Paul Brunton, Constient de nemurire. Conversatii cu Sri Ramana Maharshi
PRP: 27,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 24,30 lei
Diferență: 2,70 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Paul Brunton
Editura: INFINIT
Anul publicării: 2016
Pagini: 192
DESCRIERE
Constient de nemurire.
Mungala Venkataramiah este autorul a Conversatii cu Ramana Maharshi insa doar aproape jumatate din inregistrarile sale se regasesc in notitele lui Brunton, restul nu se gasesc in alta parte.
Aceasta este cea de-a patra editie revizuita a lucrarii Constient de Nemurire si reprezinta continutul caietului de notite al lui Paul Brunton, ce le-a inregistrat in timpul vizitelor sale la ashramul lui Ramana Maharshi si constitue conversatiile dintre Ramana Maharshi si unii devoti si oaspeti.
Gasiti aici o comoara incomensurabila de sfaturi si recomandari, de pe urma carora pot beneficia imens toti cei interesati de spiritualitate si cunoasterea tainelor lui Dumnezeu.
Cuprins:
1. Dincolo de yoga... 13
2. Carentele religiei... 20
3. Sensul religiei... 21
4. Sensul misticismului... 25
5. Sensul filozofiei... 57
6. Intelectul... 61
7. Caracteristicile disciplinei filozofice... 62
8. Filozofia senzatiei si a perceptiei... 66
9. Iluzia spatiului, a timpului si a exterioritatii... 67
10. Doctrina mentalismului... 68
11. Iluzia experientei lumii... 72
12. Iluzia experientei egoului... 79
13. Avashtatraya... 94
14. Adevarul suprem... 105
15. Filozofia practica... 113
16. intelepciunea ca ideal... 128
17. Doctrina non-cauzalitatii... 146
18. Mintea... 148
19. Realitatea ultima... 158
20. Nevoia de ultra misticism... 172
21. Ganditorii orientali si occidentali... 180
Fragment:
1. DINCOLO DE YOGA
Miracole? Minuni? Clarviziune? Clar auditie? Ce sunt acestea? Cel mai mare miracol este realizarea Sinele. Toate celelalte sunt deviatii. Fiinta realizata este deasupra lor. Leadbeater1 descrie sute de vieti anterioare vazute prin clarviziune. La ce ii foloseste aceasta? il ajuta pe el sau pe ceilalti sa cunoasca Sinele? Ce sunt aceste vieti daca nu nasteri ale trupului; adevarata nastere este in Sine. Ai putea fi acum in Anglia (in plan astral) insa iti va fi mai bine acolo? Nu vei fi deloc mai aproape de realizare.
Imaginile si sunetele care pot aparea in timpul meditatiei trebuie considerate ca o distragere si tentatie. Nici uneia dintre ele nu trebuie sa i se permita sa il amageasca pe aspirant.
i. Aparitia viziunilor sau auzul sunetelor mistice vine dupa ce mintea concentrata este linistita si goala de continut sau inainte?
R. Se poate produce atat inainte cat si dupa. Ideea este sa fie ignorate in timp ce atentia este indreptata doar asupra Sinelui.
Maharshi are o singura atitudine neschimbata pe care le-o repeta discipolilor cu privire la viziunile mediumnice. Chiar si atunci cand discipolii vin sa ii spuna ca le-a aparut chipul sau, transfigurat intr-o lumina stralucitoare, el ii sfatuieste sa lase la o parte orice"forma" si sa tina minte ca ceea ce este vazut astfel este efemer; a avut o origine si prin urmare trebuie sa aiba si un sfarsit: singurul lucru pe care trebuie sa se focalizeze este perceptia intuitiva a Sinelui.
Mintea este adevarata kundalini [forta vietii]. Reprezentarea lui kundalini sub forma unui sarpe are drept scop doar acela de a sluji si de a ajuta mintea ignoranta. Si formele de reprezentare ale chakrelor sunt de asemenea iluzorii.
