Limba si literatura romana pentru clasa a V-a. Exercitii aplicative, recapitulari si teste de evaluare de Cristina Loredana Bloju

PRP: 22,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 17,60 lei
Diferență: 4,40 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2017
Pagini: 216
Categoria: Limba romana

DESCRIERE

Cartea autorului CristinaLoredana Bloju „Limba si literatura romana pentru clasa a Va. Exercitii aplicative, recapitulari si teste de evaluare de Cristina Loredana Bloju" de la editura ARS LIBRI

Limba si literatura romana pentru clasa a V-a. Exercitii aplicative, recapitulari si teste de evaluare. (Comunicare orala, lectura, redactare, elemente de constructie a comunicarii, elemente de interculturalitate)

 

Cuprins:

Recapitulare initiala
Test de evaluare initiala

Alfabetul limbii romane.
Dictionarul. Articolul de dictionar
Tipare textuale de structurare a ideilor: narativ, descriptiv, explicativ
Roluri in comunicare: vorbitor, ascultator
Tipuri de sunete: vocala, consoana, semivocala
Cuvinte-cheie, idee principala, idee secundara, tema
Etapele scrierii: generarea ideilor, planificare, scriere - descoperirea unor subiecte din universul familiar
Corespondenta sunet - litera. Silaba. Accentul (aplicativ)
Planul simplu de idei
Reguli de acces la cuvant (intreruperi, suprapuneri, luarea / predarea cuvantului, asteptarea randului la cuvant). Cuvantul si contextul; forma si sensul cuvintelor
Planul dezvoltat de idei
Categorii semantice: sinonime, antonime. Campul lexical
Etapele scrierii: generarea ideilor, planificare, scriere - restrangerea unor teme la aspecte particulare
Enuntul. Punctuatia enuntului. Enunturi asertive, interogative, exclamative, imperative
Recapitulare
Evaluare


Textul literar narativ: actiune, personaj, timp, spatiu
Propozitia simpla. Propozitia dezvoltata. Propozitia afirmativa. Propozitia negativa
Unitatile comunicarii: actele de limbaj (a afirma, a intreba, a recomanda, a solicita, a promite, a felicita, a declara, etc.)
Predicatul verbal
Unitatile comunicarii: perechile de adiacenta (intrebare-raspuns, invitatie - acceptarea / refuzarea invitatiei repros - acceptarea / refuzul reprosului, a face un compliment - a raspunde la un compliment)
Etapele scrierii, generarea ideilor, planificare, scriere: incadrarea in subiect
Subiectul exprimat (simplu si multiplu). Locul subiectului in propozitie
Acordul predicatului cu subiectul
Atributut
Recapitulare
Evaluare


Verbul (flexiunea verbului in raport cu numarul, persoana)
Elemente paraverbale (intensitate vocala, intonatie, tempoul vorbirii) si nonverbale (mimica, pozitii corporale, contact vizual) ca marci ale personalitatii individului
Identitate personala - identitate nationala - diversitate culturala si lingvistica
Verbul - moduri verbale: indicativul si imperativul. Timpurile simple ale modului indicativ
Prezentarea textului: scrisul de mana, asezarea in pagina; inserarea unor desene, grafice, fotografii, scheme
Textul narativ nonliterar: actiune, participanti, timp, spatiu
Timpurile compuse ale modului indicativ. Structura timpurilor compuse: verbe auxiliare (a fi, a avea, a vrea) si forme verbale nepersonale: infinitiv, participiu
Recapitulare
Evaluare


Narativul in texte multimodale (text si imagine - banda desenata)
Planul simplu de idei
Substantivul. Tipuri de substantive: comun, propriu
Genul si numarul substantivului
Categoria determinarii: articolul (hotarat, nehotarat)
Strategii de concepere si de comprehensiune a textului oral: cuvinte-cheie, idei principale, tema, informatii generale si de detaliu
Planul dezvoltat de idei
Strategii de ascultare activa: ascultarea atenta a interlocutorului fara a-l intrerupe, retinerea corecta a informatiilor, intrebari de clarificare, reformularea unui pasaj, confirmarea prin mijloace nonverbale sau paraverbale  a atentiei acordate interlocutorului
Comunicarea dialogata
Posibilitati combinatorii ale substantivului (substantiv si atribut). Prepozitia
Modele comportamentale in legende greco-romane
Recapitulare
Evaluare  


Textul nonliterar descriptiv
Carte romaneasca de invatatura: de la prima carte tiparita la cartea digitala
Pronumele. Tipuri de pronume: pronumele personal, de politete  (flexiunea pronumelui persona persoana, in raport cu persoana, numarul, genul)
Partile textului: introducere, cuprins, incheiere; paragrafe
Povestirea unei intamplari reale/ imaginare
Textul explicativ (aplicativ)
Istoria cuvintelor - variatii ale formei si ale sensului in timp
Adjectivul
Strategii de comprehensiune: inferente simple (relatii cauza - efect, problema - solutie)
Articolul demonstrativ sau adjectival
Gradele de comparatie ale adjectivului
Acordul adjectivului cu substantivul
Recapitulare
Evaluare  


Strategii de interpretare - interpretarea limbajului figurat (personificarea, comparatia)
Strategii de comprehensiune: predictii, impartasirea impresiilor de lectura
Atitudini comunicative: atentie si empatie
Stil: corectitudine gramaticala, respectarea normelor ortografice si de punctuatie
Strategii de interpretare: raspuns afectiv, discutarea mesajului / mesajelor textului
Exprimarea adecvata a emotiilor
Numeralul. Tipuri de numeral (cardinal, ordinal)
Interese si atitudini fata de lectura
Limba standard. Norma si abatere
Recapitulare
Evaluare

Nr. de pagini: 216
Anul aparitiei: 2017
Autori: Cristina-Loredana Bloju, Virginia Rentea, Adina Grigore, Mihaela-Elena Patrascu, Gabriela-Madalina Nitulescu, Nicoleta-Sonia Ionica
 

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.2069 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.