Franz Bardon - Cheia adevaratei Cabale. Volumul III - Sfintele mistere
PRP: 60,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 54,00 lei
Diferență: 6,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Franz Bardon
Editura: TRINITY
Anul publicării: 2016
Pagini: 288
Categoria: Diverse-mitologie
DESCRIERE
Cheia adevaratei Cabale.
CHEIA ADEVARATEI CABALE– FRANZ BARDON
,, Am onoarea sa astern din nou cateva cuvinte ca si prefata la acest al treilea volum al operelor lui Franz Bardon care, la fel ca si primele doua, este menit sa ghideze initiatul in tainele magiei superioare, de aceasta data insa, a energiei superioare a literelor si a combinatiilor dintre acestea.
Este un privilegiu pentru orice cititor sa se afunde intr-un studiu amanuntit al Cabalei mistice realizat de catre unul dintre promotorii hermetismului modern. Spre deosebire de studiile clasice de Cabala, in aceasta lucrare autorul„sunteaza” spre usurinta folosirii alfabetul ebraic si ajuta astfel studentul sa invete mai usor si mai repede, mai eficient si mult mai placut. Caci intr-adevar studiul clasic al stiintei literelor ebraice si al intregului sistem numerologic atasat acestuia necesita cel putin cativa ani buni de practica asidua; Gematria si Notarikon– doar doua dintre sistemele vast utilizate in numeologia misticii ebraice– asigura chiar un studiu de o viata… Tocmai aici apare avantajul evident al acestei lucrari: simplitate, organizare, eficienta si, poate mai important decat orice, siguranta!
Desigur ca este preferabil sa mentionam inca de pe acum faptul ca, asa cum reitereaza autorul insusi, practica acestui al treilea volum necesita insusirea temeinica, atat teoretica, cat si practica, a tuturor informatiilor si a exercitiilor care apartin cel putin primului volum al seriei. In caz contrar, ne anunta autorul, poate aparea esecul practicii, iar odata cu esecul, deznadejdea practicantului care, intr-o posibila dezamagire interioara ar putea renunta la o practica ce se poate dovedi nu doar fructuoasa, dar chiar extraordinara.
Fara sa va iau din placerea lecturii personale va recomand sa nu pasiti pe taramul capitolelor practice pana ce nu ati parcurs temeinic partea introductiva in care Franz Bardon explica nu doar originile sistemului folosit in lucrare, dar si bazele de aplicabilitate ale acestuia.
Va invit asadar sa pasiti intr-o lume magica, plina de mister si in care aveti sansa sa va descatusati propria putere de manifestare si de creatie spirituala!
Lectura placuta!
Risvan Vlad Rusu
PREFATA
Asa cum a promis in cele doua carti anterioare, Initiere in Hermetism si Practica evocarii magice, Franz Bardon a publicat acum cea de-a treia carte a sa, care se ocupa de limbajul cosmic numit de catre initiati Cabala.
Aceia care, prin practica, sunt deja avansati in privinta studiilor spirituale, in special in stiinta hermetica, se vor umple de bucurie si, datorita faptului ca au dobandit deja experienta practica, li se va intari convingerea ca au ales calea cea mai sigura si, fara exceptie, isi vor implini toate asteptarile.
Multi oameni de stiinta carora Cabala le-a starnit interesul
si-au inceput studiile potrivit teoriilor si instructiunilor predominante, fara a se fi maturizat suficient printr-o educatie corespunzatoare. Continutul acestei carti, a treia scrisa de Bardon, ii va uimi. Daca nu de la inceput, cu siguranta dupa un timp vor trebui sa admita ca toate metodele cabalistice specificate in aceasta difera semnificativ ca bogatie, varitetate si veridicitate fata de cele continute in cartile cabalistice publicate pana acum.
Nici macar cele mai ascunse si secrete librarii ale templelor tainice din Est, acele ashramuri inaccesibile muritorilor ordinari, nu se pot mandri ca detin adevarata Cabala intr-o singura scriere secreta scrisa in termeni atat de clari si expliciti. Dupa folosirea acestei carti, chiar si cei care deja au o buna cunoastere a Cabalei vor fi de acord ca mai au destul de mult de recuperat inainte sa se poata numi adevarati Cabalisti. Dupa o privire atenta, cititorul va fi convins ca merita sa sara toate invataturile incomplete si sa lucreze in mod constiincios in propriul interes cu metodele din acest manual.
De-a lungul istoriei umanitatii, multi Cabalisti si-au dedicat intreaga viata unei cautari exhaustive, dar in zadar a numelui de nepronuntat al lui Dumnezeu pierdut de catre umanitate in vremurile de demult. Dar dupa parcurgerea acestei a treia carti in mod constiincios, Cabalistul va avea brusc senzatia unui miracol implinit, o imensa comoara aruncata in poala sa de catre Providenta cand, ca rasplata pentru eforturile sale neobosite si sincere, numele lui Dumnezeu demult pierdut (printre multe alte lucruri) i se va dezvalui. Si aceasta recompensa extrem de inalta le va fi oferita tuturor cautatorilor adevarului pentru care aceste trei volume, de neegalat in literatura spirituala, sunt nu doar o lectura interesata, ci un material de studiu valoros care trebuie doar pus in practica.