La ce vor folosi siddhi-urile (puterile paranormale)? Sa spunem ca poti exercita toate aceste minunate puteri. Ai o dorinta si incerci sa o indeplinesti iar apoi cand apare o alta dorinta iti cheltui energia si atentia pentru a o aduce la indeplinire. Oare rezultatul, final nu este doar ingrijorarea unei minti agitate? Daca fericirea este adevaratul tau tel tu trebuie sa lasi la o parte diversiunea siddhi-urilor care doar iti distrag atentia si sa incerci sa te gasesti pe tine insuti, intreband cine isi doreste de fapt fericirea.
i. De ce pacea pe care o simt in prezenta ta nu persista si dupa ce plec?
R. Aceste strafulgerari sunt doar semne ale revelarii durabile a Sinelui. [Conversatia 293]
Acea pace este adevarata natura. Ideile contrare sunt doar suprapuneri. Aceasta este adevarata yoga. Ai putea sa spui totusi ca aceasta pace este atinsa prin practica. Practica nu face decat sa inlature ideile gresite.
Oamenii inteleg adesea gresit ce este samadhi [resorbtia]. El [Bhagavan] obisnuia sa relateze povestea unui yoghin care si-a petrecut sute de ani in transa pe malurile Gangelui iar la trezire primul sau gand a fost la un pahar de apa pe care il ceruse inainte de a intra in transa. Gandurile isi reluasera sirul. Transa fusese fara nici un rost.
Maharshi spunea ca adevarata realizare este sa fii PE DEPLIN CONSTIENT, sa fii constient de ceea ce te inconjoara si de oamenii din jur, sa te deplasezi printre ei insa constiinta ta sa nu fuzioneze cu mediul. Trebuie sa iti pastrezi si constiinta interioara independenta. Aceasta este realizarea suprema - si nu aceea de a fi intr-o transa care doar opreste mintea. Mintea trebuie distrusa cu totul, nu doar stopata.
Omul actioneaza in virtutea samskarelor. Atunci cand invata ca el este Sinele, aceasta invatatura ii influenteaza mintea iar imaginatia sa o ia razna. Experientele sale oculte au loc doar conform cu ceea ce isi imagineaza el in legatura cu starea"Eu sunt Sinele". insa atunci cand este pregatit sa primeasca invatatura iar mintea sa este pe punctul de a se scufunda in Inima, invatatura...
11. ILUZIA EXPERIENTEI LUMII
i. Pietrele, etc. vor ramane intotdeauna asa cum sunt acum?
R. Cine vede pietrele? Ele sunt percepute de minte, prin urmare sunt in mintea ta. Cui ii apartine mintea? Cel care pune intrebarea trebuie sa descopere el insusi. Daca Sinele este atins, aceasta intrebare nu va mai apare. Sinele este mai apropiat decat obiectele. Descopera subiectul, iar obiectele isi vor purta singure de grija. Obiectele sunt vazute de fiecare conform viziunii sale. Apar astfel diverse teorii. insa cine este cel care vede si recunoaste aceste teorii? Tu. Reveleaza-ti Sinele. Atunci toate aceste digresiuni ale mintii vor disparea. [Conversatia 211]
Cand la Ashram au ajuns vestile privitoare la moartea regelui George al V-lea, ochii lui Chadwick s-au umplut de lacrimi, iar ceilalti discipoli stateau tristi alaturi de el, in semn de simpatie. Dupa ce a ramas tacut o perioada, Maharshi a izbucnit:"Fiinte ignorante ce sunteti!" a exclamat el."Ati putea sa muriti pentru a va gasi Sinele adevarat si ati putea trai apoi fara de moarte. De ce va pasa de moartea unei alte persoane? Sinele nu piere, numai trupul. Eliberati-va de viziunea voastra materialista." [Conversatia 236]
Atunci cand iepurasul lui Paul B. a fost omorat de o pisica salbatica, Maharshi a spus urmatoarele drept raspuns la expresia de regret a cuiva:"Spiritul iepurelui este in continuare langa Brunton, nu a plecat. Nu iti mai face griji cu privire la el; este mort, asa ca pastreaza tacerea."
Citim un ziar si toate articolele din el, insa nu ne preocupa sa aflam nimic despre hartia in sine. Astfel, luam pleava, nu insa si samanta. Substratul pe care sunt tiparite toate, este hartia si daca cunoastem substratul, vom cunoaste toate celelalte lucruri. Cel UNIC, Sat, existenta este hartia, in timp ce lumea, lucrurile pe care le vedem impreuna cu noi insine sunt cuvintele tiparite.
