Limba si literatura romana. Exercitii recapitulative pe unitati de invatare si subiecte de teza. Clasa a V-a

PRP: 15,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 13,50 lei
Diferență: 1,50 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2013

DESCRIERE

Acest volum face parte dintr-o colectie de auxiliare al caror scop este oferirea de exercitii recapitulative la sfarsitul unitatilor de invatare. De asemenea, propune modele de subiecte de teza, care pot fi folosite eficient in orele de pregatire ale acestei lucrari deosebit de importante. Seturile de exercitii se pot folosi si ca teste la sfarsitul unei unitati de invatare. Lucrarea mai contine si teste predictive, ce se aplica la inceputul anului scolar pentru a constata nivelul de pregatire din clasele I - IV pe care il au elevii si pentru a putea in felul acesta sa se construiasca mai eficient discursul didactic la inceputul ciclului gimnazial. in ultima partea a volumului se gasesc grilele de evaluare cu solutiile la exercitiile propuse, in felul acesta elevii pot lucra independent acasa. Unitatile de invatare, propuse pe paginile de garda, sunt conforme noii programe, putand constitui pentru profesor un ajutor eficient in elaborarea planificarilor.

Volumul este foarte functional, pentru ca seturile de exercitii sunt mobile, putandu-se transfera in alte unitati de invatare. Aceasta face lucrarea aplicabila oricarui manual alternativ. De asemenea, parintii pot urmari usor competentele pe care copiii trebuie sa le dobandeasca de-a lungul clasei a V-a.

Cele 36 de teste se pot aplicata la sfarsitul unei unitati de invatare si acopera toate continuturile obligatorii ale programei (cele facultative nu trebuie evaluate).

Fiecare test contine trei mari parti:

- limba romana si intelegerea textului;
- elaborarea unei compuneri despre un text literar pe baza unor repere date;
- redactarea unui text pe o tema data.

Se poate observa ca se acopera cele trei domenii ale obiectului de studiu: limba romana, literatura si comunicarea. Din aceasta cauza, fiecare parte a setului are 90 de puncte, acordandu-se din oficiu zece puncte la fiecare dintre parti. Astfel, setul poate fi aplicat integral la sfarsit de unitate de invatare, nota fiind obtinuta prin impartirea la treizeci a sumei punctajului obtinut la limba, literatura si comunicare. Timpul de lucru pentru un asemenea test este de doua ore. Se poate aplica prima parte intr-o ora de curs si celelalte doua parti in alta ora de curs.

Cele trei parti ale setului se pot da si separat, fiecare avand 90 de puncte, la care se adauga zece puncte din oficiu.

Punctajul defalcat pe fiecare cerinta se afla in baremul de corectare, in care sunt incluse si solutiile la exercitiile propuse, incat elevul se poate corecta singur. Parintii isi pot controla copiii confruntand rezultatele cu solutiile corecte. Pentru compuneri este bine sa se apeleze la profesorul de la clasa.

Subiectele de teza au o alta defalcare a punctajului: 36 de puncte pentru limba romana, 12 puncte pentru intelegerea textului, 32 de puncte pentru literatura si zece puncte pentru comunicare. Se acorda zece puncte din oficiu. S-a recurs la aceasta modalitate, pentru ca teza trebuie sa aiba subiecte care sa vizeze toate cele trei domenii. Continuturile pentru teza sunt cele din unitatile vizate pe fiecare semestru la evaluare.

Testele predictive se aplica intr-o ora si urmaresc mai ales scrierea corecta dupa dictare, acesta fiind motivul pentru care s-au acordat 50 de puncte acesteia. Pentru cunostintele de limba romana si intelegerea textului se dau 30 de puncte si pentru elaborarea unui text functional zece puncte. Din oficiu se acorda zece puncte. Textul pentru dictare se gaseste la baremele de corectare, unde se afla si solutiile pentru exercitiile propuse. De exemplu, textul dictarii de la pagina 7 este la pagina 117.

Testele predictive ar fi bine sa fie cunoscute si de invatatori, pentru a diminua socul in trecerea evaluarii de la calificative la note de la unu la zece.

Un avantaj il constituie si aspectul grafic, usor de receptat. Se elimina astfel si momentul obositor al copierii subiectului de pe tabla.

Avand o baterie de teste pentru aceleasi continuturi, profesorul poate da lucrarea pe mai multe numere. Formula de evaluare propusa speram sa fie eficienta si sa devina un ajutor atat pentru profesor, cat si pentru elev.

Nr. de pagini :152
Anul aparitiei : 2013
Autori : Sofia Dobra, Monica Halaszi, Lydia Ignat, Nicoleta Kuttesch, Luminita Preda, Ileana Sanda

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.3014 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.