Vindecarea prin Cabala
PRP: 30,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 27,00 lei
Diferență: 3,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Jason Shulman
Editura: DAO PSI
Anul publicării: 2008
Pagini: 224
Format: 13 x 20
DESCRIERE
Vindecarea prin Cabala. Vindecarea prin Cabala de Jason Shulman
"Jason Shulman este un practicant al Cabalei, un maestru care transcende strictetea Cabalei academice si superficialitatea Cabalei populare. El traieste si respira viata de azi in traditia straveche, datorita profundelor intuitii ale spiritului sau treaz. Aceasta este una dintre acele carti rare care te inspira sa traiesti la un nivel superior, mai profund si mai bine decât ai fi crezut ca este posibil. Acceptati invitatia lui Jason la o experienta a spiritului vostru si veti face un pas decisiv pe propriul drum catre vindecare si transformare."
Rabin Mordechai (Marc) Gafni,
director spiritual al Bayit Chadash Community/Retreat Center, Israel, si autor al Soul Prints
"Avem de-a face cu intelepciunea straveche, dar si viitoare, ca si cum ne-am intâlni cu traditia mistica iudaica in revelatoarea-i reprezentare a naturii realitatii. De asemenea, aici sunt practici care il duc pe cititor mai aproape de starea nedualista de cunoastere si intelegere a relatiilor dintre toate lucrurile. In mod serios, aceasta lucrare profunda poate imbogati spiritul prin iluminarea mintii si a inimii."
Dr. Jean Houston, autor al
Jump time: Shaping Your Future in a World of Radical Change
Introducere
A cerceta Cabala nu înseamnă a studia un subiect, ci a întâlni un învăţător. Este învăţătorul pe care Dumnezeu l-a trimis tuturor lucrurilor create. Este bunăvoinţa şi milostenia lui Dumnezeu care spune: „Lumea materială este locul unde Eu sunt cel mai ascuns. Asta pentru că a fi material şi, în acelaşi timp, a fi cu Mine nu este un lucru uşor. Este ca şi cum ai expira şi ai inspira în acelaşi timp. Astfel că Eu trimit această forţă vie către voi. Este solventul universal care îşi găseşte drum prin orice material care îi stă în cale. Apare atunci când o chemi. Formează un râu absolut necesar şi care va curge întotdeauna spre Mine. Intră în acest curent. A cerceta Cabala înseamnă a te studia pe tine însuţi.“
CABALA – care este calea mistică ebraică ce ţine strâns laolaltă pe Dumnezeu şi realitatea cunoscută – se adresează pasiunii fundamentale a fiinţei noastre.
Cabala este, înainte de toate, o cale de legătură cu Divinitatea. Este un parcurs de profundă transformare, al cărui fruct este revenirea la viaţă într-un astfel de mod încât, prin comparaţie, vieţile noastre anterioare să dea impresia unui somn. Aduce cu sine vindecarea finală a spiritului uman.
Din punctul meu de vedere, motivele pentru care trebuie studiată Cabala sunt în întregime de natură practică şi umană: reduce distanţa dintre noi şi ceilalţi; ne îngăduie să vedem originile a ceea ce ne hrăneşte cu adevărat; redeşteaptă în noi freamătul sentimentelor şi sexului; ne duce Domnului în timp ce suntem întrupaţi şi ne face bărbat şi femeie cu adevărat creaţi după imaginea celui Unic. Studiem Cabala pentru a învăţa să iubim viaţa şi să respectăm fiecare părticică a ei şi să-i observăm prezenţa în fiecare zi.
În timp ce unii consideră cuvântul Cabala, care poate fi tradus ca „primit“, ca fiind o tradiţie a unei lucrări metafizice deja existente care trebuie învăţată, pentru mine Cabala este experienţa trăită de Sufletul Real, sufletul care este întotdeauna conectat cu Dumnezeu, sufletul care trăieşte în Dumnezeu precum peştele trăieşte în apă: apa interioară şi apa exterioară.
