.). De asemenea. sarcinile de lucru vor avea in vedere evaluarea competentelor de redactare a unor texte argumentative (exprimarea argumentata a unui punct de vedere privind textul studiat la prima vedere, motivare a apartenentei la un gen literar). reflexive si imaginative (compuneri care presupun exprimarea propriilor sentimente, eviden tierea trasaturilor unui obiect Intr-o descriere, intr-un portret. scurte naratiuni continuarea logica a unor dialoguri etc.)
Pentru competentele de receptare si de producere a mesajelor orale .. profesori! vor organiza
activitati specifice si vor realiza evaluarea de parcurs a progresului elevilor.
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-- 59,90 lei
- 77,77 lei
Promoţii
-- 56,25 leiPRP: 75,00 lei
- 36,75 leiPRP: 49,00 lei
- 44,25 leiPRP: 59,00 lei
OPINIA CITITORILOR