Steliana Rizeanu, Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului - Editia a II-a, revizuita si adaugita
PRP: 50,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 43,00 lei
Diferență: 7,00 lei
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Autor: Steliana Rizeanu
Editura: UNIVERSITARA
Anul publicării: 2014
DESCRIERE
Psihodiagnosticul clinic vizeaza cunoasterea factorilor psihologici cu relevanta pentru sanatate si boala; aceasta cunoastere se realizeaza prin procesul de evaluare clinica, in care se utilizeaza metode precum testarea psihologica, interviul clinic, etc. (David, 2006).
Evaluarea psihologica este un demers psihodiagnostic integrativ care presupune corelarea rezultatelor furnizate de testele psihologice cu datele obtinute prin alte metode: observatia, interviul, analiza produselor activitatii.
Manualul de Diagnostic si Statistica a Tulburarilor Mentale - DSM IV-TR cuprinde o clasificare a tulburarilor mentale care a fost elaborata pentru a fi utilizata in conditii clinice de invatamant si cercetare.
Tulburarea mentala este definita drept“un pattern sau sindrom psihologic sau comportament semnificativ clinic care apare la un individ si care este asociat cu o detresa prezenta (simptom suparator) sau incapacitate (deteriorare in unul sau mai multe domenii de functionare) sau cu un risc crescut de a suferi moartea, durerea, infirmitatea sau pierderea importanta a libertatii”(DSM-IV-TR-2000).
Lucrarea intitulata Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului se adreseaza psihologilor clinicieni, psihoterapeutilor, studentilor la psihologie si masteranzilor in psihologie clinica si psihoterapie, asistentilor sociali si psihopedagogilor care lucreaza cu copiii si adolescentii si nu in ultimul rand, parintilor care doresc sa-si imbunatateasca relatiile cu copiii lor sau sa-si clarifice anumite aspecte problematice ce apar in cadrul relatiilor cu acestia.
Lucrarea poate fi utila si celor care isi desfasoara activitatea profesionala in invatamant: educatorilor din gradinite, invatatorilor si profesorilor care intampina in activitatea lor diverse dificultati de relationare cu copiii si adolescentii.
Volumul de fata este structurat intr-un numar de 16 capitole, dintre care primele 14 se refera la aspecte teoretice privind psihodiagnosticul si evaluarea clinica, iar ultimele doua cuprind un model de raport psihodiagnostic si de evaluare clinica si un extras din Codul deontologic al profesiei de psiholog, cu accent pe scopul si rolul profesiei de psiholog si principiile fundamentale in exercitarea acestei profesii.
Primele doua capitole cuprind definirea psihologiei clinice, criteriile dezvoltarii psihice normale, competentele psihologului clinician, conceptele de baza utilizate in psihodiagnoza si evaluarea clinica si caracteristicile examenului psihologic.
In capitolul trei am definit tulburarea mentala, am descris principalele axe ale DSM IV-TR si continuturile acestora si am enumerat pasii ce vor fi parcursi pentru calcularea scorului indicelui general de functionare GAF.
Capitolul patru se refera la psihodiagnosticul si evaluarea clinica validate stiintific si cuprinde o descriere a interviurilor clinice structurate - SCID I, SCID II si KID-SCID, recomandate in vederea utilizarii corecte a diagnosticului pe baza DSM.
Capitolele cinci si sase cuprind informatii privind conceptualizarea clinica si evaluarea cu ajutorul testelor psihologice.
In capitolul sapte sunt prezentate caracteristicile evaluarii psihologice a copilului si adolescentului si principalele teste psihologice utilizate in cadrul acestei etape de varsta.
Capitolele opt, noua si zece cuprind aspecte privind psihodiagnosticul si evaluarea clinica a tulburarilor hiperchinetice si opozante, a depresiei si anxietatii la copii si adolescenti si instrumentele utilizate in acest sens.
Capitolele unsprezece, doisprezece si treisprezece se refera la psihodiagnosticul tulburarilor in legatura cu o substanta, al jocului de sansa patologic si la stadiile schimbarii individuale.
