Geografia Romaniei, manual pentru clasa a VIII-a
DESCRIERE
Suportul de curs este un material didactic calitativ, captivant, interactiv, intuitiv, usor de inteles si de utilizat, cu o abordare creativa, cu aplicatii si exercitii variate care invita elevii la invatare prin descoperire.
Cele opt unitati de invatare acopera integral cele opt domenii de continut prevazute de programa scolara: Pozitia geografica, Relieful Romaniei, Clima, apele, vegetatia, fauna si solurile Romaniei, Populatia, asezarile omenesti si organizarea administrativ-teritoriala, Activitatile economice, Regiuni geografice si dezvoltarea regionala, Caracteristici ale mediului inconjurator, Romania in Europa si in lume. Pe langa unitatile de invatare, cartea include o unitate destinata recapitularii si evaluarii finale.
Lectia de predare are sectiuni corespunzatoare momentelor lectiei in situatia de predare-invatare centrata pe elev (spre exemplu: sectiunea observare/amintire implica elevul in realizarea sarcinilor de invatare, prezentarea notiunii se face treptat, pornind de la cunostintele anterioare, pe cat posibil experimental sau aplicat, corelat cu viata reala si cu exemple relevante pentru experienta cotidiana a elevului, punctarea definitiei si evidentierea cuvintelor-cheie, sarcini pentru fixarea notiunii, concluzii).
Lectia de recapitulare contine sarcini care fixeaza notiunile prezentate in unitatea de invatare, combina conceptele in exercitii si probleme si pregateste lectia de evaluare.
Lectia de evaluare contine proba de evaluare – itemi formulati astfel incat sa evalueze deprinderea competentelor de interes abordate in unitatea de invatare. Forma itemilor este una care a mai aparut pe parcursul unitatii, astfel incat elevul sa se poata concentra pe rezolvare, nu pe modul in care ofera raspunsul. Lectia de evaluare contine si o grila de autoevaluare care arata modul in care se acorda punctele pentru fiecare item.
Lectia de ameliorare si dezvoltare contine in prima parte sarcini de o complexitate redusa destinate elevilor care nu au avut rezultate bune la evaluare, iar in a doua parte sarcini mai complexe, destinate elevilor cu rezultate foarte bune la proba de evaluare.
Aplicatiile practice, concepute ca activitati constante in paginile suportului de curs sub denumirea Clubul Geografilor, fac apel la situatiile din viata reala a copiilor.
Bine de stiut:
Fiecare lectie este impartita in momente de invatare si mini-sectiuni suplimentare, marcate prin subtitluri sugestive.
Secventele lectiei sunt:
Prin sectiunea Aminteste-ti! se urmareste asigurarea conexiunii intre experienta de viata, realitate si ceea ce a invatat elevul.
In sectiunea Observa si descopera! elevul observa si descopera noi cunostinte geografice, asigurandu-i-se trecerea la rigoarea specifica geografiei.
Sectiune Harta de studiu cuprinde cate o harta detaliata.
Sectiunea Stiai ca…? poate cuprinde texte, imagini si are scopul de a starni curiozitatea stiintifica a elevului.
Fiecare lectie de recapitulare din cadrul unitatilor de continut se termina cu o Grila de Autoevaluare cu ajutorul careia elevul constientizeaza ce stie si ce a inteles din respectiva unitate, fiind sfatuit sa discute cu un coleg sau cu profesorul despre ceea ce nu a inteles. Grila Cum te poti aprecia permite implicarea elevului in constientizarea rezultatelor evaluarii.
Suport de curs digital
Versiunea tiparita a suportului de curs sta la baza versiunii digitale care pastreaza toata structura si elementele celei dintai, dar contribuind prin natura elementelor virtuale (functionalitati, AMII statice, AMII animate si AMII interactive) la crearea unor experiente de invatare complexe, in acord cu cerintele programei scolare actuale, dar si cu varsta elevilor carora li se adreseaza.
Tipuri de resurse educationale interactive
Exercitii interactive - sunt transpunerea si adaptarea in unor exerciti din carte, astfel incat elevii sa beneficieze de avantajele mediului digital: posibilitatea de acordare a feedback-ului imediat, atat grafic, cat si prin sunet, posibilitatea de revenire asupra raspunsului, observarea unor imagini relevante etc.
Simulari - permit interactionarea cu medii periculoase sau dificil de abordat, pot fi oprite pentru observare, permit abordarea in paralel a unor concepte corelate in scopul observarii legaturilor.
Joc cu interactivitate Drag & drop – jocuri care necesitapentru rezolvare actiuni de Drag&drop, potrivirea unor elemente.
Joc cu interactivitate Selectie – jocuri care presupunselectare a unor variante, atat alegere simpla, cat si multipla.
Ordonare de elemente - ordonarea unor elemente atat pe verticala, cat si pe orizontala.
Completarea spatiilor libere - completarea spatiilor libere intr-un text dat. Pot fi intre una si zece casete de completat cu cate un cuvant sau o expresie.
Autori: Dorin Fiscutean, Mihaela-Cornelia Fiscutean, Valentina-Catalina Holic, Ionela Popa, Ciprian MIHAI
Anul aparitiei: 2020
Numar pagini: 136
Format: 21x29
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-- 59,90 lei
- 77,77 lei
Promoţii
-- 16,50 leiPRP: 27,50 lei
- 22,43 leiPRP: 29,90 lei
- 23,40 leiPRP: 26,00 lei
OPINIA CITITORILOR