Introducere generala in studiul doctrinelor hinduse
PRP: 26,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 21,32 lei
Diferență: 4,68 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: RENE GUENON
ISBN: 973-7970-43-8
Editura: HERALD
Anul publicării: 2006
Pagini: 288
Format: 13 x 22 cm
DESCRIERE
Introducere generala in studiul doctrinelor hinduse
Prezentare:
Este astazi o evidenta, cel putin pentru acei (chiar daca putini) care mai au �intelletti sani�, ca volumul Introducere generala in studiul doctrinelor hinduse este o carte fundamentala nu numai pentru cunoasterea traditiei hinduse, prima din acest ciclu al umanitatii de la care ne-au ramas texte scrise esentiale, ci si pentru definirea si caracterizarea diferitelor domenii ale stiintelor sacre, ca si pentru precizarea notiunilor si termenilor definitorii ai oricarei cunoasteri traditionale. Chiar daca Ren� Gu�non a mai scris articole si carti avand ca tema diferitele aspecte ale traditiei hinduse, Introducere generala in studiul doctrinelor hinduse este o carte de inceput pentru orice studiu teoretic al traditiei universale, inlaturand erorile si confuziile care domneau si mai domina inca parerile orientalistilor, a caror eruditie se bazeaza pe cercetari istorice si informatii exterioare, in timp ce Gu�non priveste lucrurile din miezul lor spiritual, ca unul care a avut o legatura profunda, daca nu chiar misterioasa, atat cu traditia hindusa, cat si cu cea univer�sala, intuind legatura lor cu Traditia primordiala.
Vom incerca sa schitam principalele aspecte ale acestor traditii care preced in carte expunerea liniilor esentiale ale hinduismului. Constatand deosebirea dintre civilizatiile orientale si cele occidentale, Gu�non socoteste ca diferenta e datorata faptului ca Orientul a pastrat doctrinele metafizice traditionale, in timp ce in Occident ele s-au degradat sau chiar s-au pierdut. Aceasta diferenta incepe sa apara odata cu desacralizarea gandirii grecesti si a antropomorfizarii artei grecesti, cand zeii sunt uitati sau excesiv umanizati, iar spiritualitatea este inlocuita cu un rationalism discursiv care a ucis mitul si simbolul. Aceste trasaturi s-au transmis apoi, prin Imperiul roman, si civilizatiilor europene, odata cu asa-zisa Renastere, chiar daca Evul Mediu crestin a intarziat cu peste un mileniu desacralizarea lor.
Datorita acestui mod diferit de gandire si expresie au aparut rupturi intre metafizica si filozofie, ca si intre aceasta si teologie. In acelasi timp s-a pierdut deosebirea intre ezoterism si exoterism, ducand la suprimarea misterelor care isi bazau initierile pe doctrina interioara si ritual secret. In paralel, gandirea si limbajul simbolic al Orientului si miturile, care foloseau mai ales oralitatea, au fost inlocuite, cum spuneam, cu gandirea rationalist-empirica a Occidentului care a deschis drumul unei civilizatii tehnologice desacralizante si pana la urma dezumanizante. � Se poate vedea din aceasta foarte succinta prezentare cat de diferita de Occident este perspectiva gandirii lui Gu�non, care este in fond gandirea traditionala imemoriala, si cat de apropiata de intelegerea civilizatiilor orientale. . .
Florin Mihaescu
CUPRINS
Cuvant inainte 13
PARTEA INTAI
Consideratii preliminare
Cap. I Orient si Occident 21
Cap. II Divergenta 25
Cap. III Prejudecata clasica 30
Cap. IV Relatiile intre popoarele vechi 36
Cap. V Chestiuni de cronologie 41
Cap. VI Dificultati lingvistice 49
PARTEA A DOUA
Modurile generale ale gandirii orientale
Cap. I Marile diviziuni ale Orientului 57
Cap. II Principiile de unitate ale civilizatiilor orientale 62
Cap. III Ce trebuie inteles prin traditie? 69
Cap. IV Traditie si religie 74
Cap. V Caracterele esentiale ale metafizicii 87
Cap. VI Raporturile metafizicii cu teologia 97
Cap. VII Simbolism si antropomorfism 105
Cap. VIII Gandirea metafizica si gandirea filozofica 111
Cap. IX Ezoterism si exoterism 127
Cap. X Realizarea metafizica 135
PARTEA A TREIA
Doctrinele hinduse
Cap. I Semnificatia precisa a cuvantului "hindus" 142
Cap. II Perpetuitatea Vedei 148
Cap. III Ortodoxie si heterodoxie 152
Cap. IV Despre buddhism 157
Cap. V Legea lui Manu 169
Cap. VI Principiul institutiei castelor 174
Cap. VII Sivaism si visnuism 181
Cap. VIII Punctele de vedere ale doctrinei 186
Cap. IX Nyaya 193
Cap. X Vaisesika 199
Cap. XI Sankhya 207
Cap. XII Yoga 212
Cap. XIII Mimansa 217
Cap. XIV Vedanta 224
Cap. XV Observatii asupra ansamblului doctrinei 231
Cap. XVI Invatatura traditionala 235
PARTEA A PATRA
Interpretarile occidentale
Cap. I Orientalismul oficial 241
Cap. II Stiinta religiilor 246
Cap. III Teosofismul 253
Cap. IV Vedanta occidentalizata 261
Cap. V Ultime observatii 266
Concluzie 271
Prezentare:
Este astazi o evidenta, cel putin pentru acei (chiar daca putini) care mai au �intelletti sani�, ca volumul Introducere generala in studiul doctrinelor hinduse este o carte fundamentala nu numai pentru cunoasterea traditiei hinduse, prima din acest ciclu al umanitatii de la care ne-au ramas texte scrise esentiale, ci si pentru definirea si caracterizarea diferitelor domenii ale stiintelor sacre, ca si pentru precizarea notiunilor si termenilor definitorii ai oricarei cunoasteri traditionale. Chiar daca Ren� Gu�non a mai scris articole si carti avand ca tema diferitele aspecte ale traditiei hinduse, Introducere generala in studiul doctrinelor hinduse este o carte de inceput pentru orice studiu teoretic al traditiei universale, inlaturand erorile si confuziile care domneau si mai domina inca parerile orientalistilor, a caror eruditie se bazeaza pe cercetari istorice si informatii exterioare, in timp ce Gu�non priveste lucrurile din miezul lor spiritual, ca unul care a avut o legatura profunda, daca nu chiar misterioasa, atat cu traditia hindusa, cat si cu cea univer�sala, intuind legatura lor cu Traditia primordiala.
