Stefan Gaitanaru - Gramatica limbii romane Analize si explicatii
PRP: 25,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 21,25 lei
Diferență: 3,75 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Stefan Gaitanaru
Editura: TIPARG
Anul publicării: 2015
DESCRIERE
Prezenta lucrare este continuarea, dezvoltarea si actualizarea unei lucrari mai vechi, Limba romana. Modele de analiza gramaticala, editia a II-a.
Sunt abordate in plus toate aspectele noi, propuse de gramatica normativa (V-Gutu Romalo - coordonator- Gramatica limbii romane, I Cuvantul,· lI Enuntul, Bucuresti, Editura Academiei, 2008), aceasta incepand cu interpretarile faptelor de limba si terminand cu partile de propozitie si propozitiile corespunzatoare nou-propuse (Complementul secundar, Complementul prepozitional, Complementul posesiv, Complementul predicativ al obiectului, Complementul comparativ, Complementul circumstantial cantitativ... ), care sunt noi numai ca denumire si delimitare, ele regasindu-se in gramaticile anterioare altfel distribuite.
Miza acestei carti a fost de a gasi solutii de analiza gramaticala la noua modalitate de interpretare a faptelor de limba, ca o forma de validare a descrierilor respective.
Astfel de solutii s-au gasit si analizele s-au efectuat cu explicatiile de rigoare, atunci cand a fost cazul, de fiecare data in conformitate cu GALR, I, II 2008, chiar si atunci cand, solutiile noastre nu au coincis cu cele normative. Intrucat le-am considerat mai simple si mai adecvate, argumentate ca atare, au fost oferite si ele, in explicatiile de la subsol, ca solutii de viitor, supuse dezbaterii.
Obiectivul principal este acela de a demonstra ca gramatica normativa, in forma in care exista ea astazi, poate fi programata, pe diferite niveluri de invatare, in scoala.
Aceasta deoarece, fiind o gramatica normativa, propune norme, care trebuie invatate. Normele din Gramatica academica, in ciuda diferitelor pareri, exprimate uneori chiar de unii dintre autorii respectivei lucrari, nu pot fi altceva decat normele care se invata in scoala. Ar fi absurd ca in scoala sa se invete alte norme decat cele stabilite de Academia Romana.
Este aceasta o ocazie de a felicita pe autorii Gramaticii Academiei, care au realizat o interpretare moderna a limbii romane, actualizata in contextul pragmalingvisticii mondiale, ceea ce presupune un efort de intelegere si de adaptare din partea profesorilor, care inca mai sunt tributari metodelor dupa care ei insisi s-au format.
Miza acestei carti a fost de a gasi solutii de analiza gramaticala la noua modalitate de interpretare a faptelor de limba, ca o forma de validare a descrierilor respective.
Astfel de solutii s-au gasit si analizele s-au efectuat cu explicatiile de rigoare, atunci cand a fost cazul, de fiecare data in conformitate cu GALR, I, lI, 2008, chiar si atunci cand solutiile noastre nu au coincis cu cele normative.
Intrucat le-am considerat mai simple si mai adecvate, argumentate ca atare, au fost oferite si ele, in explicatiile de la subsol, ca solutii de viitor, supuse dezbaterii.
Obiectivul principal este acela de a demonstra ca gramatica normativa, in forma in care exista ea astazi, poate fi programata, pe diferite niveluri de invatare, in scoala.
Prezenta lucrare, prima carte cu aplicatii la Gramatica Academiei (2008), va fi de un real folos profesorilor si elevilor din invatamantul preuniversitar, dar si studentilor care se pregatesc pentru a prelua controlul procesului de predare-invatare a limbii romane.
Nr. de pagini: 224
Anul aparitiei: 2015
Sunt abordate in plus toate aspectele noi, propuse de gramatica normativa (V-Gutu Romalo - coordonator- Gramatica limbii romane, I Cuvantul,· lI Enuntul, Bucuresti, Editura Academiei, 2008), aceasta incepand cu interpretarile faptelor de limba si terminand cu partile de propozitie si propozitiile corespunzatoare nou-propuse (Complementul secundar, Complementul prepozitional, Complementul posesiv, Complementul predicativ al obiectului, Complementul comparativ, Complementul circumstantial cantitativ... ), care sunt noi numai ca denumire si delimitare, ele regasindu-se in gramaticile anterioare altfel distribuite.
Miza acestei carti a fost de a gasi solutii de analiza gramaticala la noua modalitate de interpretare a faptelor de limba, ca o forma de validare a descrierilor respective.
Astfel de solutii s-au gasit si analizele s-au efectuat cu explicatiile de rigoare, atunci cand a fost cazul, de fiecare data in conformitate cu GALR, I, II 2008, chiar si atunci cand, solutiile noastre nu au coincis cu cele normative. Intrucat le-am considerat mai simple si mai adecvate, argumentate ca atare, au fost oferite si ele, in explicatiile de la subsol, ca solutii de viitor, supuse dezbaterii.
Obiectivul principal este acela de a demonstra ca gramatica normativa, in forma in care exista ea astazi, poate fi programata, pe diferite niveluri de invatare, in scoala.
Aceasta deoarece, fiind o gramatica normativa, propune norme, care trebuie invatate. Normele din Gramatica academica, in ciuda diferitelor pareri, exprimate uneori chiar de unii dintre autorii respectivei lucrari, nu pot fi altceva decat normele care se invata in scoala. Ar fi absurd ca in scoala sa se invete alte norme decat cele stabilite de Academia Romana.
Este aceasta o ocazie de a felicita pe autorii Gramaticii Academiei, care au realizat o interpretare moderna a limbii romane, actualizata in contextul pragmalingvisticii mondiale, ceea ce presupune un efort de intelegere si de adaptare din partea profesorilor, care inca mai sunt tributari metodelor dupa care ei insisi s-au format.
Miza acestei carti a fost de a gasi solutii de analiza gramaticala la noua modalitate de interpretare a faptelor de limba, ca o forma de validare a descrierilor respective.
Astfel de solutii s-au gasit si analizele s-au efectuat cu explicatiile de rigoare, atunci cand a fost cazul, de fiecare data in conformitate cu GALR, I, lI, 2008, chiar si atunci cand solutiile noastre nu au coincis cu cele normative.
Intrucat le-am considerat mai simple si mai adecvate, argumentate ca atare, au fost oferite si ele, in explicatiile de la subsol, ca solutii de viitor, supuse dezbaterii.
Obiectivul principal este acela de a demonstra ca gramatica normativa, in forma in care exista ea astazi, poate fi programata, pe diferite niveluri de invatare, in scoala.
Prezenta lucrare, prima carte cu aplicatii la Gramatica Academiei (2008), va fi de un real folos profesorilor si elevilor din invatamantul preuniversitar, dar si studentilor care se pregatesc pentru a prelua controlul procesului de predare-invatare a limbii romane.
Nr. de pagini: 224
Anul aparitiei: 2015
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 33,75 leiPRP: 45,00 lei
- 74,25 leiPRP: 99,00 lei
- 56,25 leiPRP: 75,00 lei
OPINIA CITITORILOR