Din perspectiva tânjirii noastre după Dumnezeu, Cabala nu este un studiu avansat; este prima învăţătură. Cabala se adresează direct dorinţei noastre fundamentale de a şti ce-i cu viaţa şi izvorăşte în mod natural, deci din esenţa profundă a fiinţei noastre.
În timp ce Cabala cuprinde subiecte primite de la vechi predicatori – precum rabinul Isaac Orbul, Isaac Luria, zis Ari, rabinul Hammai, Moise din Leon şi nenumăraţi alţi conspiratori în căutarea lui Dumnezeu, ale căror nume nu le mai amintesc – Cabala mai înseamnă şi a fi dispus să primeşti viaţa ca pe o mare învăţătură în sine, să priveşti viaţa ca pe cea mai importantă lecţie şi cel mai măreţ dar al lui Dumnezeu. Înseamnă a fi pregătit să înţelegi că amândouă – lecţia şi darul – vin întotdeauna împreună şi că trebuie primite în acelaşi timp pentru a crea iluminarea.
Pentru că egoul uman este ceea ce este, orice cale, orice materie care înfăţişează starea de armonie, ca expresie a existenţei lui Dumnezeu, poate deveni împietrită. Astfel, nici o cale nu trebuie transmisă prin intermediari, prin cuvinte stinghere, ci trebuie să renască într-un chip nou în viaţa fiecărei persoane. Trebuie să facem ceva să însufleţim sămânţa care este deja în noi.
Ne trăim întreaga viaţă pentru a sfârşi într-un fel sau altul. Lăsăm de o parte copilăria şi îi părăsim pe părinţi. Terminăm şcoala elementară. Devenim adulţi. Lumea ne părăseşte, iar noi începem să vedem că într-o zi şi noi îi vom părăsi pe cei care merg mai departe fără noi. Dacă am fost suficient de norocoşi să studiem Cabala, atunci suntem pregătiţi pentru momentul în care vom izbucni din muntele de piatră în braţele lui Dumnezeu.
Odată ce cunoaştem aceste lucruri, chiar dacă am avea o veşnicie de trăit, suntem liberi să ne închinăm în fiecare zi şi, întotdeauna, să venerăm fiecare lucru. Suntem liberi pentru că noi nu ne agăţăm de viaţă, ca antinomie a morţii. Când suntem în Dumnezeu, a veni şi a pleca este acelaşi lucru pentru noi. Le privim ca pe unul şi acelaşi lucru din interiorul nostru şi, prin aceasta, putem vedea adevăratul chip al Celui care ne-a creat.
Servim spiritul divin al vieţii prin găsirea unei căi de a ne fi credincioşi nouă înşine. Aceasta este o adevărată realizare personală, credinţa în Dumnezeu. Problema apare atunci când nu ştim cine suntem. Atunci încercăm să fim oneşti mai multor versiuni diferite ale noastre şi ajungem în sălbăticie pe multe căi, cu multe obiective şi metode diferite.
În cele din urmă, pentru că noi şi ceea ce numim Dumnezeu nu se separă niciodată, fiecare cale pe care mergem ne duce mai aproape de Adevăr. Adevărul – pe care îl avem deja în interiorul nostru – este cel care face acest lucru posibil. Astfel, chiar dacă pornim în mod diferit, având abordări şi scopuri diferite, trebuie să parcurgem acelaşi tărâm şi să ajungem în acelaşi loc.
