Psihologia dezvoltarii umane
PRP: 38,54 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 33,14 lei
Diferență: 5,40 lei
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Autor: Florinda Golu
Editura: UNIVERSITARA
Anul publicării: 2010
Categoria: Carti diverse
DESCRIERE
Psihologia dezvoltarii umane de Florinda Golu. CUPRINS
Cuvant inainte 9
PARTEA INTAI
Capitolul I– Dezvoltarea umana 15
1. 1. Aparitia psihologiei dezvoltarii. Conceptul de dezvoltare 16
1. 1. 1. Repere istorice in aparitia si evolutia psihologiei dezvoltarii 16
1. 1. 2. Conceptul de dezvoltare 21
1. 2. Caracteristici ale dezvoltarii umane 26
1. 2. 1. Durata si stadialitatea dezvoltarii 26
1. 2. 2. Mecanisme si factori explicativi ai dezvoltarii 32
1. 2. 3. Metode de investigare 38
1. 2. 4. Teoriile dezvoltarii umane 44
Capitolul II– Perioada prenatala 49
2. 1. Conceptia. Dezvoltarea prenatala 50
2. 2. Influente prenatale. Factori de risc 55
2. 3. Pregatirea pentru parentalitate 60
Capitolul III– Nasterea. Nou-nascutul (Stadiul sugarului) 61
3. 1. Nasterea. Etapele nasterii 62
3. 2. Depresia post-natala si legatura parinte– copil 65
3. 3. Nou-nascutul 68
3. 3. 1. Caracteristicile generale ale nou-nascutului 68
3. 3. 2. Dezvoltarea motorie. Reflexele nou-nascutului 71
3. 3. 3. Dezvoltarea abilitatilor de invatare 74
3. 3. 4. Dezvoltarea perceptiva si intelectuala 77
Capitolul IV– Copilaria mica (anteprescolaritatea) 83
4. 1. Repere generice ale dezvoltarii 84
4. 2. Dezvoltarea cognitiva 87
4. 3. Comunicarea si limbajul 90
4. 4. Dezvoltarea emotionala. Atasamentul 96
4. 5. Dezvoltarea psiho-sociala. Importanta climatului familial 101
4. 6. Formarea constiintei de sine 104
Capitolul V– Prescolaritatea 107
5. 1. Caracteristici generale ale perioadei prescolare 108
5. 2. Cresterea fizica si dezvoltarea motorie 111
5. 3. Dezvoltarea intelectuala 113
5. 4. Limbajul si comunicarea cu ceilalti 117
5. 5. Structurile emotionale si de personalitate ale prescolarului 119
5. 6. Identitatea de gen, constanta si consistenta genului 129
5. 7. Jocul 130
5. 8. Invatarea la varsta prescolara 138
Capitolul VI– Mica scolaritate 143
6. 1. Aspecte generale ale micii scolaritati. Dezvoltarea fizica si motorie 144
6. 2. Dezvoltarea intelectuala 145
6. 3. Dezvoltarea limbajului. Abilitatile de comunicare. Scris-cititul 149
6. 4. Mediul scolar. Invatarea 155
6. 5. Influente familiale 160
6. 6. Dezvoltarea morala 168
6. 7. Dezvoltarea sociala si de personalitate 170
6. 8. Imaginea de sine. Stima de sine 176
Capitolul VII– Preadolescenta 183
7. 1. Aspecte generale ale cresterii, dezvoltarii si maturizarii in
preadolescenta 184
7. 2. Dezvoltarea cognitiva in perioada preadolescentei 189
7. 3. Maturizarea afectiva, morala si de personalitate 194
7. 4. Dezvoltarea sociala si de sine 196
7. 5. Influente ale mediului scolar: expectatii si perceptii sociale 198
Capitolul VIII– Adolescenta 203
8. 1. Evolutia conceptiilor si studiilor cu privire la perioada adolescentei.
