Profesorul eficient. Programul Gordon pentru imbunatatirea relatiei cu elevii
PRP: 45,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 33,75 lei
Diferență: 11,25 lei
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Autor: Thomas Gordon
Editura: TREI
Anul publicării: 2012
DESCRIERE
Prin ce se deosebeste o lectie izbutita de o ora nereusita? Dar un profesor motivat de un dascal plafonat? Dincolo de materia predata sau de calitatea elevilor, diferenta provine in primul rand din calitatea relatiilor interpersonale, sustine Thomas Gordon, creatorul unei celebre metode pentru„eficientizarea" profesorilor. Plecand de la cazuri concrete, autorii ofera instrumentele necesare pentru imbunatatirea aptitudinilor de comunicare si de aplanare a conflictelor iscate in clasa. De peste patru decenii, metoda Gordon demonstreaza ca dascalii pot evita mesajele devalorizante, ca pot lua decizii care sa-i motiveze pe toti elevii si ca sunt in stare sa treaca peste capcanele autoritarismului si permisivitatii excesive.
Thomas Gordon (1918–2002), psiholog american, este creatorul unor metode larg raspandite de„eficientizare" a parintilor, profesorilor si liderilor. A fost nominalizat de trei ori la Premiul Nobel pentru Pace si a fondat centrul Gordon Training International (GTI).
Noel Burch, fost trainer la GTI, este creatorul„modelului in patru pasi de invatare a noilor competente".
Cuprins
Cum pot profita profesorii din plin de aceasta carte
Ideea cartii si cui i se adreseaza
Nota autorului
1 RELATIA INVATATOR-INVATACEL: VERIGA LIPSA
Ce este crucial in relatia profesor-elev
Aptitudini testate, nu abstractii vagi
Aptitudini care ii ajuta pe elevi sa se dezvolte
O alternativa la jocul„halei-hop"
O singura filosofie pentru elevii de toate varstele si de toate felurile
Ce se poate face in legatura cu omniprezenta problema disciplinara
Cum sa rezolvam controversa autoritar-permisiv
2 UN MODEL DE RELATII EFICIENTE PROFESOR-ELEV
Mituri, asteptari si jocul de rol
Ce inseamna o relatie buna profesor-elev?
O modalitate de a privi relatia profesor-elev
Profesori intoleranti si profesori toleranti: o diferenta cruciala
Granita mobila din schimbatoarea Fereastra Comportamentala
Cum sa intelegem schimbarile interioare (ale profesorului)
Cum sa intelegem diferite sentimente fata de diversii elevi
Cum sa intelegem intuenta mediului sau a situatiei
Ajuta la ceva toleranta mimata?
Cui i se atribuie problema?
De ce este atat de importanta„atributia" problemei
De ce este importanta Zona fara probleme
3 CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CAND ELEVII AU PROBLEME
De ce nu reusesc profesorii sa ajute la rezolvarea problemelor elevilor
Limbajul de neacceptare: cele Douasprezece Obstacole din calea comunicarii
De ce limbajul acceptarii este atat de eficient
Metode constructive de a-i ajuta pe elevii cu probleme
Ce inseamna de fapt comunicarea
Cum sa invatam sa ascultam activ
Ce este necesar pentru o Ascultare Activa eficienta
„De ce sa consiliez elevii? Sunt doar un profesor!"
Doua tipuri de comunicare verbala si efectele lor asupra elevilor: o trecere in revista
Cele Douasprezece Obstacole in calea comunicarii
Catalizatorii comunicarii
4 MULTIPLELE UTILIZARI ALE ASCULTARII ACTIVE
Cum sa promovezi discutii eficiente centrate pe continut
Cum sa folosesti Ascultarea Activa pentru a face fata rezistentei elevului
Cum sa folosesti Ascultarea Activa pentru a-i ajuta pe elevii dependenti
Cum se poate profita de grupurile de discutii centrate pe elev
Cum ajuta Ascultarea Activa in sedintele cu parintii
Ce pot realiza sedintele in trei
Rezumat
5 CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CAND ELEVII LE CREEAZA PROBLEME
Cum pot fi rezolvate problemele atribuite profesorilor
Unde duc confruntarile ineficiente
De ce sunt ineficiente mesajele-solutie
De ce esueaza mesajele de dominare
De ce esueaza mesajele indirecte
Mesaje la persoana a II-a versus mesaje la persoana I
De ce sunt deficitare mesajele la persoana a II-a
De ce sunt mai eficiente mesajele la persoana I
Cum sa formulezi un mesaj la persoana I
Cum sa schimbi registrul dupa emiterea unui mesaj la persoana I
In ce fel profesorii isi pot crea singuri probleme
Trimiterea de mesaje la persoana I poate fi riscanta
Ce se poate realiza cu ajutorul mesajelor la persoana I
6 CUM SA SCHIMBI ATMOSFERA DIN CLASA CA SA PREINTAMPINI PROBLEMELE
Cateva deficiente ale salii de clasa tipice
Cum sa abordezi creativ schimbarea
O abordare sistematica a mediului salii de clasa
Cum sa imbogatim mediul
Cum sa saracim mediul
Cum sa limitam mediul
Cum sa largim cadrele mediului
Cum sa reorganizam mediul
Cum sa simplificam mediul
Cum sa sistematizam mediul
Cum sa planificam
Cum sa imbunatatim calitatea timpului petrecut in clasa
Imensul potential al Zonei de Predare–Invatare
7 CONFLICTUL IN CLASA
In ce consta conflictul?