Otti Votavova
INTRODUCERE
Am intitulat aceasta lucrare, a treia din seria mea de carti despre initiere, Cheia adevaratei Cabale. Pe scurt, ea se ocupa de teosofia cunoasterii Cuvantului Divin. O persoana care se ocupa de teurgie trebuie sa fi parcurs in orice caz o dezvoltare magica; persoana trebuie sa fi stapanit complet fiecare exercitiu descris in primul meu volum, Initiere in Hermetism. Ca si primele mele doua carti, cartea de fata este formata din doua parti. In prima parte, cea teoretica, pregatesc cititorul pentru sarcina dificila de a lucra cu Cabala, in timp ce partea a doua prezinta practica propriu-zisa.
S-au scris multe despre Cabala (un subiect dificil in literatura hermetica), dar de fapt numai o mica parte poate fi folosita.
S-a sustinut intotdeauna ca cineva care doreste sa practice Cabala trebuie sa stapaneasca limba ebraica, fara de care este imposibil de studiat aceasta arta. Cabala teoretica, ce cuprinde cea mai mare parte din scrierile existente, este predominant de origine ebraica si se spune ca ofera studentului o ideologie a vietii potrivit idealului cabalistic. Dar numarul cartilor despre practica si folosirea adevaratei Cabale este foarte limitat. Cativa rabini cunosteau invataturile autentice cabalistice dar, probabil datorita gandirii lor ortodoxe, le-au tinut strict secrete; astfel, nici macar fragmente din partea pratica a Cabalei nu au devenit cunoscute publicului.
Multele descrieri ale metodelor cabalistice nu ofera nici macar detalii teoretice unui studentilor seriosi, ca sa nu mai vorbim de puncte de referinta pentru practica. Cel mult, ele ofera o reprezentare filozofica a microcosmosului si a macrocosmosului. Cel care studiaza Cabala nu poate sa-si formeze o idee de orice fel asupra ideologiei cabalistice, intrucat pe de o parte nu poate sa-si gaseasca drumul prin aceasta confuzie de opinii si pe de alta parte, el inca bajbaie prin intuneric datorita afirmatiilor contradictorii facute in diferite carti.
Opera de fata contine atat teoria, cat si practica, ultima fiind deosebit de cuprinzatoare, asa cum fiecare student perseverent va vedea singur. A reprezenta intreaga Cabala pe larg intr-o singura carte este, desigur, imposibil din motive pur tehnice. Totusi, am facut un efort sa insir perlele de intelepciune ale acestei stiinte minunate astfel incat sa formeze un lant minunat. Astfel, am luat in considerare in mod evident legile analogiei privind microcosmosul si macrocosmosul, caci daca intregul spectru al Cabalei trebuie prezentat fara a omite nimic, acest lucru nu poate fi facut altfel. Am folosit cat mai putin posibil numerosii termeni ebraici care, pana acum, au fost folositi in mod comun in Cabala si am preferat termeni care pot fi usor intelesi de oricine. In orice caz, cititorul care studiaza cartea mea va dobandi o intelegere destul de diferita (adica una corecta) despre Cabala practica.
Oricine doreste sa se convinga cu succes, prin experienta practica, de realitatea Cabalei trebuie sa lucreze sistematic cu primele mele doua carti, Initiere in Hermetism si Practica evocarii magice. Altfel, dezvoltarea sa pe calea perfectiunii va necesita prea mult timp si orice succes va veni prea tarziu. Totusi, cititorul poate, daca alege, sa studieze cartile mele dintr-un punct de vedere pur teoretic. Astfel, el va dobandi o cunoastere pe care nicio simpla carte de filozofie nu i-o poate oferi. Dar cunoasterea nu este inca intelepciune. Cunoasterea depinde de dezvoltarea partii intelectuale a spiritului; intelepciune, pe de alta parte, necesita dezvoltarea echilibrata a tuturor celor patru aspecte ale spiritului. Prin urmare, cunoasterea este doar filozofie, care de una singura nu poate face omul nici magician, nici cabalist. Un om invatat va putea spune multe despre magie, Cabala etc., dar nu va putea niciodata sa inteleaga puterile si abilitatile in mod corect.
Cu aceste cateva cuvinte am explicat cititorului diferenta dintre filozof si intelept. Este la latitudinea cititorului sa urmeze calea mai comoda a simplei cunoasteri sau sa continue pe calea mai dificila a intelepciunii.