Universul observabil are un sfarsit; ceea ce a fost creat va fii ia un moment dat distrus. Ceea ce nu a fost creat niciodata, nu fere nici sfarsit. Ceea ce exista cu adevarat nu poate fi observat, fiste inobservabil. Trebuie sa descoperim ce este aparent caci idistrugerea aparentelor reprezinta sfarsitul. Ceea ce exista, exista dintotdeauna; ceea ce este aparent dispare [atunci cand realizam ca! hu are o existenta independenta.]
Ce este ceea ce s-a nascut? Pe cine numim om? Daca in loc isa cautam explicatia nasterii, a mortii si a vietii de dupa moarte, ne-am intreba cine si ce suntem acum, nu s-ar mai pune prima intrebare. Tu esti acelasi in timpul somnului profund, in vis si in [starea de veghe. Gandul despre sine este jiva sau trupul? Acest gand este natura noastra? [Conversatia 186]
Trupul este cel care simte durerea; in Sine nu exista durere.
Acest univers exterior este un spectacol de cinema pentru cel realizat. Este gratuit si continua zi si noapte! El traieste si munceste acolo, stiind ca obiectele si celelalte trupuri (persoane) sunt aparente iluzorii tot astfel cum omul obisnuit stie ca scenele si personajele de pe ecran sunt iluzii si nu exista in viata reala. insa omul obisnuit considera obiectele exterioare din viata de zi cu zi ca fiind reale, in timp ce fiinta realizata le vede doar ca pe niste imagini iluzorii dintr-o sala de cinema.
Universul nu exista in afara Sinelui. intreaga"evolutie", toate obiectele exterioare izvorasc din Sine si se resorb in el. Unde dispare lumea atunci cand suntem in starea de somn profund? Atunci noi existam, insa lumea nu mai exista. Sinele este prin urmare substratul care confera realitate universului. Daca Sinele nostru nu ar exista, nu ar mai fi un univers pentru noi. Realitatea este prin urmare in Sine, nu in univers. Realizarea acestui fapt ii este conferita celui care a atins perfectiunea.
Acest Sine este ecranul; universul si evenimentele sale sunt imaginile cinematografice proiectate pe el. Ecranul nu se schimba, insa imaginile sunt efemere si schimbatoare.
inteleptul experimenteaza identificarea cu trupul la fel ca omul ignorant, insa in timp ce acesta din urma crede ca Sinele este limitat...
Nr. de pagini: 192
Anul aparitiei: 2016
Gasiti aici o comoara incomensurabila de sfaturi si recomandari, de pe urma carora pot beneficia imens toti cei interesati de spiritualitate si cunoasterea tainelor lui Dumnezeu.
Cuprins:
1. Dincolo de yoga... 13
2. Carentele religiei... 20
3. Sensul religiei... 21
4. Sensul misticismului... 25
5. Sensul filozofiei... 57
6. Intelectul... 61
7. Caracteristicile disciplinei filozofice... 62
8. Filozofia senzatiei si a perceptiei... 66
9. Iluzia spatiului, a timpului si a exterioritatii... 67
10. Doctrina mentalismului... 68
11. Iluzia experientei lumii... 72
12. Iluzia experientei egoului... 79
13. Avashtatraya... 94
14. Adevarul suprem... 105
15. Filozofia practica... 113
16. intelepciunea ca ideal... 128
17. Doctrina non-cauzalitatii... 146
18. Mintea... 148
19. Realitatea ultima... 158
20. Nevoia de ultra misticism... 172
21. Ganditorii orientali si occidentali... 180
Fragment:
1. DINCOLO DE YOGA
Miracole? Minuni? Clarviziune? Clar auditie? Ce sunt acestea? Cel mai mare miracol este realizarea Sinele. Toate celelalte sunt deviatii. Fiinta realizata este deasupra lor. Leadbeater1 descrie sute de vieti anterioare vazute prin clarviziune. La ce ii foloseste aceasta? il ajuta pe el sau pe ceilalti sa cunoasca Sinele? Ce sunt aceste vieti daca nu nasteri ale trupului; adevarata nastere este in Sine. Ai putea fi acum in Anglia (in plan astral) insa iti va fi mai bine acolo? Nu vei fi deloc mai aproape de realizare.
