Henning Kohler - Despre copiii anxiosi, tristi si nelinistiti. Bazele unei practici educative spirituale
PRP: 23,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 20,70 lei
Diferență: 2,30 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Henning Kohler
Editura: UNIVERS ENCICLOPEDIC
Anul publicării: 2013
DESCRIERE
„Tema cartii este asa-numita «maturizare a simturilor bazale». Aceasta tema este examinata prin prisma psihologiei antroposofice a dezvoltarii si, pornind de aici, este apoi aprofundata in continuare, in asa fel incat se contureaza un fel de tipologie a trasaturilor comportamentale caracteristice copilului, din care se pot trage anumite concluzii, pot fi relevate anumite consecinte directe pentru practica educatiei.
Cu toate ca in prezenta lucrare se vorbeste si despre aceste consecinte, a fost departe de mine gandul de a scrie o carte de retete pedagogice. Se va vedea ca, dimpotriva, pentru mine a fost important sa indemn parintii sa depuna o munca de cunoastere si de descoperire independenta si sa incurajez increderea acestora in propria lor capacitate de a actiona, chiar si in situatii mai dificile.
Cele mai fericite momente ale meseriei mele de terapeut-pediatru si de consilier in probleme de educatie sunt acelea cand pot sa inchei o sedinta spunand parintilor urmatoarele cuvinte:<> Cea mai importanta misiune a consilierii in probleme de educatie este aceea de a realiza impreuna cu parintii antropologia pedagogica.”
Henning Köhler
Cuvant inainte
9 1. Probleme fundamentale ale unei practici educative spirituale
13 Ajutor venit din noapte
14 Raspunde ingerul?
18 Intrebarile paznicului podului
23 Atunci cand trupul este prea rece pentru suflet...
26 Cap rece si inima calda
29 Ce este„educatia morala”?
33 Procesul de perceptie ca proces creator cosmic
36 Imitatia si nazuinta de a asimila binele
39 2. Pe urmele simtului vietii
43 Observatii preliminare
43 Despre„starea de tihna primordiala”
44 Observatii pe marginea dificilei teme a„simtului vietii”
48 Starea de veghe pozitiva, linistita si„principiul cosmic al bunatatii”
51 Ritmuri de viata si incredere in existenta
54 Copilul nelinistit-nervos
57 Cultivarea simtului vietii ca eliberare a respiratiei
62 Educatie si autoeducatie: toleranta
65 3. Pe urmele simtului tactil
72 Pielea ca organ de simt
72 Despre caracteristica perceptiei tactile
74„A fi patruns de sentimentul divinului”
77 Simt tactil si interes fata de lume: diferenta, rezonanta, evidenta
80 Antropologie si practica a educatiei
82 Ce inseamna„a intelege…”?
84 Relatia iubitoare cu lumea
87 Apropiere si vulnerabilitate
90„Sinea trupeasca limitata in spatiu”
93 Despre sosirea pe Pamant
95 Educatie si autoeducatie: atentia plina de grija
99 Trauma latenta a copilului anxios
103 Simturi trupesti si simturi sociale - despre anxietatile dobandite
107 Copilul anxios-timid: observatii
111 Pregatiri pentru somn si pentru inceputul zilei
116 Educatie si autoeducatie:„privirea pozitiva”
118 Copilul anxios-timid: alte observatii
121 Sinteza: despre modul in care trebuie sa ne purtam cu copiii nelinistiti si cu copiii anxiosi
124 4. Pe urmele simtului miscarii si simtului echilibrului
128 Observatii preliminare
128„Percepere a propriului element sufletesc liber”
130„Sentimentul autonimitatii”
132 Compozitorul ascuns
135 Despre acordajul sufletesc fin
140 Forma a miscarii - forma sufleteasca
143 Empatie si compasiune
144 Concluzii false - despre conditii mai dificile de dezvoltare
146 Copilul trist-visator: despre caracteristicile tulburarilor latente ale simtului miscarii
150 Substratul: deficientele imitatiei in copilaria timpurie
154 Atins de inger: dorurile inconstiente ale copilului
156 Despre modul in care trebuie sa ne purtam cu copiii tristi-visatori
158 Limbaj format - gest plin de sens
161 Educatie si autoeducatie: puterea compasiunii
163 Simtul echilibrului
167 Eliberarea bratelor si a mainilor
171 Simt al echilibrului si putere de a emite judecati
174 Echilibru sufletesc si simt al dreptatii
177„Darul de pret al mersului”: despre rolul conducator al simtului echilibrului
183 Echilibru sufletesc si sentiment al propriei valori
186 Sinteza: linii calauzitoare referitoare la copiii tristi-visatori
190 Cuvant de incheiere: pedagogie si etica
191 Bibliografie
Anul aparitiei: 2013
Nr. pagini: 196
Format: 13x20
Cu toate ca in prezenta lucrare se vorbeste si despre aceste consecinte, a fost departe de mine gandul de a scrie o carte de retete pedagogice. Se va vedea ca, dimpotriva, pentru mine a fost important sa indemn parintii sa depuna o munca de cunoastere si de descoperire independenta si sa incurajez increderea acestora in propria lor capacitate de a actiona, chiar si in situatii mai dificile.
