Sa-l intelegem pe Michael Porter (Ghid esential despre concurenta si strategie)
PRP: 40,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 36,00 lei
Diferență: 4,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Joan Magretta
Editura: BMI
Anul publicării: 2013
DESCRIERE
Michael Porter este cel mai citat autor din domeniul economiei si afacerilor. Ideile sale sunt cel mai mult aplicate in practica, iar modelele sale au devenit pietre de temelie in domeniul strategiei.
Totusi, asa cum remarca autoarea, Joan Magreta, multi manageri nu au citit articolele si cartile lui Porter si, adesea, le interpreteaza si le folosesc gresit.
Joan Magreta, colaboratoare si editoare timp de multi a lucrarilor lui Porter, s-a decis sa scrie aceasta carte pentru a distila, in beneficiul managerilor, o parte a ideilor lui esentiale - si anume cele despre concurenta (in partea intai) si cele despre strategie (in partea a doua). Cum spune ea, aceasta nu este o carte gen"cum sa…" ci, mai curand, o carte gen"cum sa gandesti despre…"
Autoarea isi fructifica profunda cunoastere a lucrarilor lui Porter, incercand sa le rezume, sa le distileze, sa le faca mai lesne de inteles.
De exemplu, porneste de la definitia performantei superioare a companiei, discutand despre mentalitatea de"a fi unic" si opunand-o celei de a fi"cel mai bun". Sursa performantei superioare vine, in opinia lui Porter, atat din structura industriei din care face parte organizatia, cat si din pozitia pe care si-o stabileste compania relativ la ceilalti actori din industria ei.
"A concura pentru a fi cel mai bun", considera Porter - si reia Magretta -"inseamna inevitabil a te inscrie intr-o competitie cu suma nula… ofertele companiilor incep sa convearga, incat pana la urma castigul uneia e posibil doar pe seama pierderilor celorlalte".
Exemplele din industria transportului aerian abunda - deloc surprinzator, cata vreme companiile aeriene s-au zbatut sa atraga cu toatele aceiasi clienti, carora nu le ramane decat pretul ca baza pentru a alege una sau alta dintre ele. Din razboiul preturilor intreaga industrie are de suferit, dar si clientii, furnizorii si angajatii care au de suferit din cauza politicilor sistematice de reducere a costurilor.
In astfel de medii, orice avantaj competitiv este temporar, deoarece toate companiile se indreapta in aceeasi directie, concurand pentru ocuparea pozitiei de lider. Ca urmare, industria transportului aerian trece dintr-o criza intr-alta, oferind servicii din ce in ce mai slabe. Cum spune Porter, companiile ar trebui sa se imbarce mai degraba intr-o concurenta pentru a fi unice - iar Magretta da ca exemplu trenul de mare viteza nou infiintat pe ruta Madrid-Barcelona, care cucereste din clientii liniilor aeriene oferindu-le un serviciu unic, nu un pret mic.
Cartea explica minutios terminologia folosita de Porter, ofera definitii clare si ilustreaza teoria cu ajutorul unor exemple bine alese din lumea actuala -Southwest, Ikea, Enterprise car rental, Home Depot, Netflix, Blockbuster etc.
In incheiere, Magretta a inclus un interviu extensiv cu Michael Porter, in care acesta raspunde la cele mai frecvente intrebari, in particular despre provocarile actuale cu care se confrunta companiile. Spune el:
“Pietele de capital au devenit toxice pentru strategie. Obsesia pentru cresterea valorii actiunilor a avut un efect distructiv urias asupra strategiei si crearii de valoare”.
Cuprinsul cartii
Partea 1 - Ce este concurenta?
Concurenta: mentalitatea potrivita
Cele cinci forte: concurenta pentru profit
Avantajul competitiv: lantul valoric si contul de profit si pierdere
Partea 2 - Ce este strategia?
Crearea valorii: nucleul
Compromisul: elementul constitutiv
Armonizarea: elementul de amplificare
Continuitatea: elementul de activare
Epilog: scurta lista de implicatii
Intrebari frecvente: un interviu cu Michael Porter
Glosarul termenilor folositi de Michael Porter
Comentarii
Cartea este o reinterpretare a conceptelor de concurenta si strategie din perspectiva lui Porter.
Oferind un mare numar de exemple succinte si citand definitii si comentarii ale lui Porter, autoarea trateaza clar si cuprinzator tematica - cele cinci forte, avantajul competitiv, concurenta si strategia - nu numai explicandu-le mai bine, ci si legandu-le de alte abordari din literatura.