Care este cauza reala a conflictelor?
Cum rezolva de obicei profesorii conflictele
Cele doua tipuri de abordari castig–-pierdere: Metoda I si Metoda II
Autoritatea in sala de curs
Limitarile considerabile ale puterii in sala de curs
Mecanismele adaptative pe care le folosesc elevii
De ce sa nu folosim Metoda II?
Cum il afecteaza puterea pe cel care castiga
Cum sunt justificate puterea si autoritatea
8 REZOLVAREA CONFLICTELOR PRIN METODA„AVANTAJULUI RECIPROC"
Metoda III: rezolvarea conflictelor pe baza principiului„avantajului reciproc"
Cum functioneaza Metoda III in clasa
Premise pentru aplicarea Metodei III
Metoda III: procesul in sase pasi de rezolvare a problemelor
Cum functioneaza Metoda III in clasa
Inregistrarea unei sedinte de aplicare a Metodei III
Beneficii si recompense pentru aplicare a Metodei III
9 CUM APLICAM METODA„AVANTAJULUI RECIPROC": ALTE UTILIZARI ALE METODEI III IN SCOALA
Cum se rezolva conflictele predare–invatare prin Metoda III
Cum se rezolva conflictele dintre elevi prin Metoda III
Cum se stabilesc regulile si politicile clasei apeland la Metoda III
Cum se desfasoara sedintele de stabilire a regulilor
Cum se abordeaza problemele tipice intalnite de profesori in aplicarea Metodei III
Exista situatii cand e necesara Metoda I?
Cat este de important ca elevii insisi sa invete astfel de deprinderi
10 CAND VALORILE SCOLII INTRA IN CONFLICT
Cum identificam o coliziune de valori
De ce mesajele la persoana I functioneaza rar in rezolvarea coliziunilor valorice
De ce nu prea functioneaza Metoda III in rezolvarea coliziunilor valorice
De ce Metoda I este ineficienta in rezolvarea coliziunilor valorice
De ce este Metoda II ineficienta in rezolvarea coliziunilor valorice
Cum se rezolva coliziunile valorice
11 OPTIMIZAREA CONDITIILOR DE PREDARE IN SCOALA
Caracteristicile problematice ale scolilor
Ce pot face profesorii pentru a-si spori eficienta in cadrul organizatiei
„Imi pot folosi abilitatile de confruntare in relatia cu seful meu?"
Cum sa devenim mai eficienti in cadrul intrunirilor
Cum sa fii un consultant eficient
Deveniti avocatii elevilor vostri
Numar pagini: 376
Anul aparitiei: 2012
Thomas Gordon (1918–2002), psiholog american, este creatorul unor metode larg raspandite de„eficientizare" a parintilor, profesorilor si liderilor. A fost nominalizat de trei ori la Premiul Nobel pentru Pace si a fondat centrul Gordon Training International (GTI).
Noel Burch, fost trainer la GTI, este creatorul„modelului in patru pasi de invatare a noilor competente".
Cuprins
Cum pot profita profesorii din plin de aceasta carte
Ideea cartii si cui i se adreseaza
Nota autorului
1 RELATIA INVATATOR-INVATACEL: VERIGA LIPSA
Ce este crucial in relatia profesor-elev
Aptitudini testate, nu abstractii vagi
Aptitudini care ii ajuta pe elevi sa se dezvolte
O alternativa la jocul„halei-hop"
O singura filosofie pentru elevii de toate varstele si de toate felurile
Ce se poate face in legatura cu omniprezenta problema disciplinara
Cum sa rezolvam controversa autoritar-permisiv
2 UN MODEL DE RELATII EFICIENTE PROFESOR-ELEV
Mituri, asteptari si jocul de rol
Ce inseamna o relatie buna profesor-elev?
O modalitate de a privi relatia profesor-elev
Profesori intoleranti si profesori toleranti: o diferenta cruciala
Granita mobila din schimbatoarea Fereastra Comportamentala
Cum sa intelegem schimbarile interioare (ale profesorului)
Cum sa intelegem diferite sentimente fata de diversii elevi
Cum sa intelegem intuenta mediului sau a situatiei
Ajuta la ceva toleranta mimata?
Cui i se atribuie problema?
De ce este atat de importanta„atributia" problemei
De ce este importanta Zona fara probleme
3 CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CAND ELEVII AU PROBLEME
De ce nu reusesc profesorii sa ajute la rezolvarea problemelor elevilor
Limbajul de neacceptare: cele Douasprezece Obstacole din calea comunicarii
De ce limbajul acceptarii este atat de eficient
Metode constructive de a-i ajuta pe elevii cu probleme
Ce inseamna de fapt comunicarea
Cum sa invatam sa ascultam activ
Ce este necesar pentru o Ascultare Activa eficienta
„De ce sa consiliez elevii? Sunt doar un profesor!"