Imaginile si sunetele care pot aparea in timpul meditatiei trebuie considerate ca o distragere si tentatie. Nici uneia dintre ele nu trebuie sa i se permita sa il amageasca pe aspirant.
i. Aparitia viziunilor sau auzul sunetelor mistice vine dupa ce mintea concentrata este linistita si goala de continut sau inainte?
R. Se poate produce atat inainte cat si dupa. Ideea este sa fie ignorate in timp ce atentia este indreptata doar asupra Sinelui.
Maharshi are o singura atitudine neschimbata pe care le-o repeta discipolilor cu privire la viziunile mediumnice. Chiar si atunci cand discipolii vin sa ii spuna ca le-a aparut chipul sau, transfigurat intr-o lumina stralucitoare, el ii sfatuieste sa lase la o parte orice"forma" si sa tina minte ca ceea ce este vazut astfel este efemer; a avut o origine si prin urmare trebuie sa aiba si un sfarsit: singurul lucru pe care trebuie sa se focalizeze este perceptia intuitiva a Sinelui.
Mintea este adevarata kundalini [forta vietii]. Reprezentarea lui kundalini sub forma unui sarpe are drept scop doar acela de a sluji si de a ajuta mintea ignoranta. Si formele de reprezentare ale chakrelor sunt de asemenea iluzorii.
La ce vor folosi siddhi-urile (puterile paranormale)? Sa spunem ca poti exercita toate aceste minunate puteri. Ai o dorinta si incerci sa o indeplinesti iar apoi cand apare o alta dorinta iti cheltui energia si atentia pentru a o aduce la indeplinire. Oare rezultatul, final nu este doar ingrijorarea unei minti agitate? Daca fericirea este adevaratul tau tel tu trebuie sa lasi la o parte diversiunea siddhi-urilor care doar iti distrag atentia si sa incerci sa te gasesti pe tine insuti, intreband cine isi doreste de fapt fericirea.
i. De ce pacea pe care o simt in prezenta ta nu persista si dupa ce plec?
R. Aceste strafulgerari sunt doar semne ale revelarii durabile a Sinelui. [Conversatia 293]
Acea pace este adevarata natura. Ideile contrare sunt doar suprapuneri. Aceasta este adevarata yoga. Ai putea sa spui totusi ca aceasta pace este atinsa prin practica. Practica nu face decat sa inlature ideile gresite.
Oamenii inteleg adesea gresit ce este samadhi [resorbtia]. El [Bhagavan] obisnuia sa relateze povestea unui yoghin care si-a petrecut sute de ani in transa pe malurile Gangelui iar la trezire primul sau gand a fost la un pahar de apa pe care il ceruse inainte de a intra in transa. Gandurile isi reluasera sirul. Transa fusese fara nici un rost.
Maharshi spunea ca adevarata realizare este sa fii PE DEPLIN CONSTIENT, sa fii constient de ceea ce te inconjoara si de oamenii din jur, sa te deplasezi printre ei insa constiinta ta sa nu fuzioneze cu mediul. Trebuie sa iti pastrezi si constiinta interioara independenta. Aceasta este realizarea suprema - si nu aceea de a fi intr-o transa care doar opreste mintea. Mintea trebuie distrusa cu totul, nu doar stopata.
Omul actioneaza in virtutea samskarelor. Atunci cand invata ca el este Sinele, aceasta invatatura ii influenteaza mintea iar imaginatia sa o ia razna. Experientele sale oculte au loc doar conform cu ceea ce isi imagineaza el in legatura cu starea"Eu sunt Sinele". insa atunci cand este pregatit sa primeasca invatatura iar mintea sa este pe punctul de a se scufunda in Inima, invatatura...
11. ILUZIA EXPERIENTEI LUMII
i. Pietrele, etc. vor ramane intotdeauna asa cum sunt acum?