Cartea de faţă tratează acest proces etern, confirmat şi demn de încredere, examinat prin prisma înţelegerii mele asupra Cabalei, şi anume primirea şi continuitatea primirii înţelepciunii din Tora (textul fundamental al iudaismului şi legea scrisă). Iudaismul este considerat, de obicei, o cale prin care Dumnezeu este conceput ca o existenţă separată, dar acest lucru nu este corect. Dincolo de iudaismului contemporan sunt urmele celor care l-au văzut pe Dumnezeu în mod nedualist. Tora scrisă, împreună cu Tora orală – acea parte din Tora transmisă lui Moise şi interpretată de acesta şi de generaţii întregi de gânditori – se îmbină pentru a releva ceea ce este cu adevărat o descriere a interacţiunii dintre Unicitate şi Dualitate; un mijloc de a găsi şi a rămâne fidel acestei Unităţi, numită frecvent Dumnezeu, şi o profundă interpretare a logicii şi sensului Creaţiei.
Munca mea legată de Cabala, din punctul meu de vedere, este de a nu cerceta nici Divinitatea dualistă, nici pe cea nedualistă. În spiritul explorării Cabalei – care vede lucrurile „precum în ceruri aşa şi pe pământ“ – treaba mea este ca în fiecare lucru separat să găsesc Întregul care este suflul Creatorului nostru. Este cu totul altceva să ştii că Acela pe care îl cauţi te caută El pe tine cu cea mai mare fervoare pe care ne-o putem imagina. Din această cauză, căutarea noastră trebuie să includă o formă de relaxare spirituală, un fel de a sta neclintit, complet treaz, astfel încât Dumnezeu să nu întâmpine greutăţi în a ne găsi. Astfel, chemarea noastră este receptată de Dumnezeu şi retransmisă nouă nu ca pe un ecou al propriei noastre voci umile, ci ca pe ceva proaspăt şi plin de viaţă. Mai presus de orice, Dumnezeu vrea, pur şi simplu, ca noi să ştim adevărul.
Dacă am putea pronunţa impronunţabilul Nume al lui Dumnezeu, lumina acestui nume ce ne-ar putea arăta? Ar aduce scânteia în ochii evreilor lui Safed, de ieri, de azi şi de mâine. Ar străluci în ochii arabilor închinându-se lui Allah în Brooklin şi indienilor americani preaslăvind Spiritele înaintaşilor, ar sanctifica dragostea creştinilor faţă de cel care le-a arătat cum să fie unul şi acelaşi cu Tatăl. Ar ilumina dragostea pentru Dumnezeu, fiecărui grup în felul său.
Aparentele contradicţii de suprafaţă ne arată adeseori adânca unitate care este ascunsă. Spre exemplu, ceea ce unii numesc Dumnezeu sau Adevăr, Reînviere sau Supunere, natură a lui Buddha, toate sunt acelaşi lucru: limbajul viu vorbeşte despre Viaţă. De aceea, în timp ce în această carte s-ar putea folosi unul sau altul dintre cuvinte sau nume pentru a descrie această sanctitate intrinsecă, vă rog să le folosiţi pe toate în sensul în care să vă facă propria călătorie posibilă.
Vindecarea prin Cabala abordează atât acest proces al unificării, cât şi implicaţiile lui în viaţa cotidiană. Mai presus de toate, această carte intenţionează să transforme. Se vrea a nu fi doar o informaţie, care odată însuşită poate fi folosită sau nu, dar şi un mijloc al schimbării, o cale de translaţie a noastră din starea de individualitate către starea de a fi împreună cu Dumnezeu.
Tradiţia acestui tip de „text de învăţătură“ este veche şi consacrată în literatura Cabalei. Semnificaţiile cele mai profunde ale acestor texte sunt mai aproape de lecturile întâmplătoare; cuvintele lor se relevă pe deplin doar acelui cititor care lucrează cu fiecare concept şi traversează un proces semnificativ care, de fapt, îi schimbă nivelul de înţelegere.
Ca şi aceste texte vechi, Vindecarea prin Cabala oferă posibilitatea cunoaşterii directe a lui Dumnezeu. Spre deosebire de alte lucrări contemporane despre Cabala, această carte nu este o readucere pe tapet a unor idei mai vechi. Este, mai degrabă, o călătorie prin conceptele, legăturile şi relaţiile Cabalei din perspectiva integrării în realitate, perspectivă care reprezintă sufletul Cabalei.
