Social media si comunicarea politica personalizata
Alertă stoc
DESCRIERE
Cartea autorului Tanase Tasente „Social media si comunicarea politica personalizata" de la editura UNIVERSITARA
De la an la an, de la campanie electorala la alta, rolul Social Media in procesul mobilizator al votanților a devenit tot mai important. Daca in primii ani, Facebook si Twitter erau unelte destinate mai mult socializarii, la ora actuala acestea au devenit unelte indispensabile pentru orice partid sau actor politic, atat in cursa electorala, cat si in afara ei. Mai mult decat atat, in ceea ce priveste acoperirea, dar si impactul asupra publicului, canalele de comunicare online au devansat mijloacele tradiționale de comunicare in masa, precum televiziunea, radio-ul sau presa scrisa.
In comunicare politica, Social Media (in special, Facebook si Twitter) au adus noi metode de centralizare si analiza a emoțiilor publicului, aspecte despre care nu puteam vorbi acum cateva decenii, iar in funcție de reacțiile predominante generate de utilizatori, strategii de comunicare pot construi mesajele-cheie care sa deserveasca nevoile reale sau superficiale ale publicului. In Social Media, nu mai vorbim de publicitate electorala (transmiterea informației catre un public numeros, dar nesegmentat), ci vorbim despre comunicare personalizata, adica acel proces prin intermediul caruia tendințele de consum sunt atent analizate, indicatorii-cheie de performanța sunt corelați cu acestia, iar segmentele de public primesc mesajele ambalate conform interesului manifestat.
Lucrarea de fața a fost structurata pe doua capitole, care abordeaza comunicarea politica personalizata in mediul online, in doua regiuni si culturi diferite, si anume: Uniunea Europeana si Statele Unite ale Americii.
In primul capitol, intitulat “Social Media si instituțiile Uniunii Europene”, am realizat 3 cercetari privind: (1) strategia de comunicare pe Facebook a Comisiei Europene, (2) modul in care cele 3 instituții fundamentale ale Uniunii Europene – Comisia Europeana, Parlamentul Europeana si Consiliul Uniunii Europene trateaza tema #Brexit pe rețelele lor sociale si, nu in ultimul rand, (3) o analiza privind campania electorala din Romania pentru alegerile europarlamentare din 2019, in care principalele 3 partide – Partidul Social Democrat, Partidul Național Liberal si Uniunea “Salvați Romania” s-au ajutat de forța mobilizatoare a Facebook pentru a genera emoții si pentru a castiga voturi.
In capitolul al doilea, am realizat o analiza a discursului presedintelui Statele Unite ale Americii, Donald Trump, pe cele doua canale principale de comunicare online, Facebook si Twitter, pentru a scoate in evidența atat temele folosite in timpul mandatului pe aceste rețele, cat si felul in care a reusit sa genereze reacții pozitive sau negative in randul publicului online
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 108
Format: 14x20
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 39,60 leiPRP: 44,00 lei
- 36,00 leiPRP: 45,00 lei
- 57,60 leiPRP: 64,00 lei
OPINIA CITITORILOR