Scenografia de televiziune si eveniment
DESCRIERE
Cartea autorului Maria Elena Peici „Scenografia de televiziune si eveniment" de la editura UNIVERSITARA
Audiovizualul este baza celor mai multe dintre experientele noastre de astazi. In era postdigitala si postmedia, acesta constituie elementul crucial in care suntem imersati actionam si interactionam cu ceilalti. Prin media ne extindem abilitatile senzoriale si ne redefinim propria identitate.
Cercetarea stiintelor interdisciplinare demonstreaza aparitia unei noi sensibilitati, redefinind ideea de estetica drept o experienta senzoriala. James Bridle in 2012 introduce termenul de Noua estetica (New Aesthetic) ca produs al culturii web, ce vorbeste despre forta limbajului vizual in tehnologia digitala a internetului, despre interpenetrarea lumii fizice cu cea virtuala prin estomparea granitelor dintre ele.
Bruce Sterling observa referitor la cultura internetului, aparitia unei inteligente colective prin impartasirea in masa a conceptelor, avand ca si caracteristica juxtapunerea unei multitudini de parti componente ce nu au legatura intre ele. Michael Betancourt vede o amplificare, extensie si augmentare a capacitatii umane in munca, prin intermediul automatizarii digitale, abordare diferita de cea a lui Karl Marx care intelege masina ca fiind dependenta de controlul uman.
Studii culturale si media atrag atentia asupra unui concept al hibriditatii care se manifesta intre zone si inter-spatii in care prolifereaza multiplicitatea, diversitatea si pluralitatea. Fuziunea este elementul important, diferentele nu mai sunt percepute ca forte separatoare, mai mult, aceasta inter-zona primeste un nume: Al treilea Spatiu potrivit in societatea actuala dominata de retele web. Al treilea spatiu, in discursul studiilor media, este locul,, de intalnire dintre real si virtual, dintre aici si acolo, dintre acum si atunci.
Schimbarile si provocarile din media si cultura merg mana in mana cu prezentul global si digital, sunt vizibile noutati frapante in conexiunile transnationale si transculturale realizabile in mediul virtual. Internetul, retele mobile in telecomunicatii, transmisia si procesarea unei mari cantitati de date in timp real, au un impact semnificativ cultural si promoveaza aparitia fuziunilor hibride.
Cinematograful si televiziunea sunt medii cotidiene dominante ce reflecta sensibilitatea culturala a erei in care traim. Televiziunea, internetul pot fi intelese drept un portal intre film si teatru. Evenimente aparent independente, tributare mai mult lumii spectacolului teatral, filmate si transmise la nivel global prin intermediul televiziunii si internetului, imprumuta si isi completeaza limbajul visual cu elemente specifice filmului. Are loc astfel o interpatrundere a conceptelor si mijloacelor tehnice folosite in scenografia de film, TV, eveniment, publicitate.
Suntem un public vizual. Cum reflecta media secolului 21 noile forme de sensibilitate? Ele sunt digitale, interactive, bazate pe internet, ludice, mobile, sociale, algoritmice, agregative. Lumea se schimba in multe feluri, este o trecere la un alt mediu, poate fi numita arta accelerationista (accelerationist art) sau timpul glontului (bullet time). Este modul in care oamenii consuma astazi informatia.
Aceste schimbari in tehnologie – exprimate in tehnica animatiei digitale, spectacole bullet time, formatele 3D, noile modalitati de-a articula relatia imagine/sunet schimba limbajul vizual.
Natura colaborativa a acestor schimbari evidentiaza efortul de grup, impinge limitele dincolo de ceea ce am fi putut realiza singuri, si duce la aparitia unor noi modalitati de expresie eliberata de granitele stricte dintre genuri artistice.
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 142
Format: 13x20
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-- 59,90 lei
- 77,77 lei
Promoţii
-- 25,80 leiPRP: 30,00 lei
- 11,18 leiPRP: 13,00 lei
- 16,34 leiPRP: 19,00 lei
OPINIA CITITORILOR