Chiar si populatiile primitive, indiferent de rasa si localizare, aveau religia sau ideea lor despre Dumnezeu si, prin urmare, un tip de teologie. Fiecare teologie poate fi impartita in doua parti: o parte exoterica si una ezoterica, invataturile exoterice fiind destinate omului de rand iar cunoasterea ezoterica fiind teologia initiatilor si a inaltilor preoti. Invataturile exoterice nu au continut niciodata nimic despre adevarata magie sau Cabala. Astfel, numai magicienii si Cabalistii au putut deveni initiatii natiunilor primitive.
Din timpuri stravechi a existat o porunca sacra de a pastra aceasta intelepciune strict secreta pentru a preveni orice abuz. Aceasta traditie a fost mentinuta pana in ziua de azi si, desi cartea mea va oferi cunoasterea completa cititorului, ii va oferi numai cunoastere si nu intelepciune. El va putea obtine intelepciunea numai prin munca practica sincera. Gradul de intelepciune pe care il va dobandi va depinde de maturitatea si dezvoltarea sa. Cartea mea va revela cea mai inalta intelepciune numai celor cu adevarat maturi, cei alesi. Exista o mare distinctie intre omul invatat si intelept; prin urmare, nu incalc porunca tacerii, in ciuda faptului ca public cele mai inalte adevaruri si secrete. Pentru omul invatat, intelepciunea va ramane ascunsa; pentru cei alesi, va fi pe deplin transmisa.
Stiinta Cabalei sau„teurgia” este extrem de veche si are originea in Orient. Din timpuri de mult uitate, vechii intelepti si-au ascuns cele mai mari secrete intr-un limbaj universal sau metaforic, asa cum putem vedea din hieroglifele vechilor egipteni si la alte popoare din antichitate. Acesti intelepti stiau cum sa transmita mai departe invataturile lor prin metafora, intr-un mod simbolic de exprimare. De aceea intelegerea invataturilor depindea intotdeauna de gradul de maturitate al elevului. Intelepciunea Orientala era documentata numai intr-un limbaj simbolic si astfel
a ramas secreta pentru cei imaturi sau, cu alte cuvinte, pentru orice persoana care nu a atins gradul necesar de maturitate dezvoltandu-si individualitatea sub indrumarea unui maestru sau guru. De aceea, pana astazi, toate scrierile initiatice sunt in acord asupra faptului ca initierea nu este numai imposibila, ci si periculoasa fara un guru. Un adevarat initiat trebuie sa faca invataturile inteligibile pentru elev din punct de vedere simbolic si sa-l instruiasca in limbajul simbolismului, limbajul original, limbajul metaforic. Elevul se obisnuieste curand cu limbajul maestrului sau si, la randul sau, poate oferi mai departe acea invatatura numai in acest limbaj simbolic.
Astfel, pana in ziua de azi, aceasta stiinta sacra a fost transmisa de la o persoana la alta numai prin traditie. Orice explicatie pe care un maestru o dadea elevului sau era transmisa acestuia prin inspiratie, astfel incat elevul il intelegea pe maestrul sau printr-o experienta de realizare instantanee. Aceasta iluminare sau initiere, are mai multe nume in Orient, de exemplu abhishekha, ankhur etc. Un maestru nu a dezvaluit niciodata adevaratele mistere ale intelepciunii celor slab pregatiti sau imaturi. Existau, fara indoiala, si magicieni sau cabalisti care au lasat in urma scrieri despre intelepciunea cea mai inalta; dar, asa cum am vazut, asemenea intelepciune era exprimata intr-un limbaj cu totul simbolic si daca, din intamplare, ajungea in mainile unei persoane imature, ramanea incomprehensibila pentru ea. Totusi, uneori s-a intamplat ca o persoana imatura sa incerce sa explice aceasta invatatura din punctul sau de vedere; este de la sine inteles ca o astfel de explicatie era departe de orice interpretare adevarata. Cei mai multi autori care au reusit sa obtina scrieri ale initiatilor orientali au facut intotdeuna aceeasi greseala: au tradus aceste scrieri in limbajul intelectului, interpretandu-le ad literam. Intrucat ei nu aveau maturitatea spirituala necesara pentru a interpreta simbolurile unui mister sau ale unei practici corect si asa mai departe, datorita lipsei pregatirii necesare si unei adevarate intelegeri a limbajului metaforic sau cosmic, ei au fost responsabili pentru numeroase erori in Hermetism. Astazi e greu de imaginat cate practici absurde au fost publicate in limbile civilizate.
In lucrarea aceasta am tradus limbajul simbolic in limbajul intelectului, facand accesibila calea adevarata a stiintei hermetice a Cabalei, misterul Cuvantului, intr-un mod in care orice persoana rationala care depinde cunostintele sa poata avansa in siguranta.
Franz Bardon
Nr. de pagini: 288
Anul aparitiei: 2016
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 405,00 leiPRP: 450,00 lei
- 54,00 leiPRP: 60,00 lei
- 44,10 leiPRP: 49,00 lei
OPINIA CITITORILOR