"Jason Shulman este un practicant al Cabalei, un maestru care transcende strictetea Cabalei academice si superficialitatea Cabalei populare. El traieste si respira viata de azi in traditia straveche, datorita profundelor intuitii ale spiritului sau treaz. Aceasta este una dintre acele carti rare care te inspira sa traiesti la un nivel superior, mai profund si mai bine decât ai fi crezut ca este posibil. Acceptati invitatia lui Jason la o experienta a spiritului vostru si veti face un pas decisiv pe propriul drum catre vindecare si transformare."
Rabin Mordechai (Marc) Gafni,
director spiritual al Bayit Chadash Community/Retreat Center, Israel, si autor al Soul Prints
"Avem de-a face cu intelepciunea straveche, dar si viitoare, ca si cum ne-am intâlni cu traditia mistica iudaica in revelatoarea-i reprezentare a naturii realitatii. De asemenea, aici sunt practici care il duc pe cititor mai aproape de starea nedualista de cunoastere si intelegere a relatiilor dintre toate lucrurile. In mod serios, aceasta lucrare profunda poate imbogati spiritul prin iluminarea mintii si a inimii."
Dr. Jean Houston, autor al
Jump time: Shaping Your Future in a World of Radical Change
Introducere
A cerceta Cabala nu înseamnă a studia un subiect, ci a întâlni un învăţător. Este învăţătorul pe care Dumnezeu l-a trimis tuturor lucrurilor create. Este bunăvoinţa şi milostenia lui Dumnezeu care spune: „Lumea materială este locul unde Eu sunt cel mai ascuns. Asta pentru că a fi material şi, în acelaşi timp, a fi cu Mine nu este un lucru uşor. Este ca şi cum ai expira şi ai inspira în acelaşi timp. Astfel că Eu trimit această forţă vie către voi. Este solventul universal care îşi găseşte drum prin orice material care îi stă în cale. Apare atunci când o chemi. Formează un râu absolut necesar şi care va curge întotdeauna spre Mine. Intră în acest curent. A cerceta Cabala înseamnă a te studia pe tine însuţi.“
CABALA – care este calea mistică ebraică ce ţine strâns laolaltă pe Dumnezeu şi realitatea cunoscută – se adresează pasiunii fundamentale a fiinţei noastre.
Cabala este, înainte de toate, o cale de legătură cu Divinitatea. Este un parcurs de profundă transformare, al cărui fruct este revenirea la viaţă într-un astfel de mod încât, prin comparaţie, vieţile noastre anterioare să dea impresia unui somn. Aduce cu sine vindecarea finală a spiritului uman.
Din punctul meu de vedere, motivele pentru care trebuie studiată Cabala sunt în întregime de natură practică şi umană: reduce distanţa dintre noi şi ceilalţi; ne îngăduie să vedem originile a ceea ce ne hrăneşte cu adevărat; redeşteaptă în noi freamătul sentimentelor şi sexului; ne duce Domnului în timp ce suntem întrupaţi şi ne face bărbat şi femeie cu adevărat creaţi după imaginea celui Unic. Studiem Cabala pentru a învăţa să iubim viaţa şi să respectăm fiecare părticică a ei şi să-i observăm prezenţa în fiecare zi.
În timp ce unii consideră cuvântul Cabala, care poate fi tradus ca „primit“, ca fiind o tradiţie a unei lucrări metafizice deja existente care trebuie învăţată, pentru mine Cabala este experienţa trăită de Sufletul Real, sufletul care este întotdeauna conectat cu Dumnezeu, sufletul care trăieşte în Dumnezeu precum peştele trăieşte în apă: apa interioară şi apa exterioară.
Din perspectiva tânjirii noastre după Dumnezeu, Cabala nu este un studiu avansat; este prima învăţătură. Cabala se adresează direct dorinţei noastre fundamentale de a şti ce-i cu viaţa şi izvorăşte în mod natural, deci din esenţa profundă a fiinţei noastre.
