Politica de comunicare externa a colectivitatilor locale
DESCRIERE
In cadrul unei societati organizate potrivit principiilor democratice, colectivitatile teritoriale dobandesc prerogative importante cu privire la gestionarea problemelor de interes local.
Concretizarea acestor prerogative revine autoritatilor publice locale, care sunt legitimate prin votul membrilor colectivitatii, pe de o parte, iar pe de alta parte, prin activitatea pe care o desfasoara urmaresc satisfacerea interesului general.
De aceea, institutiile publice locale trebuie sa se apropie de membrii colectivitatii, sa mentina un contact permanent cu acestia. In acest context, administratia publica locala trebuie sa comunice, sa fie deschisa dialogului, sa respecte si sa ia in considerare cetateanul.
Comunicarea colectivitatilor teritoriale reprezinta instrumentul care insoteste politicile institutionale locale contribuind la materializarea acestora, face cunoscuta corpului social actiunea administrativa, determina nevoile si dorintele membrilor colectivitatii. Numai in aceste conditii este posibila consolidarea democratiei la nivel local, de natura sa permita exercitarea drepturilor si indeplinirea indatoririlor de catre cetateni, precum si satisfacerea intereselor colective.
In Romania, problema comunicarii colectivitatilor teritoriale constituie o noutate, avand in vedere ca administratia publica locala, organizata pe baza principiilor autonomiei si descentralizarii serviciilor publice, este consacrata recent, prin Legea nr. 69 din 1991. De aceea, in vederea elaborarii acestei lucrari ne-am inspirat dupa modelul francez, avut in vedere, de altfel, si de legiuitorul din tara noastra cand a reglementat organizarea si functionarea administratiei publice locale.
Lucrarea de fata este structurata in doua capitole:
Primul capitol cuprinde o privire generala asupra comunicarii ca fenomen social, sunt definite unele notiuni fundamentale, se stabilesc unele corelatii intre acestea. Este tratata, de asemenea, comunicarea institutiilor publice in general (comunicarea publica).
Cel de-al doilea capitol trateaza comunicarea colectivitatilor locale, ca forma a comunicarii publice, avandu-se in vedere urmatoarele aspecte: obiectivele, formele pe care le imbraca aceasta, politica de comunicare, resursele umane si financiare ce trebuie afectate acestui domeniu de activitate, mijloacele si tehnicile de comunicare utilizate de institutiile publice locale.
Prin acest demers se urmareste prezentarea unei imagini de ansamblu asupra comunicarii colectivitatilor locale, evocarea multiplelor fatete ale acestui fenomen, ilustrandu-se importanta comunicarii in contextul reformei administratiei publice locale.
Autorul
An aparitie 2000
Nr. de pagini 96
Format 14x20
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-- 35,00 lei
- 36,00 lei
Promoţii
-- 45,10 leiPRP: 55,00 lei
- 53,10 leiPRP: 59,00 lei
- 39,20 leiPRP: 49,00 lei
OPINIA CITITORILOR