Vom incerca sa schitam principalele aspecte ale acestor traditii care preced in carte expunerea liniilor esentiale ale hinduismului. Constatand deosebirea dintre civilizatiile orientale si cele occidentale, Gu�non socoteste ca diferenta e datorata faptului ca Orientul a pastrat doctrinele metafizice traditionale, in timp ce in Occident ele s-au degradat sau chiar s-au pierdut. Aceasta diferenta incepe sa apara odata cu desacralizarea gandirii grecesti si a antropomorfizarii artei grecesti, cand zeii sunt uitati sau excesiv umanizati, iar spiritualitatea este inlocuita cu un rationalism discursiv care a ucis mitul si simbolul. Aceste trasaturi s-au transmis apoi, prin Imperiul roman, si civilizatiilor europene, odata cu asa-zisa Renastere, chiar daca Evul Mediu crestin a intarziat cu peste un mileniu desacralizarea lor.
Datorita acestui mod diferit de gandire si expresie au aparut rupturi intre metafizica si filozofie, ca si intre aceasta si teologie. In acelasi timp s-a pierdut deosebirea intre ezoterism si exoterism, ducand la suprimarea misterelor care isi bazau initierile pe doctrina interioara si ritual secret. In paralel, gandirea si limbajul simbolic al Orientului si miturile, care foloseau mai ales oralitatea, au fost inlocuite, cum spuneam, cu gandirea rationalist-empirica a Occidentului care a deschis drumul unei civilizatii tehnologice desacralizante si pana la urma dezumanizante. � Se poate vedea din aceasta foarte succinta prezentare cat de diferita de Occident este perspectiva gandirii lui Gu�non, care este in fond gandirea traditionala imemoriala, si cat de apropiata de intelegerea civilizatiilor orientale. . .
Florin Mihaescu
CUPRINS
Cuvant inainte 13
PARTEA INTAI
Consideratii preliminare
Cap. I Orient si Occident 21
Cap. II Divergenta 25
Cap. III Prejudecata clasica 30
Cap. IV Relatiile intre popoarele vechi 36
Cap. V Chestiuni de cronologie 41
Cap. VI Dificultati lingvistice 49
PARTEA A DOUA
Modurile generale ale gandirii orientale
Cap. I Marile diviziuni ale Orientului 57
Cap. II Principiile de unitate ale civilizatiilor orientale 62
Cap. III Ce trebuie inteles prin traditie? 69
Cap. IV Traditie si religie 74
Cap. V Caracterele esentiale ale metafizicii 87
Cap. VI Raporturile metafizicii cu teologia 97
Cap. VII Simbolism si antropomorfism 105
Cap. VIII Gandirea metafizica si gandirea filozofica 111
Cap. IX Ezoterism si exoterism 127
Cap. X Realizarea metafizica 135
PARTEA A TREIA
Doctrinele hinduse
Cap. I Semnificatia precisa a cuvantului "hindus" 142
Cap. II Perpetuitatea Vedei 148
Cap. III Ortodoxie si heterodoxie 152
Cap. IV Despre buddhism 157
Cap. V Legea lui Manu 169
Cap. VI Principiul institutiei castelor 174
Cap. VII Sivaism si visnuism 181
Cap. VIII Punctele de vedere ale doctrinei 186
Cap. IX Nyaya 193
Cap. X Vaisesika 199
Cap. XI Sankhya 207
Cap. XII Yoga 212
Cap. XIII Mimansa 217
Cap. XIV Vedanta 224
Cap. XV Observatii asupra ansamblului doctrinei 231
Cap. XVI Invatatura traditionala 235
PARTEA A PATRA
Interpretarile occidentale
Cap. I Orientalismul oficial 241
Cap. II Stiinta religiilor 246
Cap. III Teosofismul 253
Cap. IV Vedanta occidentalizata 261
Cap. V Ultime observatii 266
Concluzie 271
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 33,75 leiPRP: 45,00 lei
- 74,25 leiPRP: 99,00 lei
- 56,25 leiPRP: 75,00 lei
OPINIA CITITORILOR