În timp ce Cabala cuprinde subiecte primite de la vechi predicatori – precum rabinul Isaac Orbul, Isaac Luria, zis Ari, rabinul Hammai, Moise din Leon şi nenumăraţi alţi conspiratori în căutarea lui Dumnezeu, ale căror nume nu le mai amintesc – Cabala mai înseamnă şi a fi dispus să primeşti viaţa ca pe o mare învăţătură în sine, să priveşti viaţa ca pe cea mai importantă lecţie şi cel mai măreţ dar al lui Dumnezeu. Înseamnă a fi pregătit să înţelegi că amândouă – lecţia şi darul – vin întotdeauna împreună şi că trebuie primite în acelaşi timp pentru a crea iluminarea.
Pentru că egoul uman este ceea ce este, orice cale, orice materie care înfăţişează starea de armonie, ca expresie a existenţei lui Dumnezeu, poate deveni împietrită. Astfel, nici o cale nu trebuie transmisă prin intermediari, prin cuvinte stinghere, ci trebuie să renască într-un chip nou în viaţa fiecărei persoane. Trebuie să facem ceva să însufleţim sămânţa care este deja în noi.
Ne trăim întreaga viaţă pentru a sfârşi într-un fel sau altul. Lăsăm de o parte copilăria şi îi părăsim pe părinţi. Terminăm şcoala elementară. Devenim adulţi. Lumea ne părăseşte, iar noi începem să vedem că într-o zi şi noi îi vom părăsi pe cei care merg mai departe fără noi. Dacă am fost suficient de norocoşi să studiem Cabala, atunci suntem pregătiţi pentru momentul în care vom izbucni din muntele de piatră în braţele lui Dumnezeu.
Odată ce cunoaştem aceste lucruri, chiar dacă am avea o veşnicie de trăit, suntem liberi să ne închinăm în fiecare zi şi, întotdeauna, să venerăm fiecare lucru. Suntem liberi pentru că noi nu ne agăţăm de viaţă, ca antinomie a morţii. Când suntem în Dumnezeu, a veni şi a pleca este acelaşi lucru pentru noi. Le privim ca pe unul şi acelaşi lucru din interiorul nostru şi, prin aceasta, putem vedea adevăratul chip al Celui care ne-a creat.
Servim spiritul divin al vieţii prin găsirea unei căi de a ne fi credincioşi nouă înşine. Aceasta este o adevărată realizare personală, credinţa în Dumnezeu. Problema apare atunci când nu ştim cine suntem. Atunci încercăm să fim oneşti mai multor versiuni diferite ale noastre şi ajungem în sălbăticie pe multe căi, cu multe obiective şi metode diferite.
În cele din urmă, pentru că noi şi ceea ce numim Dumnezeu nu se separă niciodată, fiecare cale pe care mergem ne duce mai aproape de Adevăr. Adevărul – pe care îl avem deja în interiorul nostru – este cel care face acest lucru posibil. Astfel, chiar dacă pornim în mod diferit, având abordări şi scopuri diferite, trebuie să parcurgem acelaşi tărâm şi să ajungem în acelaşi loc.
Cartea de faţă tratează acest proces etern, confirmat şi demn de încredere, examinat prin prisma înţelegerii mele asupra Cabalei, şi anume primirea şi continuitatea primirii înţelepciunii din Tora (textul fundamental al iudaismului şi legea scrisă). Iudaismul este considerat, de obicei, o cale prin care Dumnezeu este conceput ca o existenţă separată, dar acest lucru nu este corect. Dincolo de iudaismului contemporan sunt urmele celor care l-au văzut pe Dumnezeu în mod nedualist. Tora scrisă, împreună cu Tora orală – acea parte din Tora transmisă lui Moise şi interpretată de acesta şi de generaţii întregi de gânditori – se îmbină pentru a releva ceea ce este cu adevărat o descriere a interacţiunii dintre Unicitate şi Dualitate; un mijloc de a găsi şi a rămâne fidel acestei Unităţi, numită frecvent Dumnezeu, şi o profundă interpretare a logicii şi sensului Creaţiei.