In capitolul paisprezece sunt abordate notiunile de risc si vulnerabilitate, modelele explicative ale factorilor de risc si rezilienta
Nr. de pagini: 201
Anul aparitiei: 2014
Evaluarea psihologica este un demers psihodiagnostic integrativ care presupune corelarea rezultatelor furnizate de testele psihologice cu datele obtinute prin alte metode: observatia, interviul, analiza produselor activitatii.
Manualul de Diagnostic si Statistica a Tulburarilor Mentale - DSM IV-TR cuprinde o clasificare a tulburarilor mentale care a fost elaborata pentru a fi utilizata in conditii clinice de invatamant si cercetare.
Tulburarea mentala este definita drept“un pattern sau sindrom psihologic sau comportament semnificativ clinic care apare la un individ si care este asociat cu o detresa prezenta (simptom suparator) sau incapacitate (deteriorare in unul sau mai multe domenii de functionare) sau cu un risc crescut de a suferi moartea, durerea, infirmitatea sau pierderea importanta a libertatii”(DSM-IV-TR-2000).
Lucrarea intitulata Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului se adreseaza psihologilor clinicieni, psihoterapeutilor, studentilor la psihologie si masteranzilor in psihologie clinica si psihoterapie, asistentilor sociali si psihopedagogilor care lucreaza cu copiii si adolescentii si nu in ultimul rand, parintilor care doresc sa-si imbunatateasca relatiile cu copiii lor sau sa-si clarifice anumite aspecte problematice ce apar in cadrul relatiilor cu acestia.
Lucrarea poate fi utila si celor care isi desfasoara activitatea profesionala in invatamant: educatorilor din gradinite, invatatorilor si profesorilor care intampina in activitatea lor diverse dificultati de relationare cu copiii si adolescentii.
Volumul de fata este structurat intr-un numar de 16 capitole, dintre care primele 14 se refera la aspecte teoretice privind psihodiagnosticul si evaluarea clinica, iar ultimele doua cuprind un model de raport psihodiagnostic si de evaluare clinica si un extras din Codul deontologic al profesiei de psiholog, cu accent pe scopul si rolul profesiei de psiholog si principiile fundamentale in exercitarea acestei profesii.
Primele doua capitole cuprind definirea psihologiei clinice, criteriile dezvoltarii psihice normale, competentele psihologului clinician, conceptele de baza utilizate in psihodiagnoza si evaluarea clinica si caracteristicile examenului psihologic.
In capitolul trei am definit tulburarea mentala, am descris principalele axe ale DSM IV-TR si continuturile acestora si am enumerat pasii ce vor fi parcursi pentru calcularea scorului indicelui general de functionare GAF.
Capitolul patru se refera la psihodiagnosticul si evaluarea clinica validate stiintific si cuprinde o descriere a interviurilor clinice structurate - SCID I, SCID II si KID-SCID, recomandate in vederea utilizarii corecte a diagnosticului pe baza DSM.
Capitolele cinci si sase cuprind informatii privind conceptualizarea clinica si evaluarea cu ajutorul testelor psihologice.
In capitolul sapte sunt prezentate caracteristicile evaluarii psihologice a copilului si adolescentului si principalele teste psihologice utilizate in cadrul acestei etape de varsta.
Capitolele opt, noua si zece cuprind aspecte privind psihodiagnosticul si evaluarea clinica a tulburarilor hiperchinetice si opozante, a depresiei si anxietatii la copii si adolescenti si instrumentele utilizate in acest sens.
Capitolele unsprezece, doisprezece si treisprezece se refera la psihodiagnosticul tulburarilor in legatura cu o substanta, al jocului de sansa patologic si la stadiile schimbarii individuale.
In capitolul paisprezece sunt abordate notiunile de risc si vulnerabilitate, modelele explicative ale factorilor de risc si rezilienta
Nr. de pagini: 201
Anul aparitiei: 2014
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 33,75 leiPRP: 45,00 lei
- 74,25 leiPRP: 99,00 lei
- 56,25 leiPRP: 75,00 lei
OPINIA CITITORILOR