Teorii 204
8. 2. Caracterizarea generala a adolescentei 206
8. 3. Dezvoltarea fizica. Impactul psihologic al transformarilor fizice 209
8. 4. Dezvoltarea sociala si de personalitate 213
8. 5. Criza de originalitate 215
8. 6. Relatiile cu parintii si conflictul dintre generatii 219
8. 7.„Cine sunt eu?” sau in cautarea identitatii de sine 221
8. 8. Adolescenta– varsta conturarii optiunilor scolare si profesionale 227
PARTEA A DOUA
Capitolul IX– Tineretea 233
9. 1. Crestere si maturizare personala 234
9. 2. Dezvoltarea intelectuala 240
9. 3. Dezvoltarea sociala si de personalitate 243
9. 4. Stiluri de viata 249
9. 4. 1. Iubirea si cuplul 250
9. 4. 2. Casatoria 253
9. 4. 3. Divortul 256
9. 4. 4. Parentalitatea 257
9. 5. Dezvoltarea vocationala. Alegerea carierei 260
9. 5. 1. Teoriile luarii deciziei vocationale 261
9. 5. 2. Stadiile implinirii vocationale 263
9. 5. 3. Alegerea profesiei 265
Capitolul X– Maturitatea 271
10. 1. Caracterizarea generala a perioadei maturitatii 272
10. 2. Functionarea intelectuala si creativa: declin sau productivitate? 274
10. 3. Criza varstei de mijloc 275
10. 4. Dezvoltarea sociala si de personalitate 276
10. 5. Invatarea la varsta adulta, invatarea permanenta 279
10. 6. Profesia si stresul ocupational 280
Capitolul XI– Batranetea 285
11. 1. Particularitatile varstei 286
11. 2. Teorii explicative ale procesului imbatranirii 291
11. 3. Alternative pentru varstnici 292
11. 4. Functionarea sociala si de personalitate 294
11. 5. Implicatii sociale ale batranetii 297
11. 6. Teoriile adaptarii la batranete 298
Capitolul XII– Sfarsitul vietii. Moartea 301
12. 1. Conceptul de moarte 301
12. 2. Diversitatea perceptiilor si atitudinilor fata de moarte 303
12. 2. 1. Perspective istorice si culturale 303
12. 2. 2. Perspectivele varstelor 304
12. 3. Atitudini in fata mortii. Fazele mortii 305
Numar pagini: 315
Anul aparitiei: 2010
Cuvant inainte 9
PARTEA INTAI
Capitolul I– Dezvoltarea umana 15
1. 1. Aparitia psihologiei dezvoltarii. Conceptul de dezvoltare 16
1. 1. 1. Repere istorice in aparitia si evolutia psihologiei dezvoltarii 16
1. 1. 2. Conceptul de dezvoltare 21
1. 2. Caracteristici ale dezvoltarii umane 26
1. 2. 1. Durata si stadialitatea dezvoltarii 26
1. 2. 2. Mecanisme si factori explicativi ai dezvoltarii 32
1. 2. 3. Metode de investigare 38
1. 2. 4. Teoriile dezvoltarii umane 44
Capitolul II– Perioada prenatala 49
2. 1. Conceptia. Dezvoltarea prenatala 50
2. 2. Influente prenatale. Factori de risc 55
2. 3. Pregatirea pentru parentalitate 60
Capitolul III– Nasterea. Nou-nascutul (Stadiul sugarului) 61
3. 1. Nasterea. Etapele nasterii 62
3. 2. Depresia post-natala si legatura parinte– copil 65
3. 3. Nou-nascutul 68
3. 3. 1. Caracteristicile generale ale nou-nascutului 68
3. 3. 2. Dezvoltarea motorie. Reflexele nou-nascutului 71
3. 3. 3. Dezvoltarea abilitatilor de invatare 74
3. 3. 4. Dezvoltarea perceptiva si intelectuala 77
Capitolul IV– Copilaria mica (anteprescolaritatea) 83
4. 1. Repere generice ale dezvoltarii 84
4. 2. Dezvoltarea cognitiva 87
4. 3. Comunicarea si limbajul 90
4. 4. Dezvoltarea emotionala. Atasamentul 96
4. 5. Dezvoltarea psiho-sociala. Importanta climatului familial 101
4. 6. Formarea constiintei de sine 104
Capitolul V– Prescolaritatea 107