Munca mea legată de Cabala, din punctul meu de vedere, este de a nu cerceta nici Divinitatea dualistă, nici pe cea nedualistă. În spiritul explorării Cabalei – care vede lucrurile „precum în ceruri aşa şi pe pământ“ – treaba mea este ca în fiecare lucru separat să găsesc Întregul care este suflul Creatorului nostru. Este cu totul altceva să ştii că Acela pe care îl cauţi te caută El pe tine cu cea mai mare fervoare pe care ne-o putem imagina. Din această cauză, căutarea noastră trebuie să includă o formă de relaxare spirituală, un fel de a sta neclintit, complet treaz, astfel încât Dumnezeu să nu întâmpine greutăţi în a ne găsi. Astfel, chemarea noastră este receptată de Dumnezeu şi retransmisă nouă nu ca pe un ecou al propriei noastre voci umile, ci ca pe ceva proaspăt şi plin de viaţă. Mai presus de orice, Dumnezeu vrea, pur şi simplu, ca noi să ştim adevărul.
Dacă am putea pronunţa impronunţabilul Nume al lui Dumnezeu, lumina acestui nume ce ne-ar putea arăta? Ar aduce scânteia în ochii evreilor lui Safed, de ieri, de azi şi de mâine. Ar străluci în ochii arabilor închinându-se lui Allah în Brooklin şi indienilor americani preaslăvind Spiritele înaintaşilor, ar sanctifica dragostea creştinilor faţă de cel care le-a arătat cum să fie unul şi acelaşi cu Tatăl. Ar ilumina dragostea pentru Dumnezeu, fiecărui grup în felul său.
Aparentele contradicţii de suprafaţă ne arată adeseori adânca unitate care este ascunsă. Spre exemplu, ceea ce unii numesc Dumnezeu sau Adevăr, Reînviere sau Supunere, natură a lui Buddha, toate sunt acelaşi lucru: limbajul viu vorbeşte despre Viaţă. De aceea, în timp ce în această carte s-ar putea folosi unul sau altul dintre cuvinte sau nume pentru a descrie această sanctitate intrinsecă, vă rog să le folosiţi pe toate în sensul în care să vă facă propria călătorie posibilă.
Vindecarea prin Cabala abordează atât acest proces al unificării, cât şi implicaţiile lui în viaţa cotidiană. Mai presus de toate, această carte intenţionează să transforme. Se vrea a nu fi doar o informaţie, care odată însuşită poate fi folosită sau nu, dar şi un mijloc al schimbării, o cale de translaţie a noastră din starea de individualitate către starea de a fi împreună cu Dumnezeu.
Tradiţia acestui tip de „text de învăţătură“ este veche şi consacrată în literatura Cabalei. Semnificaţiile cele mai profunde ale acestor texte sunt mai aproape de lecturile întâmplătoare; cuvintele lor se relevă pe deplin doar acelui cititor care lucrează cu fiecare concept şi traversează un proces semnificativ care, de fapt, îi schimbă nivelul de înţelegere.
Ca şi aceste texte vechi, Vindecarea prin Cabala oferă posibilitatea cunoaşterii directe a lui Dumnezeu. Spre deosebire de alte lucrări contemporane despre Cabala, această carte nu este o readucere pe tapet a unor idei mai vechi. Este, mai degrabă, o călătorie prin conceptele, legăturile şi relaţiile Cabalei din perspectiva integrării în realitate, perspectivă care reprezintă sufletul Cabalei.
Transport in Bucuresti
-Edituri
-Top 10
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 33,75 leiPRP: 45,00 lei
- 74,25 leiPRP: 99,00 lei
- 56,25 leiPRP: 75,00 lei
OPINIA CITITORILOR