Cartea este recomandata ca supliment sau ca material de baza in cadrul cursurilor introductive de strategie. Totodata este utila, ca punct de plecare, oricarui manager care doreste sa-si lamureasca ideile despre strategie cu nuantele si sa evite erorile de conceptie uzuale.
Apar in fiecare an zeci si zeci de noi carti de afaceri. Nu se intampla insa prea des sa gasesti vreuna care sa-ti atate interesul atat de mult incat sa o citesti de la cap la coada fara sa te opresti. Exact asa s-a intamplat cu cartea lui Joan Magretta despre Michael Porter...
Joan Magretta a facut foarte bine cand s-a apucat sa interpreteze si sa elaboreze mult-citata opera a lui Porter. Cartea nu numai ca te ajuta sa explorezi aceasta opera pentru prima data, ci serveste si ca material de improspatare a cunostintelor, oferind explicatii rapide ale importantelor concepte introduse de Michael Porter in lexiconul de business
Magretta ofera o prezentare clara si lesne de inteles pentru cititorii care nu sunt MBA dar care sunt dornici sa-si insuseasca ideile despre concurenta si strategie ale lui Porter. Majoritatea studentilor afla de Porter la a doua mana, ceea ce - spune Magretta - creeaza probleme si erori de interpretare a conceptelor, a caror corectare ar necesita luni de zile de studiu academic al materialelor lui Porter.
- Discutia dintre Margretta si Porter de la sfarsit este o componenta majora a cartii.
Privesc altfel lumea afacerilor dupa ce am citit cartea aceasta, si nu doar fiindca am inteles mai bine strategia de afaceri, ci fiindca mi-e mai clar intregul proces decizional, in general.
Cartea este esenta operei lui Porter intr-un text concis si usor de citit.
Extrem de utila si binevenita! O recomand oricui!
Despre autoare
Joan Magretta, M. B. A., PhD., a lucrat cu Michael Porter timp de aproape doua decenii. Este Senior Associate la Institute for Strategy and Competitiveness din cadrul Harvard Business School. A castigat premiul McKinsey si a publicat cartea What Management Is, unul dintre titlurile mentionate de The Economist in anul respectiv.
Este partener Bain& Company, o firma de consultanta in management. A fost editor, iar apoi autor pe teme de strategie la Harvard Business Review.
Anul aparitiei: 2013 Pentru a vedea fragmente din carte dati click pe imaginea de mai jos:
Totusi, asa cum remarca autoarea, Joan Magreta, multi manageri nu au citit articolele si cartile lui Porter si, adesea, le interpreteaza si le folosesc gresit.
Joan Magreta, colaboratoare si editoare timp de multi a lucrarilor lui Porter, s-a decis sa scrie aceasta carte pentru a distila, in beneficiul managerilor, o parte a ideilor lui esentiale - si anume cele despre concurenta (in partea intai) si cele despre strategie (in partea a doua). Cum spune ea, aceasta nu este o carte gen"cum sa…" ci, mai curand, o carte gen"cum sa gandesti despre…"
Autoarea isi fructifica profunda cunoastere a lucrarilor lui Porter, incercand sa le rezume, sa le distileze, sa le faca mai lesne de inteles.
De exemplu, porneste de la definitia performantei superioare a companiei, discutand despre mentalitatea de"a fi unic" si opunand-o celei de a fi"cel mai bun". Sursa performantei superioare vine, in opinia lui Porter, atat din structura industriei din care face parte organizatia, cat si din pozitia pe care si-o stabileste compania relativ la ceilalti actori din industria ei.
"A concura pentru a fi cel mai bun", considera Porter - si reia Magretta -"inseamna inevitabil a te inscrie intr-o competitie cu suma nula… ofertele companiilor incep sa convearga, incat pana la urma castigul uneia e posibil doar pe seama pierderilor celorlalte".
Exemplele din industria transportului aerian abunda - deloc surprinzator, cata vreme companiile aeriene s-au zbatut sa atraga cu toatele aceiasi clienti, carora nu le ramane decat pretul ca baza pentru a alege una sau alta dintre ele. Din razboiul preturilor intreaga industrie are de suferit, dar si clientii, furnizorii si angajatii care au de suferit din cauza politicilor sistematice de reducere a costurilor.