Cele mai fericite momente ale meseriei mele de terapeut-pediatru si de consilier in probleme de educatie sunt acelea cand pot sa inchei o sedinta spunand parintilor urmatoarele cuvinte:<> Cea mai importanta misiune a consilierii in probleme de educatie este aceea de a realiza impreuna cu parintii antropologia pedagogica.”
Henning Köhler
Cuvant inainte
9 1. Probleme fundamentale ale unei practici educative spirituale
13 Ajutor venit din noapte
14 Raspunde ingerul?
18 Intrebarile paznicului podului
23 Atunci cand trupul este prea rece pentru suflet...
26 Cap rece si inima calda
29 Ce este„educatia morala”?
33 Procesul de perceptie ca proces creator cosmic
36 Imitatia si nazuinta de a asimila binele
39 2. Pe urmele simtului vietii
43 Observatii preliminare
43 Despre„starea de tihna primordiala”
44 Observatii pe marginea dificilei teme a„simtului vietii”
48 Starea de veghe pozitiva, linistita si„principiul cosmic al bunatatii”
51 Ritmuri de viata si incredere in existenta
54 Copilul nelinistit-nervos
57 Cultivarea simtului vietii ca eliberare a respiratiei
62 Educatie si autoeducatie: toleranta
65 3. Pe urmele simtului tactil
72 Pielea ca organ de simt
72 Despre caracteristica perceptiei tactile
74„A fi patruns de sentimentul divinului”
77 Simt tactil si interes fata de lume: diferenta, rezonanta, evidenta
80 Antropologie si practica a educatiei
82 Ce inseamna„a intelege…”?
84 Relatia iubitoare cu lumea
87 Apropiere si vulnerabilitate
90„Sinea trupeasca limitata in spatiu”
93 Despre sosirea pe Pamant
95 Educatie si autoeducatie: atentia plina de grija
99 Trauma latenta a copilului anxios
103 Simturi trupesti si simturi sociale - despre anxietatile dobandite
107 Copilul anxios-timid: observatii
111 Pregatiri pentru somn si pentru inceputul zilei
116 Educatie si autoeducatie:„privirea pozitiva”
118 Copilul anxios-timid: alte observatii
121 Sinteza: despre modul in care trebuie sa ne purtam cu copiii nelinistiti si cu copiii anxiosi
124 4. Pe urmele simtului miscarii si simtului echilibrului
128 Observatii preliminare
128„Percepere a propriului element sufletesc liber”
130„Sentimentul autonimitatii”
132 Compozitorul ascuns
135 Despre acordajul sufletesc fin
140 Forma a miscarii - forma sufleteasca
143 Empatie si compasiune
144 Concluzii false - despre conditii mai dificile de dezvoltare
146 Copilul trist-visator: despre caracteristicile tulburarilor latente ale simtului miscarii
150 Substratul: deficientele imitatiei in copilaria timpurie
154 Atins de inger: dorurile inconstiente ale copilului
156 Despre modul in care trebuie sa ne purtam cu copiii tristi-visatori
158 Limbaj format - gest plin de sens
161 Educatie si autoeducatie: puterea compasiunii
163 Simtul echilibrului
167 Eliberarea bratelor si a mainilor
171 Simt al echilibrului si putere de a emite judecati
174 Echilibru sufletesc si simt al dreptatii
177„Darul de pret al mersului”: despre rolul conducator al simtului echilibrului
183 Echilibru sufletesc si sentiment al propriei valori
186 Sinteza: linii calauzitoare referitoare la copiii tristi-visatori
190 Cuvant de incheiere: pedagogie si etica
191 Bibliografie
Anul aparitiei: 2013
Nr. pagini: 196
Format: 13x20
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 26,40 leiPRP: 30,00 lei
- 26,40 leiPRP: 30,00 lei
- 26,40 leiPRP: 30,00 lei
OPINIA CITITORILOR