Doua tipuri de comunicare verbala si efectele lor asupra elevilor: o trecere in revista
Cele Douasprezece Obstacole in calea comunicarii
Catalizatorii comunicarii
4 MULTIPLELE UTILIZARI ALE ASCULTARII ACTIVE
Cum sa promovezi discutii eficiente centrate pe continut
Cum sa folosesti Ascultarea Activa pentru a face fata rezistentei elevului
Cum sa folosesti Ascultarea Activa pentru a-i ajuta pe elevii dependenti
Cum se poate profita de grupurile de discutii centrate pe elev
Cum ajuta Ascultarea Activa in sedintele cu parintii
Ce pot realiza sedintele in trei
Rezumat
5 CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CAND ELEVII LE CREEAZA PROBLEME
Cum pot fi rezolvate problemele atribuite profesorilor
Unde duc confruntarile ineficiente
De ce sunt ineficiente mesajele-solutie
De ce esueaza mesajele de dominare
De ce esueaza mesajele indirecte
Mesaje la persoana a II-a versus mesaje la persoana I
De ce sunt deficitare mesajele la persoana a II-a
De ce sunt mai eficiente mesajele la persoana I
Cum sa formulezi un mesaj la persoana I
Cum sa schimbi registrul dupa emiterea unui mesaj la persoana I
In ce fel profesorii isi pot crea singuri probleme
Trimiterea de mesaje la persoana I poate fi riscanta
Ce se poate realiza cu ajutorul mesajelor la persoana I
6 CUM SA SCHIMBI ATMOSFERA DIN CLASA CA SA PREINTAMPINI PROBLEMELE
Cateva deficiente ale salii de clasa tipice
Cum sa abordezi creativ schimbarea
O abordare sistematica a mediului salii de clasa
Cum sa imbogatim mediul
Cum sa saracim mediul
Cum sa limitam mediul
Cum sa largim cadrele mediului
Cum sa reorganizam mediul
Cum sa simplificam mediul
Cum sa sistematizam mediul
Cum sa planificam
Cum sa imbunatatim calitatea timpului petrecut in clasa
Imensul potential al Zonei de Predare–Invatare
7 CONFLICTUL IN CLASA
In ce consta conflictul?
Care este cauza reala a conflictelor?
Cum rezolva de obicei profesorii conflictele
Cele doua tipuri de abordari castig–-pierdere: Metoda I si Metoda II
Autoritatea in sala de curs
Limitarile considerabile ale puterii in sala de curs
Mecanismele adaptative pe care le folosesc elevii
De ce sa nu folosim Metoda II?
Cum il afecteaza puterea pe cel care castiga
Cum sunt justificate puterea si autoritatea
8 REZOLVAREA CONFLICTELOR PRIN METODA„AVANTAJULUI RECIPROC"
Metoda III: rezolvarea conflictelor pe baza principiului„avantajului reciproc"
Cum functioneaza Metoda III in clasa
Premise pentru aplicarea Metodei III
Metoda III: procesul in sase pasi de rezolvare a problemelor
Cum functioneaza Metoda III in clasa
Inregistrarea unei sedinte de aplicare a Metodei III
Beneficii si recompense pentru aplicare a Metodei III
9 CUM APLICAM METODA„AVANTAJULUI RECIPROC": ALTE UTILIZARI ALE METODEI III IN SCOALA
Cum se rezolva conflictele predare–invatare prin Metoda III
Cum se rezolva conflictele dintre elevi prin Metoda III
Cum se stabilesc regulile si politicile clasei apeland la Metoda III
Cum se desfasoara sedintele de stabilire a regulilor
Cum se abordeaza problemele tipice intalnite de profesori in aplicarea Metodei III
Exista situatii cand e necesara Metoda I?
Cat este de important ca elevii insisi sa invete astfel de deprinderi
10 CAND VALORILE SCOLII INTRA IN CONFLICT
Cum identificam o coliziune de valori
De ce mesajele la persoana I functioneaza rar in rezolvarea coliziunilor valorice
De ce nu prea functioneaza Metoda III in rezolvarea coliziunilor valorice
De ce Metoda I este ineficienta in rezolvarea coliziunilor valorice
De ce este Metoda II ineficienta in rezolvarea coliziunilor valorice
Cum se rezolva coliziunile valorice
11 OPTIMIZAREA CONDITIILOR DE PREDARE IN SCOALA
Caracteristicile problematice ale scolilor
Ce pot face profesorii pentru a-si spori eficienta in cadrul organizatiei
„Imi pot folosi abilitatile de confruntare in relatia cu seful meu?"
Cum sa devenim mai eficienti in cadrul intrunirilor
Cum sa fii un consultant eficient
Deveniti avocatii elevilor vostri
Numar pagini: 376
Anul aparitiei: 2012
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 33,75 leiPRP: 45,00 lei
- 74,25 leiPRP: 99,00 lei
- 56,25 leiPRP: 75,00 lei
OPINIA CITITORILOR