5. 1. Caracteristici generale ale perioadei prescolare 108
5. 2. Cresterea fizica si dezvoltarea motorie 111
5. 3. Dezvoltarea intelectuala 113
5. 4. Limbajul si comunicarea cu ceilalti 117
5. 5. Structurile emotionale si de personalitate ale prescolarului 119
5. 6. Identitatea de gen, constanta si consistenta genului 129
5. 7. Jocul 130
5. 8. Invatarea la varsta prescolara 138
Capitolul VI– Mica scolaritate 143
6. 1. Aspecte generale ale micii scolaritati. Dezvoltarea fizica si motorie 144
6. 2. Dezvoltarea intelectuala 145
6. 3. Dezvoltarea limbajului. Abilitatile de comunicare. Scris-cititul 149
6. 4. Mediul scolar. Invatarea 155
6. 5. Influente familiale 160
6. 6. Dezvoltarea morala 168
6. 7. Dezvoltarea sociala si de personalitate 170
6. 8. Imaginea de sine. Stima de sine 176
Capitolul VII– Preadolescenta 183
7. 1. Aspecte generale ale cresterii, dezvoltarii si maturizarii in
preadolescenta 184
7. 2. Dezvoltarea cognitiva in perioada preadolescentei 189
7. 3. Maturizarea afectiva, morala si de personalitate 194
7. 4. Dezvoltarea sociala si de sine 196
7. 5. Influente ale mediului scolar: expectatii si perceptii sociale 198
Capitolul VIII– Adolescenta 203
8. 1. Evolutia conceptiilor si studiilor cu privire la perioada adolescentei.
Teorii 204
8. 2. Caracterizarea generala a adolescentei 206
8. 3. Dezvoltarea fizica. Impactul psihologic al transformarilor fizice 209
8. 4. Dezvoltarea sociala si de personalitate 213
8. 5. Criza de originalitate 215
8. 6. Relatiile cu parintii si conflictul dintre generatii 219
8. 7.„Cine sunt eu?” sau in cautarea identitatii de sine 221
8. 8. Adolescenta– varsta conturarii optiunilor scolare si profesionale 227
PARTEA A DOUA
Capitolul IX– Tineretea 233
9. 1. Crestere si maturizare personala 234
9. 2. Dezvoltarea intelectuala 240
9. 3. Dezvoltarea sociala si de personalitate 243
9. 4. Stiluri de viata 249
9. 4. 1. Iubirea si cuplul 250
9. 4. 2. Casatoria 253
9. 4. 3. Divortul 256
9. 4. 4. Parentalitatea 257
9. 5. Dezvoltarea vocationala. Alegerea carierei 260
9. 5. 1. Teoriile luarii deciziei vocationale 261
9. 5. 2. Stadiile implinirii vocationale 263
9. 5. 3. Alegerea profesiei 265
Capitolul X– Maturitatea 271
10. 1. Caracterizarea generala a perioadei maturitatii 272
10. 2. Functionarea intelectuala si creativa: declin sau productivitate? 274
10. 3. Criza varstei de mijloc 275
10. 4. Dezvoltarea sociala si de personalitate 276
10. 5. Invatarea la varsta adulta, invatarea permanenta 279
10. 6. Profesia si stresul ocupational 280
Capitolul XI– Batranetea 285
11. 1. Particularitatile varstei 286
11. 2. Teorii explicative ale procesului imbatranirii 291
11. 3. Alternative pentru varstnici 292
11. 4. Functionarea sociala si de personalitate 294
11. 5. Implicatii sociale ale batranetii 297
11. 6. Teoriile adaptarii la batranete 298
Capitolul XII– Sfarsitul vietii. Moartea 301
12. 1. Conceptul de moarte 301
12. 2. Diversitatea perceptiilor si atitudinilor fata de moarte 303
12. 2. 1. Perspective istorice si culturale 303
12. 2. 2. Perspectivele varstelor 304
12. 3. Atitudini in fata mortii. Fazele mortii 305
Numar pagini: 315
Anul aparitiei: 2010
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 29,25 leiPRP: 39,00 lei
- 29,25 leiPRP: 39,00 lei
- 44,25 leiPRP: 59,00 lei
OPINIA CITITORILOR