R. Cine vede pietrele? Ele sunt percepute de minte, prin urmare sunt in mintea ta. Cui ii apartine mintea? Cel care pune intrebarea trebuie sa descopere el insusi. Daca Sinele este atins, aceasta intrebare nu va mai apare. Sinele este mai apropiat decat obiectele. Descopera subiectul, iar obiectele isi vor purta singure de grija. Obiectele sunt vazute de fiecare conform viziunii sale. Apar astfel diverse teorii. insa cine este cel care vede si recunoaste aceste teorii? Tu. Reveleaza-ti Sinele. Atunci toate aceste digresiuni ale mintii vor disparea. [Conversatia 211]
Cand la Ashram au ajuns vestile privitoare la moartea regelui George al V-lea, ochii lui Chadwick s-au umplut de lacrimi, iar ceilalti discipoli stateau tristi alaturi de el, in semn de simpatie. Dupa ce a ramas tacut o perioada, Maharshi a izbucnit:"Fiinte ignorante ce sunteti!" a exclamat el."Ati putea sa muriti pentru a va gasi Sinele adevarat si ati putea trai apoi fara de moarte. De ce va pasa de moartea unei alte persoane? Sinele nu piere, numai trupul. Eliberati-va de viziunea voastra materialista." [Conversatia 236]
Atunci cand iepurasul lui Paul B. a fost omorat de o pisica salbatica, Maharshi a spus urmatoarele drept raspuns la expresia de regret a cuiva:"Spiritul iepurelui este in continuare langa Brunton, nu a plecat. Nu iti mai face griji cu privire la el; este mort, asa ca pastreaza tacerea."
Citim un ziar si toate articolele din el, insa nu ne preocupa sa aflam nimic despre hartia in sine. Astfel, luam pleava, nu insa si samanta. Substratul pe care sunt tiparite toate, este hartia si daca cunoastem substratul, vom cunoaste toate celelalte lucruri. Cel UNIC, Sat, existenta este hartia, in timp ce lumea, lucrurile pe care le vedem impreuna cu noi insine sunt cuvintele tiparite.
Universul observabil are un sfarsit; ceea ce a fost creat va fii ia un moment dat distrus. Ceea ce nu a fost creat niciodata, nu fere nici sfarsit. Ceea ce exista cu adevarat nu poate fi observat, fiste inobservabil. Trebuie sa descoperim ce este aparent caci idistrugerea aparentelor reprezinta sfarsitul. Ceea ce exista, exista dintotdeauna; ceea ce este aparent dispare [atunci cand realizam ca! hu are o existenta independenta.]
Ce este ceea ce s-a nascut? Pe cine numim om? Daca in loc isa cautam explicatia nasterii, a mortii si a vietii de dupa moarte, ne-am intreba cine si ce suntem acum, nu s-ar mai pune prima intrebare. Tu esti acelasi in timpul somnului profund, in vis si in [starea de veghe. Gandul despre sine este jiva sau trupul? Acest gand este natura noastra? [Conversatia 186]
Trupul este cel care simte durerea; in Sine nu exista durere.
Acest univers exterior este un spectacol de cinema pentru cel realizat. Este gratuit si continua zi si noapte! El traieste si munceste acolo, stiind ca obiectele si celelalte trupuri (persoane) sunt aparente iluzorii tot astfel cum omul obisnuit stie ca scenele si personajele de pe ecran sunt iluzii si nu exista in viata reala. insa omul obisnuit considera obiectele exterioare din viata de zi cu zi ca fiind reale, in timp ce fiinta realizata le vede doar ca pe niste imagini iluzorii dintr-o sala de cinema.
Universul nu exista in afara Sinelui. intreaga"evolutie", toate obiectele exterioare izvorasc din Sine si se resorb in el. Unde dispare lumea atunci cand suntem in starea de somn profund? Atunci noi existam, insa lumea nu mai exista. Sinele este prin urmare substratul care confera realitate universului. Daca Sinele nostru nu ar exista, nu ar mai fi un univers pentru noi. Realitatea este prin urmare in Sine, nu in univers. Realizarea acestui fapt ii este conferita celui care a atins perfectiunea.
Acest Sine este ecranul; universul si evenimentele sale sunt imaginile cinematografice proiectate pe el. Ecranul nu se schimba, insa imaginile sunt efemere si schimbatoare.
inteleptul experimenteaza identificarea cu trupul la fel ca omul ignorant, insa in timp ce acesta din urma crede ca Sinele este limitat...
Nr. de pagini: 192
Anul aparitiei: 2016
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 33,75 leiPRP: 45,00 lei
- 74,25 leiPRP: 99,00 lei
- 56,25 leiPRP: 75,00 lei
OPINIA CITITORILOR