In astfel de medii, orice avantaj competitiv este temporar, deoarece toate companiile se indreapta in aceeasi directie, concurand pentru ocuparea pozitiei de lider. Ca urmare, industria transportului aerian trece dintr-o criza intr-alta, oferind servicii din ce in ce mai slabe. Cum spune Porter, companiile ar trebui sa se imbarce mai degraba intr-o concurenta pentru a fi unice - iar Magretta da ca exemplu trenul de mare viteza nou infiintat pe ruta Madrid-Barcelona, care cucereste din clientii liniilor aeriene oferindu-le un serviciu unic, nu un pret mic.
Cartea explica minutios terminologia folosita de Porter, ofera definitii clare si ilustreaza teoria cu ajutorul unor exemple bine alese din lumea actuala -Southwest, Ikea, Enterprise car rental, Home Depot, Netflix, Blockbuster etc.
In incheiere, Magretta a inclus un interviu extensiv cu Michael Porter, in care acesta raspunde la cele mai frecvente intrebari, in particular despre provocarile actuale cu care se confrunta companiile. Spune el:
“Pietele de capital au devenit toxice pentru strategie. Obsesia pentru cresterea valorii actiunilor a avut un efect distructiv urias asupra strategiei si crearii de valoare”.
Cuprinsul cartii
Partea 1 - Ce este concurenta?
Concurenta: mentalitatea potrivita
Cele cinci forte: concurenta pentru profit
Avantajul competitiv: lantul valoric si contul de profit si pierdere
Partea 2 - Ce este strategia?
Crearea valorii: nucleul
Compromisul: elementul constitutiv
Armonizarea: elementul de amplificare
Continuitatea: elementul de activare
Epilog: scurta lista de implicatii
Intrebari frecvente: un interviu cu Michael Porter
Glosarul termenilor folositi de Michael Porter
Comentarii
Cartea este o reinterpretare a conceptelor de concurenta si strategie din perspectiva lui Porter.
Oferind un mare numar de exemple succinte si citand definitii si comentarii ale lui Porter, autoarea trateaza clar si cuprinzator tematica - cele cinci forte, avantajul competitiv, concurenta si strategia - nu numai explicandu-le mai bine, ci si legandu-le de alte abordari din literatura.
Cartea este recomandata ca supliment sau ca material de baza in cadrul cursurilor introductive de strategie. Totodata este utila, ca punct de plecare, oricarui manager care doreste sa-si lamureasca ideile despre strategie cu nuantele si sa evite erorile de conceptie uzuale.
Apar in fiecare an zeci si zeci de noi carti de afaceri. Nu se intampla insa prea des sa gasesti vreuna care sa-ti atate interesul atat de mult incat sa o citesti de la cap la coada fara sa te opresti. Exact asa s-a intamplat cu cartea lui Joan Magretta despre Michael Porter...
Joan Magretta a facut foarte bine cand s-a apucat sa interpreteze si sa elaboreze mult-citata opera a lui Porter. Cartea nu numai ca te ajuta sa explorezi aceasta opera pentru prima data, ci serveste si ca material de improspatare a cunostintelor, oferind explicatii rapide ale importantelor concepte introduse de Michael Porter in lexiconul de business
Magretta ofera o prezentare clara si lesne de inteles pentru cititorii care nu sunt MBA dar care sunt dornici sa-si insuseasca ideile despre concurenta si strategie ale lui Porter. Majoritatea studentilor afla de Porter la a doua mana, ceea ce - spune Magretta - creeaza probleme si erori de interpretare a conceptelor, a caror corectare ar necesita luni de zile de studiu academic al materialelor lui Porter.
- Discutia dintre Margretta si Porter de la sfarsit este o componenta majora a cartii.
Privesc altfel lumea afacerilor dupa ce am citit cartea aceasta, si nu doar fiindca am inteles mai bine strategia de afaceri, ci fiindca mi-e mai clar intregul proces decizional, in general.
Cartea este esenta operei lui Porter intr-un text concis si usor de citit.
Extrem de utila si binevenita! O recomand oricui!
Despre autoare
Joan Magretta, M. B. A., PhD., a lucrat cu Michael Porter timp de aproape doua decenii. Este Senior Associate la Institute for Strategy and Competitiveness din cadrul Harvard Business School. A castigat premiul McKinsey si a publicat cartea What Management Is, unul dintre titlurile mentionate de The Economist in anul respectiv.
Este partener Bain& Company, o firma de consultanta in management. A fost editor, iar apoi autor pe teme de strategie la Harvard Business Review.
Anul aparitiei: 2013 Pentru a vedea fragmente din carte dati click pe imaginea de mai jos:
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 33,75 leiPRP: 45,00 lei
- 74,25 leiPRP: 99,00 lei
- 56,25 leiPRP: 75,00 lei
OPINIA CITITORILOR